عباس شفیعی - بهترین وکیل در مشهد - محیا حق توشس - حق طلاق زوجه به دلیل ازدواج مجدد همسر

حق طلاق زوجه به دلیل ازدواج مجدد همسر

آیا ازدواج مجدد زوج برای زوجه حق طلاق ایجاد می کند؟ برای پاسخ این سوال ( حق طلاق زوجه به دلیل ازدواج مجدد همسر ) در ادامه با عباس شفیعی بهترین وکیل خانوادهمشهد همراه شوید.

حق طلاق برای زوجه

حق طلاق اگرچه به نظر می رسد که مختص مردان است و زنان از حق طلاق برخوردار نیستند، اما در قانون با وجود برخی موارد زنان می توانند درخواست طلاق بدهند. از جمله:

  • عدم پرداخت نفقه توسط مرد
  • طلاق بر مبنای عسر و حرج
  • غایب مفقود الاثر بودن زوج به مدت ۴ سال
  • ازدواج مجدد زوج

عباس شفیعی وکیل طلاق توافقی در مشهد

اخذ اجازه ازدواج مجدد

مستحضرید که زوجین در زمان ازدواج یک سری شرایطی را در عقدنامه امضا می کنند. طبق این شروط زمانی مرد اجازه ازدواج مجدد را خواهد داشت که:

  • همسر اول مرد به گرفتن همسر دوم، رضایت داشته باشد.
  • همسر اول زندگی و خانه را ترک کرده باشد.
  • همسر اول غایب مفقودالاثر باشد.
  • همسر اول به اعتیاد روی آورده باشد.
  • همسر اول توان رابطه زناشویی را نداشته باشد.
  • مرد از سوی همسر اول تمکین نشود.

در ادامه بخوانید: حق طلاق زوجه به دلیل ازدواج مجدد همسر

حال اگر یکی از شروط بالا وجود نداشته باشد و مرد بدون اذن دادگاه اقدام به ازدواج مجدد کرده باشد، برای زوجه اول حق طلاق ایجاد شده و وی وکیل زوج در امر طلاق خواهد بود.

عباس شفیعی وکیل طلاق در مشهد

ازدواج دوم زوج به صورت صیغه

تفاوتی در بین اینکه ازدواج صیغه بوده و یا دائم تفاوتی وجود ندارد و برای زوجه اول حق طلاق ایجاد می شود. اما مساله ای که در اینجا حائز اهمیت است، اثبات ازدواج موقت زوج است. زیرا ازدواج موقت در ثبت احوال ثبت نمی شود.

عباس شفیعی وکیل طلاق در مشهد

وکلای طلاق در مرحله ی اول به دنبال ایجاد صلح و سازش بین زوجین هستند. اما در صورت لزوم و اصرار افراد اقدام به مشاوره و قبول پرونده در امر طلاق می نمایند. زیرا یک وکیل خوب طلاق ضمن انجام اقدامات قانونی لازم از طرف موکلش، دعاوی را به خوبی مدیریت کرده و از ایجاد تنش بیشتر برای طرفین جلوگیری می کند. پس از این رو در صورت بروز مشکل، بهترین اقدام مشورت با یک وکیل متخصص طلاق و دریافت مشاوره نیز می باشد.

