عباس شفیعی - بهترین وکیل در مشهد - محیا حق توس - وکیل برای ممنوع الخروج کردن

وکیل برای ممنوع الخروج کردن

عباس شفیعی بهترین وکیل حقوقی پایه یک دادگستری در مشهد که سابقه ی بسیار درخشانی در زمینه ی حل و فصل دعاوی حقوقی دارد، در این مطلب تحت عنوان وکیل برای ممنوع الخروج کردن تصمیم دارد تا در مورد این موضوع و نکات مرتبط با آن بیشتر توضیح دهد. پس برای کسب اطلاعات بیشتر در ادامه همراهمان باشید.

ممنوع الخروج بودن به چه معنا است؟

به طور کلی در برخی مواقع افرادی بنا بر دلایل گوناگونی از جمله بدهی های مالی، مسائل امنیتی و … ممنوع الخروج می شوند. زیرا مجازات برخی اعمال و رفتارها ممنوع الخروج شدن بوده و فرد نمی تواند کشورش را ترک کند.

ممنوع الخروجی به این معنا است که فرد حق عبور از مرزهای کشور را اعم از زمینی، هوایی و دریایی نداشته و نمی تواند وارد خاک کشور دیگری شود. البته بهتر است این را هم گفت که این حکم شش ماه معتبر بوده و در صورت لزوم تا چندین بار تمدید خواهد شد. تا زمانی که به مرجع صادر کننده برای دستور رفع ممنوع الخروجی مراجعه کرده و مراحل قانونی آن را طی نمود.

مدت زمان اعتبار حکم ممنوع الخروج بودن

دادگاه در صورت لزوم مطابق با ماده ۱۳۳ قانون دادرسی کیفری، می تواند به هر دلیلی حکم ممنوع الخروجی صادر نماید. بعد از صدور این حکم فرد می توانند تا مدت زمان ۲۰ روز مراتب اعتراض خود را به دادگاه اعلام دارد. و اگر در این مدت زمان اقدامی صورت نگیرد >حکم قطعی و لازم الاجرا خواهد بود.

حکم صادر شده به مدت ۶ ماه دارای اعتبار بوده اما میتوان در صورت لزوم تا چندین بار آن را تمدید کرد. البته در برخی مواقع امکان دارد که در دادگاه تجدید نظر حکم باطل و فوراً مراتب لازم برای خروج از ممنوعیت انجام شود.

با توجه به مطالب ذکر شده در بالا بهتر است افرادی که به هر دلیلی بدهکارند و اطمینان کامل از ممنوعیت خروج خود از کشور را ندارند، قبل از هر اقدامی به سایت اینترنتی اسناد ملکی ( exitban.ssaa.ir ) مراجعه کرده و استعلام مورد نیاز خود را دریافت نمایند.

البته این را هم به یاد داشته باشید که بعضی اوقات استفاده از یک مشاوره حقوقی رایگان میتواند گره حقوقی بزرگی را پیش از وقوع مشکلات متعدد بعدی باز کند. پس به این نکته مهم توجه لازم را داشته باید.

عباس شفیعی بهترین وکیل حقوقی پایه یک دادگستری در مشهد

نکته: تا وقتی که موضوع مرتبط با ممنوع الخروجی در دستگاه ذیربط حل نشود، امکان رفع ممنوعیت وجود نخواهد داشت.

موارد ممنوع الخروج شدن افراد

  • ممنوع الخروجی افراد بدهکار پس از قطعیت دادنامه از محاکم دادگستری.
  • داشتن بدهی قطعی به سازمان مالیات کشور
  • ارتکاب اعمال مجرمانه توسط اتباع ایرانی چه در داخل کشور و چه در خارج از کشور.
  • خروج زنان بدون اذن شوهرشان و یا پدر و جد پدریشان.
  • مهریه، در صورتی که زن مطالبه مهریه کرده و دادگاه حکم به پرداخت کرده باشد.
  • ممنوعیت خروج فرد از کشور به دلیل مصالح اجتماعی و سیاسی.
  • و …

عباس شفیعی - بهترین وکیل در مشهد - محیا حق توس - وکیل برای ممنوع الخروج کردن

وکیل خوب برای ممنوع الخروجی در مشهد

در ادامه بخوانید: وکیل برای ممنوع الخروج کردن

ناگفته نماند افرادی که از کشور خارج شده اند و در آنجا اعمال خلاف قانون انجام داده باشند، از جمله سرقت، کلاهبرداری، خرید و فروش موادمخدر، ولگردی، فساد اخلاقی و سایر اعمال خلاف شئونات جمهوری اسلامی پس از بازگشت به کشور از خروج مجددشان جلوگیری به عمل خواهد آمد.

