عباس شفیعی - بهترین وکیل در مشهد - محیا حق توس - وکیل ویزا در مشهد

وکیل ویزا در مشهد

در حال حاضر بسیاری از افراد به دلایل مختلف تصمیم به مهاجرت به کشورهای دیگر می گیرند. زیرا هدفشان از مهاجرت دستیابی به شرایط بهتری برای زندگی است. اما زمانی که بحث مهاجرت مطرح می شود، باید با مواردی مانند انواع ویزا، مراجعه به سفارت کشور مقصد و درخواست ویزای ورود به آن کشور و تعریف اقامت کوتاه مدت و یا بلند مدت و هم چنین اخذ اجازه کار و تحصیل و یا ازدواج در کشور مقصد آشنا شد. از این رو عباس شفیعی بهترین وکیل ویزا در مشهد در ادامه به بررسی و توضیح شرایط می پردازد.

تفاوت ویزا و پاسپورت

در قدم اول بهتر است تعریف درستی از ویزا و پاسپورت و کاربرد هرکدام داشته باشید.

ویزا چیست؟ 

ویزا اجازه ورود به یک کشور است که توسط آن کشور مقصد صادر می شود. در واقع فقط یک مهر یا برچسب است که توسط سفارتخانۀ کشور مقصد در پاسپورت مسافر زده می شود.

پاسپورت چیست؟

پاسپورت همانند شناسنامه سندی معتبر است که تابعیت و هویت دارندگان خود را تأیید می‌کند. پاسپورت توسط کشوری که در آن به دنیا آمده اید و زندگی می کنید صادر می شود.

وکیل اخذ و تمدید ویزا در مشهد

شاید برایتان سوال باشد که چرا برای اخذ و تمدید ویزا بایستی با وکیل متخصص در این زمینه در تماس باشد. پاسخ این است که با توجه به اینکه ویزاها انواع مختلفی دارند، نوع درخواست صدور ویزا باید متناسب با هدف شخص داده شود. زیرا عدم هماهنگی بین هدف از سفر و نوع ویزا باعث می شود درخواست متقاضی رد شود. بنابراین شناخت و انتخاب صحیح ویزای خود گامی مهم در پروسه اخذ ویزا است که می توان از یک وکیل خبره در این زمینه راهنمایی های لازم را به صورت قانونی دریافت و اقدام کرد.

عباس شفیعی بهترین وکیل مهاجرت در مشهد

انواع ویزا

ویزاها در انواع مختلف دسته بندی می شوند که در ادامه بهترین وکیل ویزا در مشهد به توضیح آنها می پردازید:

ویزای تحصیلی: در این نوع ویزا ملزم به داشتن نامه پذیرش از دانشگاه و یا مرکز تحصیلی مورد نظر می باشید. زیرا گرفتن ویزای تحصیلی به معنی گرفتن اجازه تحصیل در کشور دیگری می باشد.

ویزای کاری: ویزای کاری به این معنا است که شما با داشتن این نوع ویزا می توانید به صورت پاره وقت یا تمام وقت در کشور مقصد کار کنید. برای گرفتن این نوع ویزا به داشتن قراداد کاری و یا حداقل پیشنهاد کاری از کارفرما و یا محل کار کشور مقصد نیاز خواهید داشت.

ویزای سرمایه گذاری: افراد با ویزای سرمایه گذاری قصد دارند با توجه به سرمایه و یا برنامه تجاری خود کسب و کار و یا تجارتی را در کشور مقصد مبتنی بر قوانین آن کشور راه اندازی کنند. پس از آن طریق به اقامت کوتاه مدت و یا اقامت دائم دسترسی پیدا خواهند کرد.

ویزای ازدواج: برای گرفتن ویزای ازدواج نیاز به مدارک کافی مبنی بر صحت این ازدواج بوده تا فرد بتواند اجازه اقامت در کشور مقصد را بگیرد. البته ناگفته نماند که در برخی کشورها ویزای نامزدی وجود دارد که برای استفاده از آن نیازی به وجود سند قطعی ازدواج نیست.

