عباس شفیعی - بهترین وکیل در مشهد - محیا حق توس - اخذ تابعیت ایرانی برای فرزندان با مادر ایرانی

اخذ تابعیت ایرانی برای فرزندان با مادر ایرانی

با توجه به مهاجرت هایی که امروزه به کشورمان در حال رخ دادن است، وضعیت فرزندان حاصل از ازدواج هایی که زنان ایرانی با مهاجرین مرد دارند، مسئله ای حائیز اهمیت است. در این راستا عباس شفیعی بهترین وکیل پایه یک دادگستری در مشهد سعی در توضیح مسائل مربوط به چنین ازدواج هایی را تحت عنوان اخذ تابعیت ایرانی برای فرزندان با مادر ایرانی دارد. از این رو در ادامه در ادامه برای کسب اطلاعات بیشتر نیز همراهمان باشید.

تابعیت چیست؟ و چه انواعی دارد؟

به طور کلی می توان تابعیت را اینگونه شرح داد؛ پیوندی است که یک شخص را به ملت معینی مربوط ساخته، حقوق شخص به جمعیت تشکیل‌دهنده دولت تعلق داشته و همچنین رابطه سیاسی، معنوی و حقوقی بین فرد و دولتی معین است که فرد مقیم را در رفتار و داد و ستدش با کشورهای خارجی و اتباع بیگانه را مطمئن می کند. ناگفته نماند که اگر فرد مقیم نیاز به پشتیبانی سیاسی داشته باشد، توسط دولت از این موضوع بهره مند خواهد شد.

نتیجتاً با در نظر گرفتن اینکه تابعیت یک رابطه ی سیاسی و معنوی است که شخص را به دولت معینی مرتبط می کند، فرزندانی که از مادر ایرانی و پدر خارجی در کشورمان بدنیا آمده اند، پس از تصویب لایحه توسط شورای نگهبان در مهر ماه سال ۱۳۹۸ و تصویب معاون حقوقی رئیس جمهور در خرداد ماه سال ۱۳۹۹، اعطای تابعیت ایران به فرزندان حاصل از این نوع ازدواج ها لازم الاجرا شد. زیرا بعد از سال ها سردرگمی این مادران برای دریافت شناسنامه کودکان خود، سیستم قانونگذاری قدمی برای به رسمیت شناختن مادران به عنوان انتقال دهندگان وراثت و نسب برداشته است.

نکته: فرزند زنانی که همسری با تابعیت اسرائیل دارند مشمول این قانون نخواهند شد.

عباس شفیعی بهترین وکیل خوب در مشهد

انواع تابعیت

تابیعت بر مبنی دو اصل خون و خاک است. اما تابعیت های دیگری همچون تابعیت تبعی، تابعیت تحصیلی، تابعیت شغلی، تابعیت تحققی، تابعیت اجباری وجود دارد که می توان در اینجا به آنها هم اشاره ای داشت.

شرایط تابعیت فرزندان زنان ایرانی

قبل از رسیدن به سن ۱۸ سالگی فرزندانی که حاصل ازدواج زن ایرانی با مرد غیر ایرانی هستند، در صورت نداشتن مشکل امنیتی که توسط وزارت اطلاعات و سازمان اطلاعات سپاه بررسی می شود، به درخواست مادر به تابعیت ایران در می آیند. البته در صورتی که مادر قبل از ۱۸ سالگی درخواستی بر این مبنی نداشته باشد، خود فرد بعد از رسیدن به این سن می تواند درخواست مورد نظر را داشته و تقاضای تابعیت ایرانی نماید. البته در این مورد هم باز نداشتن مشکل امنیتی لازمه ی انجام کار خواهد بود.

نکته: تعلق فرزندان به مادران ایرانی براساس گواهی معتبر بیمارستان یا مرکز بهداشتی که فرزند در آنجا متولد شده احراز می شود.

در ادامه بخوانید: اخذ تابعیت ایرانی برای فرزندان با مادر ایرانی

بهترین وکیل اخذ تابعیت ایرانی در مشهد

عباس شفیعی بهترین وکیل اخذ تابعیت با بهره گیری از سابقه و تخصص خود در امور اخذ تابعیت ایران، خدمات حقوقی ویژه ای را در قالب قبول وکالت، مشاوره و پاسخگویی به سوالات شما عزیزان ارائه می نماید. شما عزیزان می توانید قبل از هر اقدامی با این وکیل خوب در مشهد از طریق شماره های موجود در سایت مشورت کرده و در صورت نیاز بعد از دریافت مشاوره حضوری، پیگیری اقدامات قانونی پرونده خود را با خیالی آسوده به ایشان بسپارید.

