عباس شفیعی - بهترین وکیل در مشهد - محیا حق توس - مجازات لواط در قانون

مجازات لواط در قانون

به گفته بهترین وکیل خانواده در مشهد با توجه به اینکه نفس انسان دارای دو جنبه مادی و معنوی است، بایستی به هر یک از این دو جنبه در مسیر عادی و طبیعی اش توجه نمود. یعنی لازم است به این نیاز بر اساس مجرای طبیعی آن پاسخ داده شود. از این رو راهی که خداوند برای پاسخ به این نیاز در نظر گرفته است، ازدواج می باشد که باید بین مرد و زن صورت گیرد تا علاوه بر رفع این نیاز طبیعی، به تداوم و بقای نسل نیز کمک کند. از این رو با درنظرگیری لواط که ازجمله گناهان کبیره است، در منابع روایی برباددهنده نسل و فاسدکننده اجتماع دانسته شده و باتوجه به شناعت ( زشتی – قبح ) عمل مذکور، شرع اسلام مجازات سنگینی برای این عمل در نظر گرفته است که در ادامه مقاله مجازات لواط در قانون به آن پرداخته ایم.

لواط چیست؟

واژه لواط برگرفته از نام قوم لوط است. زیرا آنها اولین افرادی بودند که مرتکب همجنس گرایی شدند. عمل بسیار ناپسندی که مرتکبین آن مورد نفرین خداوند قرار می گیرند. هم چنان که قوم لوط مورد لعن خداوند قرار گرفته و عذاب الهی بر آنها نازل گردید. پس چنانچه دو مرد وارد رابطه جنسی با یکدیگر شده و آلت تناسلی یکی از آنها به اندازه ختنه گاه وارد مقعد مرد دیگر شود، در قانون به این عمل لواط گفته می شود. از این رو همجنس گرایی نیز جزو جرائم تعزیری بوده که با توجه به توضیح بالا طی آن دو مرد از روی شهوت اقدام به ملامسه بدن یکدیگر می نمایند.

عباس شفیعی وکیل لواط به عنف در مشهد

تفخیذ  چیست؟ 

تفخیذ عبارت است از قرار دادن اندام تناسلی مردی بین ران ها یا نشیمنگاه مرد دیگر. دخولی که کمتر از ختنه گاه باشد را نیز تفخیذ گویند.

همجنس گرایی چیست؟

همجنس گرایی به تمایل عاشقانه، تمایل جنسی یا رفتار جنسی با اشخاص همجنس گفته می‌شود که مجازات آن تا ۷۴ ضربه شلاق تعزیری میباشد. و با توجه به اینکه در گروه تعزیرات قرار گرفته است، قاضی صادرکننده رای میتواند مجازات این جرم را تخفیف دهد.

تفاوت لواط با همجنس گرایی

همانطور که وکیل خانواده در مشهد ذکر نمود لواط به معنای داخل شدن اندام تناسلی مرد در دبر انسان مذکر است ولی همجنس‌گرایی به معنای این است که انسان مذکر در غیر از لواط و تفخیذ از قبیل تقبیل و ملامسه با انسان مذکر دیگر از روی شهوت انجام دهد. به همین دلیل جرم لواط و جرم همجنس‌گرایی از لحاظ ماهیت با یکدیگر تفاوت دارد. 

جرم لواط در زمره مجازات حدود بوده و قانون گذار نوع مجازات و میزان آن را بصورت قطعی بیان نموده است. اما جرم همجنس‌گرایی جرمی است که در گروه مجازات تعزیری قرار میگیرد.

اثبات لواط

به طور کلی برای اثبات لواط سه راه وجود دارد:

  1. اقرار: برای اثبات لواط با اقرار باید چهار بار به انجام این عمل زشت در نزد قاضی اعتراف کرد تا وقوع جرم لواط ثابت شود.
  2. شهادت: طبق قانون برای شهادت در اثبات لواط بایستی چهار مرد شهادت بدهند. البته ناگفته نماند که شاهد باید وقوع عمل را به صورت حضوری دیده باشد.
  3. علم قاضی: منظور از آن یقین حاصل از مستندات واضح در موضوعی است که نزد قاضی مطرح می شود.

عباس شفیعی - بهترین وکیل در مشهد - محیا حق توس - مجازات لواط در قانون

عباس شفیعی وکیل کیفری در مشهد

مجازات لواط در قانون

مجازات جرم لواط برای فاعل و مفعول متفاوت است. بنابراین ما هم مجازات آنها را به تفکیک توسط وکیل خوب در مشهد مورد بررسی قرار می دهیم. 