ویزای پزشکی یا درمانی: این روادید برای بیماران و نزدیکان آنها برای درمان در یک کشور صادر می شود. برای گرفتن ویزای پزشکی و درمانی نیاز به مدارک پزشکی خواهید داشت.

ویزای توریستی: این ویزا از انواع ویزایی است که محدوده زمانی مشخصی داشته و نمی توان آن را به ویزای دیگری تبدیل کرد.

ویزای ملاقات با دوستان و اقوام: برای گرفتن این نوع ویزا فرد نیاز به دعوتنامه ای از طرف دوست و آشنایان خود در کشور مقصد دارد.

انواع ویزاهای دیگری نیز وجود دارد که این روادیدها از نظر زمانی می توانند کوتاه مدت و یا بلند مدت باشند.

عباس شفیعی - بهترین وکیل در مشهد - محیا حق توس - وکیل ویزا در مشهد

عباس شفیعی بهترین وکیل تابعیت در مشهد

نحوه صادر کردن انواع ویزا

نحوه گرفتن روادید یا همان ویزا از کشورها به سه دسته تقسیم می شوند:

  •  کشورهایی که برای سفرکردن به آنها نیازی به تهیۀ روادید نیست.
  • کشورهایی که باید قبل از سفر به آنها درخواست روادید کنیم. ( بیشتر کشورهای دنیا برای مسافرین ایرانی نیاز به دریافت ویزا دارند. )
  • کشورهایی که در لحظۀ ورود به شما ویزا می دهند یا به اصطلاح (visa on arrival) هستند.

مدارک مورد نیاز ویزا

بعضی از مدارک برای دریافت انواع روادید مشترک هستند. در ادامه بهترین وکیل ویزا در مشهد آنها را ذکر می کند:

  • داشتن پاسپورت با اعتبار کافی.
  • پر کردن فرم روادید چه به صورت کاغذی و چه آنلاین.
  • مدرکی که ثابت کنند در کشور خود دانشجو و یا شاغل هستید.
  • در صورت بازنشستگی، ارائۀ مدارک بازنشستگی لازم است.
  • مدارک بانکی و مالی که نشان دهندۀ توانایی مالی شما باشد.
  • عکس جدید از خودتان که به صورت چاپی یا دیجیتالی تهیه شده باشد.
  • و …

نکته: اغلب سفارت خانه ها مدارک را به زبان بین المللی که انگلیسی است می خواهند. اما کشورهایی هم هستند که مدارک فارسی را هم قبول می کنند.

عباس شفیعی بهترین وکیل روادید در مشهد

نمونه درخواست روادید

موضوع: درخواست ویزای تجاری در ایران

وزارت امورخارجه – دایره صدور روادید

سلام علیکم؛

احتراما این شرکت در حال مذاکره با شرکت های چینی برای خرید و تجهیز کارخانه تولید …. می باشدو بازار هدف داخل ایران و کشورهای همسایه است. در این راستا برای بررسی های اولیه به حضور ….. به شماره گذرنامه ….. که اصالتا چینی با پاسپورت کانادایی است، نیازمندیم.

لذا خواهشمندیم نسبت به صدور روادید برای ایشان دستور مساعدت فرمایید.

با تشکر/ مهر و امضا

عباس شفیعی - وکیل پایه یک دادگستری مشهد

عباس شفیعی بهترین وکیل ویزا در مشهد

نتیجه گیری

با توجه به مطالبی که وکیل متخصص در مشهد برای دریافت ویزا گفت کشورهای مختلف سیاست‌ها و قوانین متفاوتی برای صدور انواع ویزا دارند. همچنین پروسه اخذ انواع ویزا از برخی کشورها بسیار ساده و از برخی کشورها بسیار پیچیده می‌باشد. پس نیاز است قبل از اقدام به هر کاری با یک وکیل متخصص در این زمینه مشورت کرده و راهنمایی های لازم را دریافت نمایید.

مرکز حقوقی محیا حق توس این افتخار را دارد که در کلیه دعاوی، امور شما را به‌ عهده گیرد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا مشاوره تلفنی : 2002 203 0915