عباس شفیعی - بهترین وکیل در مشهد - خروج از کشور بدون اجازه همسر

خروج از کشور بدون اجازه همسر

به دلیل حساسیت های امنیتی و البته رعایت مقررات داخلی و بین المللی برای خروج از کشور باید شرایطی داشته و مدارکی را برای دریافت گذرنامه ارائه کرد. در این بین خروج از کشور بانوان و دختران از حساسیت بیشتری برخوردار است. به همین دلیل عباس شفیعی بهترین وکیل حقوقی مشهد در این مطلب سعی در بررسی خروج از کشور بدون اجازه همسر برای بانوان را داشته و نکات مهمی را در اختیار شما همراهان گرامی قرار می دهد. بنابراین تا انتهای نیز با این وکیل خوب مشهد همراه شده و اطلاعات مفیدی بدست آورید.

طبق ماده ۱۸ قانون گذرنامه، زنان متأهل برای دریافت گذرنامه به اجازه کتبی همسر خود احتیاج دارند. در این صورت می توانند اقدامات لازم برای دریافت گذرنامه را پشت سر بگذارند. البته در شرایطی خاص نیازی به این اجازه نبوده که در ادامه به توضیح آن می پردازیم.

عباس شفیعی وکیل مهاجرت مشهد

شرایط خروج از کشور بدون اجازه همسر

  • اگر زن با مرد خارجی ازدواج کرده و هنوز تابعیت ایران را داشته باشد، برای خروج از کشور نیاز به اجازه همسر ندارد.
  • هنگامی که مرد خارج از کشور بوده و زن قصد خروج از کشور را داشته که در این مورد هم نیازی به اجازه همسرش نخواهد داشت.
  • در صورتی که زن پیش از ازدواج با اجازه پدر گذرنامه دریافت کرده و مهلت آن به اتمام نرسیده باشد. ( در این مورد برای تمدید گذرنامه نیاز به اجازه کتبی همسر خواهد بود. )
  • در صورتی که مرد شروط ضمن عقد (حق و حقوقی که زنان در ابتدا از شوهر برای باقی زندگی دریافت می‌کنند ) را امضا کرده باشد، زن می تواند بدون اجازه همسر گذرنامه بگیرد.
  • چنانچه زن عقد موقت شده باشد، نیازی به اجازه همسر برای خروج از کشور ندارد. زیرا بحث اجازه خروج از کشور در ازدواج دائمی مطرح می شود.
  • در صورتی که زن با طی کردن مراحل قانونی ثابت کند به قصد سفر کاری و یا دیدن اقوام خود تمایل به خروج از کشور را دارد، نیازی به اجازه همسر برای خروج از کشور و دریافت گذرنامه را ندارد.
  • اگر زن و مرد به یکی از دفاتر اسناد رسمی مراجعه کرده و در آنجا مرد وکالت خروج از کشور را به همسرش داده باشد، دیگر نیازی به اجازه کتبی برای دریافت گذرنامه نخواهد بود.

نکته: خروج برخی بانوان بدون اجازه ی همسر تنها به شرایط و نظر دادگاه بستگی دارد. ممکن است در برخی موارد اجازه خروج از کشور کوتاه مدت (چند روزه) برای بانوان صادر گردد.

نکته: مرد هر زمانی که از اجازه خود منصرف شود، می‌تواند با مراجعه به پلیس گذرنامه نسبت به جلوگیری از خروج همسر خود اقدام کند. در چنین مواردی گذرنامه زوج ضبط می‌شود.

وکیل گذرنامه مشهد

همانطور که می دانید دریافت پاسپورت و خروج از کشور بدون اجازه همسر کاری دشوار بوده و در اکثر مواقع نیازمند طی کردن مراحل قانونی است که با کمک یک وکیل خبره می توانید این راه دشوار را از پیش روی خود برداشته و در کمترین زمان ممکن اقدام به دریافت گذرنامه نمایید. اما توصیه می شود قبل از هر اقدامی با عباس شفیعی وکیل گذرنامه مشهد تماس گرفته و راهنمایی های لازم را دریافت نمایید. همچنین این امکان میسر است که طی کردن روال دریافت پاسپورت خود را به این وکیل حقوقی سپرده و دیگر نگرانی بابت این عمل نداشته باشید.

شما همراهان گرامی می تواند از طریق شماره های موجود در سایت  ۰۹۱۵۲۰۳۲۰۰۲ یا ۰۵۱۳۷۶۷۰۱۸۱  با عباس شفیعی وکیل پایه یک حقوقی مشهد در تماس باشید.

مدارک لازم جهت اخذ گذرنامه

  • اصل شناسنامه و کارت ملی و یا تأئیدیه ثبت احوال برای کلیه متقاضیان
  • ارائه اصل آخرین پاسپورت در صورت معتبر بودن
  • عکس بیومتریک
  • داشتن اجازه محضری برای افراد زیر ۱۸ سال از سوی ولی قهری یا قیم
  • ارائه شناسنامه عکس دار برای متقاضیان بالای ۱۵ سال
  • ارائه گواهی اشتغال به تحصیل یا دفترچه بیمه عکس دار یا گذرنامه عکس دار برای افراد زیر ۱۵ سال
  • ارائه اجازه محضری مرد برای زنان متأهل و درخواست خروج زن متاهل از کشور
  • ارائه اصل گواهی فوت و یا اصل شناسنامه باطل شده همسر و یا ارائه اصل طلاق نامه برای بانوان مطلقه

عباس شفیعی وکیل پایه یک دادگستری مشهد

وکیل حقوقی خوب مشهد

نتیجه گیری

خروج بانوان ایرانی از کشور همیشه با قوانین و مقررات خاصی همراه بوده که بانوان ملزم به رعایت و پیروی از آن ‌ها هستند. حال با توجه به آنچه در مطلب فوق خواندید می توان اینگونه نتیجه گیری کرد که استثناهایی برای دریافت گذرنامه بدون اجازه همسر وجود دارد. البته نباید این موضوع را نادیده گرفت که حضور یک وکیل متخصص می تواند از دشواری این راه کاسته و در کمترین زمان ممکن اقدام به دریافت گذرنامه نمود. بنابراین بهتر است در اولین فرصت ممکن از طریق شماره های موجود در سایت ۰۹۱۵۲۰۳۲۰۰۲ و ۰۵۱۳۷۶۷۰۱۸۱ با عباس شفیعی وکیل گذرنامه مشهد تماس گرفته و راهنمایی های لازم را دریافت نمایید.

مرکز حقوقی محیا حق توس این افتخار را دارد که در کلیه دعاوی، امور شما را به‌ عهده گیرد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا مشاوره تلفنی : 2002 203 0915