عباس شفیعی بهترین وکیل تابعیت در مشهد

مدارک مورد نیاز برای اخذ شناسنامه توسط مادر ایرانی

مادران ایرانی که فرزند آنها از مرد خارجی است، بایستی با تکمیل مدارک زیر به سازمان ثبت احوال مراجعه کنند:

  • گواهی ولادت در ایران
  • پروانه زناشویی والدین
  • کپی شناسنامه و کارت ملی مادر
  • کپی مدارک شناسایی پدر
  • تکمیل فرم‌های پرسشنامه متقاضیان

نکته: چنانچه پدر فوت کرده باشد و یا والدین از یکدیگر طلاق گرفته باشند، گواهی فوت و یا حکم طلاق الزامی است. البته یادآور شویم که رسیدگی به پرونده این اشخاص پس از احراز نسب فرزند با پدر و مادر در مرجع قضایی انجام می گیرد.

عباس شفیعی بهترین وکیل پایه یک دادگستری در مشهد

مراحل اخذ شناسنامه کودکان زیر ۱۸ سال از مادران ایرانی 

  • ثبت نام در سامانه اینترنتی اداره کل اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور به آدرس bafia.ir
  • فرم درخواست تشکیل پرونده تابعیت برای صدور شناسنامه
  • درج اطلاعات هویتی مادر که از جانب فرزند خود درخواست اعطای تابعیت و شناسنامه می کند
  • درج اطلاعات هویتی فرزند و آدرس محل سکونت
  • بررسی پرونده و تطبیق درخواست با ضوابط و قوانین موجود

برای انتقال به صفحه ی فرم درخواست تشکیل پرونده تابعیت برای صدور شناسنامه فرزند مادر ایرانی زیر ۱۸ سال بر روی متن کلیک نمایید.

مانند آنچه در بالا گفته شد، ثبت نام درخواست تابعیت و شناسنامه ایرانی برای فرزندان حاصل از مادران ایرانی که بالای ۱۸ سال سن دارند، مراجعه به سایت توسط خود فرد لازم می باشد. همچنین بایستی گفت که اگر متقاضی اعطای تابعیت در ایران حضور نداشته باشد، بایستی برای ارائه درخواست خود به نمایندگی سیاسی و کنسولی ایران در محل سکونت مادر ایرانی خود مراجعه نماید. زیرا عدم حضور فرد در ایران مانع ار درخواست وی نبوده و می تواند اقدامات قانونی خود را پیگیری کند.

عباس شفیعی - وکیل پایه یک دادگستری مشهد

شماره تماس وکیل دادگستری در مشهد

نتیجه گیری

با توجه به آنچه عباس شفیعی بهترین وکیل مشهد در این مطلب با عنوان اخذ تابعیت ایرانی برای فرزندان با مادر ایرانی بیان کرد، می توان گفت که انسان‌ها در جامعه با تعیین هویت و تابعیت می‌توانند نقش خود را ایفا کنند. حال اگر در این زمینه دچار مشکلی هستید که نیاز به اقدامات قانونی دارد، توصیه می کنیم از مشورت با یک وکیل خبره در این زمینه غافل نشوید. عباس شفیعی بهترین وکیل تابعیت در مشهد با دانش و تجربه ای که در سالیان متوالی کسب کرده است، می تواند همراه خوبی در این زمینه برای شما باشد. پس در اولین فرصت ممکن با ایشان مشورت کرده و نحوه اجرا کردن راه حل های قانونی را از ایشان جویا شوید. زیرا در هماهنگی با وزارت کشور، وزارت تعاون و رفاه اجتماعی و جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران، کار تعیین هویت فرزندان حاصل ازدواج مادران ایرانی با اتباع بیگانه به سازمان پزشکی قانونی واگذار شده که برای انجام این روند در مدت زمان کمتری نیاز به حضور یک وکیل متخصص است.

مرکز حقوقی محیا حق توس این افتخار را دارد که در کلیه دعاوی، امور شما را به‌ عهده گیرد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا مشاوره تلفنی : 2002 203 0915