نکته: در برخی مواقع امکان دارد که فرد ممنوع الخروج بوده و برای رفع آن اقدام نکرده باشد، اما مجوز خروج را از سوی دادگاه دریافت نماید. مانند زمانی که فرد به بیماری صعب العلاجی گرفتار شده باشد و ثابت شود که امکان معالجه آن در داخل کشور نیست. در این صورت مجوز سفر درمانی به صورت موقتی برای آن صادر خواهد شد.

مراجع مربوط و مسئول به صدور حکم ممنوع الخروج شدن

برای جلوگیری کردن از خروج متهمان و اشخاص می توان از دو روش کیفری و حقوقی در مراجع ذی صلاحشان اقدام کرد. مراجع ذی صحلاح عبارتند از:

  • دادگاه حقوقی
  • دادسرا
  •  اداره ثبت اسناد
  • بانک مرکزی، سازمان تامین اجتماعی و اداره دارایی ( با تقاضا از دادستانی کل کشور )

مراحل رفع ممنوع الخروجی

رفع کردن هر حکمی که علیه فردی صورت گرفته است مراحل قانونی مربوط به خود را دارد. افراد بایستی از همان مرجعی که قرار ممنوع الخروجیشان صادره شده، تقاضای رفع آن را داشته باشند. همچنین لازم است بگوییم که برای رفع هر نوع ممنوع الخروجی باید راهکار مربوط به خودش را پیش گرفت. به عنوان مثال رفع ممنوعیت خروج بدهکاران با رضایت شاکی یا پرداخت کامل بدهی ممکن خواهد بود. یا اگر فردی در مرحله ی بازپرسی پرونده ای ممنوع الخروج شده باشد، می تواند با تامین وثیقه ای که اعتبار لازم را دارد، تقاضای رفع ممنوعیت نماید.

نکته: افرادی که به دلیل بدهی مالی ممنوع الخروج شده و درخواست اعسارشان تایید و بدهیشان قسطی شده است، می توانند از دادگاه درخواست رفع ممنوع الخروجی داشته باشند. زیرا ممنوع الخروج شدن جنبه پیشگیری داشته و هدف از انجام آن جلوگیری از دسترس خارج شدن فرد مورد نظر است.

نمونه متن رفع ممنوع الخروجی همسر

باسلام

احتراما به استحضار می رساند نظر به اینکه اینجانب ………… فرزند ………… به شماره شناسنامه …….. متولد ………… که قبلا ممنوعیت خروج همسرم از کشور  موسوم به ……….. فرزند ………… به شماره شناسنامه ……… متولد ………….. را صادر و به اداره گذرنامه اعلام نمودم. اینک قصد رفع ممنوعیت خروج از کشور ایشان را با مشخصات ذکر شده دارم.

تاریخ / امضا / نام و نام خانوادگی

عباس شفیعی - وکیل پایه یک دادگستری مشهد

بهترین وکیل رفع ممنوع الخروجی در مشهد

نتیجه گیری

قانون برای مقابله با بسیاری از مجرمان ممنوع الخروجی را وضع کرده است. حال این شما هستید که با توجه به مطالب ذکر شده در این مطلب ( وکیل برای ممنوع الخروج کردن ) و در صورت نیاز می توانید از مشاوره با یک وکیل خبره در این زمینه استفاده نمایید تا دچار مشکلات متعدد بعدی مرتبط با ممنوع الخروجی و رفع آن نشوید. زیرا یک وکیل خوب در مشهد می تواند برای جلب محکومان، ممنوع الخروج کردن بدهکاران، توقیف اموال و کارهای اجرایی در مورد احکام و دستورهای صادره از مراجع قضایی و البته رفع کردن ممنوع الخروجی و جلب، اقدامات شایسته و سریعی انجام دهد.

مرکز حقوقی محیا حق توس این افتخار را دارد که در کلیه دعاوی، امور شما را به‌ عهده گیرد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا مشاوره تلفنی : 2002 203 0915