نکات مهم در ازدواج مجدد همسر

  • با توجه به اینکه سردفتران مجاز به ثبت ازدواج مجدد هیچ زوجی بدون اذن همسر اول و یا دادگاه نیستند، پس در صورت ثبت، یا تخلفی صورت گرفته و یا زوج با استفاده از شناسنامه المثنی که اسم همسر اول در آن قید نشده، اقدام به ثبت ازدواج کرده است. ( اگر سردفتری اقدام به ثبت ازدواج مجدد بدون مستندات قانونی نماید به محرومیت درجه چهار موضوع قانون مجازات اسلامی از اشتغال به سردفتری محکوم می‌شود. )
  • در صورت امضا شروط ۱۲ گانه توسط زوج و ازدواج مجدد، زن وکیل وی در طلاق بوده و مقدار بذل مهریه با خود او خواهد بود. پس در این صورت امکان دریافت تمام مهریه برای زوجه مهیا خواهد بود.
  • حتی اگر مرد بدون اجازه همسرش اقدام به ازدواج مجدد کرده باشد، این ازدواج به هیچ عنوان قابل ابطال از سوی زن اول نخواهد بود.
  • اگر همسر اول به ازدواج مجدد مرد راضی بود و اجازه داد، ازدواج مجدد شوهر باید به‌صورت عقد دائم ثبت گردد. در غیر این صورت زوج دچار ارتکاب جرم شده و مجرم شناخته می‌شود.‌
  • مرد می تواند با ارائه دادخواست، دلایل و مستندات مبنی بر تحقق یکی از این شروط رضایت همسر اول، نشوز زوجه، ابتلای زن به جنون یا بیماری صعب العلاج، عدم توانایی ایفای وظایف زناشویی توسط همسر اول، اعتیاد زن، ترک زندگی خانوادگی توسط زن، مفقودالاثر شدن زوجه یا محکومیت زن به حبس، عقیم بودن زن و … در دادگاه ادعای خود را به اثبات رسانده و از دادگاه اجازه ی ازدواج مجدد را اخذ نماید.

در ادامه بخوانید: حق طلاق زوجه به دلیل ازدواج مجدد همسر

عباس شفیعی وکیل مهریه در مشهد

مجازات ازدواج مجدد بدون اجازه همسر اول

چنانچه روجی بدون اجازه همسر اول و یا اذن دادگاه اقدام به ازدواج مجدد کرده باشد، جرم کرده و مستحق مجازات خواهد بود. مجازات چنین مجرمی جزای نقدی درجه ۵ و یا حبس تعزیری درجه ۷ خواهد بود.

نمونه دادخواست طلاق به جهت ازدواج مجدد زوج بدون اخذ رضایت همسر اول

احتراماٌ به استحضار می رساند اینجانب … خواهان دعوی مطابق عقدنامه مورخ …… تنظیمی در دفتر رسمی ازدواج شماره …… به عقد نکاح دائم خوانده محترم آقای …… در آمدم. نامبرده ضمن ایجاد رابطه زوجیت با خانم دیگری، بدون کسب رضایت من، مبادرت به ازدواج مجدد کرده است. بند ۱۲ از شروط دوازده گانه ضمن عقد ( ازدواج مجدد زوج بدون رضایت زوجه ) محقق شده است. علی هذا به استناد شرط یاد شده و با عنایت به اینکه در صورت تحقق یکی از شروط، به زوجه وکالت بلاعزل داده شده تا پس از انتخاب نوع طلاق، خود را مطلقه سازد لذا تقاضای رسیدگی و صدور حکم مبنی بر طلاق بائن / رجعی به انضمام تادیه کلیه حقوق شرعی و قانونی را دارم.

نام و نام خانوادگی/ امضا

عباس شفیعی - وکیل پایه یک دادگستری مشهد

مشاوره رایگان وکیل مشهد

نتیجه گیری 

با توجه به توضیحات ذکر شده در بالا می توان گفت که بهترین کار در این امر سازش بوده و اگر قصد طلاق به دلیل ازدواج مجدد شوهر جدی است، بهترین کار قبل از هر اقدامی مشورت با یک وکیل خوب طلاق است تا روال پرونده به صورت قانونی و دقیق  پیش رفته و در آینده مساله ساز نشود.

شما می توانید از طریق شماره های موجود در سایت ( ۰۹۱۵۲۰۳۲۰۰۲ یا ۰۵۱۳۷۶۷۰۱۸۱ ) با عباس شفیعی بهترین وکیل خانواده مشهد در تماس باشید و مشورت های لازم را دریافت نمایید. همچنین در صورت تمایل می توانید پیگیری پرونده خود را به این وکیل متخصص در امر خانواده و طلاق بسپارید و دیگر هیچگونه نگرانی بابت روند پرونده نداشته باشید.

مرکز حقوقی محیا حق توس این افتخار را دارد که در کلیه دعاوی، امور شما را به‌ عهده گیرد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا مشاوره تلفنی : 2002 203 0915