عباس شفیعی - بهترین وکیل در مشهد - محیا حق توس - مجازات ترمیم بکارت و تدلیس در ازدواج

مجازات ترمیم بکارت و تدلیس در ازدواج

به طور کلی می توان گفت که در حقوق جزای ایران، ترمیم بکارت جرم نیست، اما اگر این عمل برای تدلیس در ازدواج صورت گرفته باشد، برای دختر و همچنین پزشک وی مجازات کیفری به دنبال خواهد داشت. حال شما همراهان گرامی می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه مجازات ترمیم بکارت و تدلیس در ازدواج با عباس شفیعی بهترین وکیل پایه یک دادگستری در مشهد نیز همراه شوید.

پرده بکارت چیست؟

هر فردی نسبت به فردی دیگر در شکل ظاهری و ویژگی‌ کلی هر یک از اندام‌ هایشان با یکدیگر متفاوت هستند. پس دستگاه تناسلی زنان و پرده مهبل هم از این قاعده ی کلی مستثنا نخواهد بود. اما در تعریف کلی پرده بکارت ( هایمن ) می توان گفت که نوعی بافت یا غشاء است که بخشی از دهانه واژن یا کل آن را پوشش می‌دهد. این در حالی است که خونریزی پرده بکارت در شب زفاف، نشانه ای از باکرگی دختر و نداشتن رابطه جنسی پیش از ازدواج وی محسوب می شود. گرچه مواردی نظیر استفاده از تامپون و خود ارضایی با اجسام خارجی هم ممکن است موجب پارگی پرده بکارت شود.

حال با توجه به توضیحی که در مورد پرده بکارت داده شد می توان گفت که با سالم یا ناسلام بودن غشائی نازک نمی توان حیثیت، شرف و اخلاق فردی را سنجید. اما در صورتی که دختری قبل از ازدواج بکارتش زائل شده باشد و با استفاده از روش های متقلبانه چنین نقصی را مخفی کند، از نظر قانون جرم تلقی شده و این کار تدلیس در ازدواج محسوب می شود. همچنین در برخی مواقع از عوامل فسخ نکاح به شمار می آید.

وکیل فریب در ازدواج مشهد ( عباس شفیعی )

مجازات تدلیس در ازدواج با ترمیم پرده بکارت

اگر ترمیم پرده بکارت به قصد فریب شوهر باشد چه این فریب با عمل، چه با گفتار و حتی با سکوت صورت گرفته باشد، جرمی رخ داده و برای فرد خاطی مجازاتی در پی دارد. زیرا مطابق ماده ۶۴۷ قانون مجازات اسلامی اگر هر یک از طرفین ازدواج ﻃﺮﻑ ﺧﻮﺩ ﺭﺍ ﺑﻪ ﺍﻣﻮﺭ ﻭﺍﻫﯽ مانند ﺩﺍﺷﺘﻦ ﺗﺤﺼﯿﻼ‌ﺕ بالا، ﺗﻤﮑﻦ ﻣﺎﻟﯽ، ﻣﻮﻗﻌﯿﺖ ﺍﺟﺘﻤﺎﻋﯽ، ﺷﻐﻞ ﻭ ﺳﻤﺖ ﺧﺎﺹ، ﺗﺠﺮﺩ ﻭ … ﻓﺮﯾﺐ ﺩﻫﺪ ﻭ ﻋﻘﺪ ﺑﺮ ﻣﺒﻨﺎﯼ ﻫﺮ ﯾﮏ ﺍﺯ ﺁﻧﻬﺎ ﻭﺍﻗﻊ ﺷﻮﺩ، فرد ﻣﺮﺗﮑﺐ جرم ﺑﻪ ﺣﺒﺲ ﺗﻌﺰﯾﺮﯼ ﺍﺯ ۶ ﻣﺎﻩ ﺗﺎ ۲ ﺳﺎﻝ ﻣﺤﮑﻮﻡ خواهد گردید. پس در صورتی که مردی با ﻓﺮﺽ ﺑﺎﮐﺮﻩ ﺑﻮﺩﻥ ﺩﺧﺘﺮ ﺑﺎ ﺍﻭ ﺍﺯﺩﻭﺍﺝ ﻣﯽ ﮐﻨﺪ، ﯾﻌﻨﯽ ﻋﻘﺪ ﻣﺒﺘﻨﯽ ﺑﺮ ﺁﻥ ﺑﺎﺷﺪ، تدلیس در ازدواج صورت گرفته و زوجه مستحق مجازات است.