مجازات لواط برای فاعل

حد و مجازات لواط برای فاعل ۱۰۰ ضربه شلاق حدی است. به این معنا که موجب، نوع، میزان و کیفیت اجرای آن در شرع تعیین شد است. به این ترتیب امکان تخفیف مجازات یا تبدیل آن به مجازات دیگر وجود ندارد.

مجازات فاعل لواط در موارد زیر اعدام است:

  • در صورتی که عمل به عنف و با زور انجام شود.
  • در صورتی که مفعول اکراه شده و تمایلی به انجام لواط نداشته باشد.
  • اگر فاعل غیرمسلمان و مفعول مسلمان باشد.
  • در صورتی که فاعل متاهل و دارای شرایط احصان باشد.

منظور از احصان وضعیت شخص عاقل و بالغی است که ازدواج کرده ( اعم از زن و مرد) به عقد دائم و همسرش پیوسته برای بهره وری جنسی در اختیار وی است.

مجازات لواط برای مفعول

حد و مجازات مفعول، چه متاهل باشد و چه مجرد، در هر صورت اعدام است. اما در صورتی که عمل لواط به عنف انجام شود و مفعول بر اثر اکراه تن به رابطه داده باشد، مفعول مجازات نمی شود و مجازات فاعل در این شرایط اعدام خواهد بود.

تاثیر توبه در مجازات لواط

وکیل خوب در مشهد تاثیر توبه در مجازات لواط را اینگونه بیان می کند که صرف ادعای توبه کافی نبوده و اصلاح و ندامت مرتکب باید احراز شود.

  • اگر متهم به لواط قبل از اثبات جرم توبه کند و پشیمانی و اصلاح او برای قاضی ثابت گردد، مجازات او ساقط می شود.
  • اگر جرم لواط کننده با اقرار او ثابت شده باشد و بعد از اثبات جرم توبه کند، دادگاه می تواند عفو او را توسط رئیس قوه قضائیه از مقام معظم رهبری تقاضا کند.
  • در صورتی که لواط به عنف و اکراه باشد یا با اغفال مفعول انجام شده باشد و مرتکب توبه کند، مجازات اعدام ساقط می شود. اما فاعل به حبس یا شلاق تعزیری در جه شش یا هر دو مجازات محکوم می گردد.

نکته: اگر ثابت شود که فرد مرتکب تظاهر به توبه کرده سقوط مجازات منتفی شده و مجازات اجرا می شود.

عباس شفیعی - بهترین وکیل در مشهد - محیا حق توس

وکیل لواط به عنف در مشهد

نمونه شکواییه لواط به عنف

خواهان: ……..

خوانده: ………

خواسته: لواط به عنف

دلایل و منضمات: ……

ریاست محترم دادگاه ………..

احتراماً به استحضار می‌رساند:

اینجانب ولی آقای …… به نشانی ……. می باشم. مشتکی عنه، آقای …… در تاریخ …… مرتکب لواط به عنف نسبت به فرزندم شده است. توضیح اینکه در تاریخ ….. در ساعت …… فرزند بنده در کوچه با دوستانش مشغول دوچرخه سواری بوده که مشتکی عنه برای حمل وسیله ای در حیاط خانه اش از او کمک خواسته و به بهانه های واهی وی را به داخل خانه کشانده و به عنف مورد تجاوز قرار می دهد. لذا با توجه به گزارش پلیس و حضور شاهدان با استناد به ماده ۲۳۴ قانون مجازات اسلامی تعقیب و مجازات ایشان را به اتهام لواط به عنف استدعا دارم.

نام و نام خانوادگی / امضا و تاریخ

دادخواست لواط به عنف

وکیل حقوقی در مشهد

نتیجه گیری

با توجه به مطالب ذکر شده در بالا ( مجازات لواط در قانون ) یکی از اعمال مکروه و ناپسند در شرع و عرف ما، ارتباط جنسی بین دو همجنس است. ناپسند بودن این اعمال تا جایی است که در قانون برای آن مجازات در نظر گرفته شده است. بنابراین در پایان لازم به ذکر است که رسیدگی به پرونده هایی از این قبیل دارای پیچیدگی های خاص خود بوده و  نیازمند دریافت مشاوره و کمک از فرد متخصص در دعاوی کیفری است.

 

مرکز حقوقی محیا حق توس این افتخار را دارد که در کلیه دعاوی، امور شما را به‌ عهده گیرد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا مشاوره تلفنی : 2002 203 0915