نکته: انجام معاینه پرده بکارت بدون رضایت دختر امکان پذیر نیست و هیچ ارگان و مرجع قضایی ای نیز نمی تواند دختر را وادار به انجام چنین آزمایشی کند.

اثبات ترمیم بکارت و مهریه

همانگونه که عباس شفیعی بهترین وکیل خانواده مشهد در بالا اشاره کرد، اگر به هر دلیلی زن ترمیم پرده بکارت خود را از مرد پنهان کرده و قصد فریب وی را داشته باشد، در این حالت علاوه بر اینکه مرد حق فسخ نکاح را دارد، می‌تواند از زن طلب خسارت نماید. همچنین ناگفته نماند که هر زمانی فسخ نکاح به دلیل تدلیس زن باشد و این تدلیس و فریب طبق ارکان تشکیل شده جرم فریب در ازدواج از جمله ترفند متقلبانه همراه با سوء‌نیت و به قصد فریب، در دادگاه کیفری اثبات گردد، زوجه در هیچ صورت حقی بر مهر ندارد. زیرا ترمیم پرده بکارت به غیر از مواردی که در حادثه، ورزش و … بکارت از بین می رود، هیچ توجیهی به غیر از پنهان کاری و فریب طرف مقابل ندارد.

نکته: عمل ترمیم بکارت در افرادی که طی حادثه ای بکارت آن ها زایل شده با نظر و صلاحیت مرجع قضایی و پزشکی قانونی امکان پذیر است. البته ترمیم بکارت نیز نمی تواند راه کاری صحیح برای مخفی نگه داشتن عدم بکارت باشد.

در ادامه بخوانید: مجازات ترمیم بکارت و تدلیس در ازدواج

عباس شفیعی - بهترین وکیل در مشهد - محیا حق توس - مجازات ترمیم بکارت و تدلیس در ازدواج

وکیل تدلیس در ازدواج مشهد ( عباس شفیعی )

نمونه متن دادخواست فسخ نکاح

خواهان: ……

خوانده: ……

دلایل و مستندات: …..

موضوع: ……

ریاست محترم دادگاه …..

باسلام؛

احتراما به استحضار می رساند اینجانب با خوانده به موجب عقدنامه شماره …… مورخ …… دفترخانه شماره ….. عقد ازدواج دائم منعقد کرده ایم. نظر به اینکه در جریان مذاکرات ازدواج خوانده خود را ذکر وصف و مشخصات خاصی معرفی کرده در حالیکه به استناد فقدان وصف مذکور به اثبات رسیده است، اینجانب تقاضای فسخ نکاح به انضمام جمیع خسارات و هزینه دادرسی را دارم.

نام و نام خانوادگی/ امضا

عباس شفیعی - وکیل پایه یک دادگستری مشهد

وکیل خانواده مشهد ( عباس شفیعی )

نتیجه گیری

همانطور که در بالا ( مجازات ترمیم بکارت و تدلیس در ازدواج ) کامل توضیح داده شد، در هیچ کجای قوانین ایران الزامی برای تهیه گواهی بکارت برای انجام امر ازدواج دیده نمی‌شود و هیچ کس نمی‌تواند دختر را مجبور به این امر کند. اما برخی صرفا برای جلوگیری از شبهه های آینده آن را انجام می‌دهند. زیرا داشتن گواهی بکارت عدم رابطه جنسی از طریق واژن را اثبات می‌کند. البته ناگفته نماند که گواهی بکارت پیش از ازدواج لزوما به معنای سلامت جنسی فرد نبوده و ممکن است زن رابطه جنسی مقعدی،‌ دهانی و یا نوازش جنسی را تجربه کرده باشد. حال اگر در این زمینه دچار مشکلی هستید، و نیاز به راهنمایی دارید، بهتر است با عباس شفیعی بهترین وکیل خانواده در مشهد تماس گرفته و موضوع خود را با ایشان در میان بگذارید.

مرکز حقوقی محیا حق توس این افتخار را دارد که در کلیه دعاوی، امور شما را به‌ عهده گیرد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا مشاوره تلفنی : 2002 203 0915