عباس شفیعی - بهترین وکیل در مشهد - محیا حق توس - وکیل دعاوی کارگر و کارفرما

وکیل دعاوی کارگر و کارفرما

بر اساس قانون افرادی تحت عنوان کارگر به دستور کارفرما و با مزد مشخص مشغول به کار شده و کارفرما موظف است حداقل نیازهای کارمندان و کارکنان خود را باتوجه به میزانی که قانون کار تعیین کرده پوشش دهد. اما ممکن است بین کارگر و کارفرما اختلافاتی ایجاد شده و این اختلافات منجر به طرح شکایت از جانب هر یک از کارگر و کارفرما بشود. حال اگر در این زمینه کوتاهی دیده اید و دنبال کارهای اداره کار هستید و نیاز به وکیل کارگر یا وکیل کارفرما دارید، می توانید این مقاله را به صورت کامل مطالعه و در صورت داشتن سوال از وکیل دعاوی کارگر و کارفرما با شماره های موجود در سایت تماس بگیرید.

تعریف کارگر در قانون کار

افزایش حجم کارهای تولیدی و همچنین ازدیاد جمعیت و نیروی کار باعث شده تا مسائل مربوط به کار و کارگر و ارتباط کارگر و کارفرما، امروزه از مسائل مهم وپرکاربرد باشد. از این رو باتوجه به ماده ۲ قانون کار، کارگر فردی است که در مقابل حقوق و مزایایی که از کارفرما دریافت می کند، به درخواست و دستور وی کار کند. همچنین حقوق و دستمزدها مطابق با ماده ۴۱ قانون کار، بایستی با توجه به سبد معیشتی خانواده و نرخ تورم تعیین شود. تا بتوان به این طریق حداقل نیازهای کارمندان و کارکنان را پوشش داد.

بهترین وکیل پایه یک دادگستری در مشهد ( عباس شفیعی )

نحوه شکایت از کارفرما

امکان دارد فرد کارگر برای احقاق حقوق خود علیه کارفرما شکایتی را مطرح نماید. این حقوق عبارتند از:

  • مزد یا حقوق
  • کمک عائله مندی
  • هزینه‌های مسکن
  • خوار و بار
  • ایاب و ذهاب
  • مزایای غیر نقدی
  • پاداش افزایش تولید
  • سود سالانه
  • و …

قانونگذار برای دعاوی کار ابتدا روش صلح و سازش را در پیش گرفته و اگر این روش کارساز نبود، طرفین می توانند موضوع مربوطه را از طریق مراجع ذی‌صلاح پیگیری کنند.

کارگر برای شکایت از کارفرما بابت حقوق و مزایای دریافتی خود باید به اداره کار مراجعه کند. زیرا اداره کار مرجع صالح برای رسیدگی به کلیه دعاوی مربوط به حقوق، مزایا، سنوات و … می باشد. اما در مواقعی که دعوی ناشی از آسیب دیدن جسمی و حیثیتی و اینگونه موارد باشد، مرجع صالح به رسیدگی دادسرا خواهد بود.

در ادامه بخوانید: وکیل دعاوی کارگر و کارفرما

نکته: بهترین وکیل دعاوی کار به هرکدام از طرفین کمک کرده تا دلیل اصلی اختلاف را شناسایی و با انجام مشاوره آن را حل کنند.

عباس شفیعی - بهترین وکیل در مشهد - محیا حق توس - وکیل دعاوی کارگر و کارفرما

مشاوره رایگان با وکیل دعاوی کارگر و کارفرما

بهترین وکیل دعاوی کار ( عباس شفیعی )

وکیل اداره کار شخصی است که با داشتن پروانه وکالت پایه یک دادگستری در خصوص دعاوی و اختلافات میان کارگر و کارفرما مثل قرارداد کار، مزد و حقوق، بیمه و بازنشستگی، سنوات، عیدی و… دارای مطالعه و تخصص است. بنابراین بهترین وکیل دعاوی کار، وکیلی است که با قوانین مربوط به موضوع آشنایی کامل داشته و بتواند به راحتی و با استفاده از دانش و مهارت خود، اقدام به بازپس‌گیری حق و حقوق موکل خود اقدام نماید. حال این وکیل بایستی بتواند با توجه به اینکه موکلش کارگر است یا کارفرما، حقوق کارگر را از کارفرما و بالعکس حقوق کارفرما را از کارگر بگیرد و اختلافات پیش آمده بین آن ها را تا حد ممکن با صحبت و صلح حل نماید. 

نکته: بهتر است قبل از ورود به هر کاری با ضوابط و مقررات آن امر، آشنایی داشته باشید. زیرا قانون کار در صورتی از افراد حمایت خواهد کرد که واجد شرایط مرتبط باشند. از این رو دانستن قانون کار و ضوابط و مقررات آن تضمین کننده امنیت فرد می باشد. پس اولین و اصولی ترین ضابطه ای که در کار و قوانین مشروط آن ملاک است داشتن قرارداد کاری است. قرارداد به معنای توافقی است که به صورت کتبی یا شفاهی بین دو یا چند نفر بسته می شود.

بهترین وکیل کارگران تامین اجتماعی در مشهد

مراحل شکایت از کارفرما بابت حقوق

  • مراجعه به اداره کار
  • جمع آوری سوابق بیمه
  • تکمیل فرم های دادخواست
  • تحویل مدارک و سوابق به همراه دادخواست تکمیل شده
  • دریافت نامه سازش و تحویل آن به کارفرما
  • تشکیل جلسه سازش
  • تشکیل جلسه تشخیص در صورت عدم سازش و یا عدم حضور کارفرما
  • ابلاغ رای جلسه سازش به طرفین
  • ارسال نامه به شورای حل اختلاف در صورت اعتراض هر کدام از طرفین
  • صدور رای نهایی
  • در صورت ادا نکردن طلب کارگر توسط کارفرما اجراییه صادر شده و به اجرای احکام حقوقی دادگاه بایستی مراجعه کرد.
  • اجرای احکام اخطاریه ای با مهلت ۱۰ روزه به کارفرما داده و در صورت استنکاف از اجرای حکم ( بهترین وکیل اجرای احکام مشهد – عباس شفیعی ) لیست دارایی های وی برای توقیف اموال ارسال خواهد شد.

در این مطلب بخوانید: وکیل دعاوی کارگر و کارفرما

بهترین وکیل برای کارفرما در مشهد ( عباس شفیعی )

نمونه دادخواست مطالبه حقوق و مزایای کارگر

خواهان: ……

خوانده: ……

موضوع: ……

دلایل و مستندات: …….

ریاست محترم هیئت تشخیص / حل اختلاف دعاوی کارگر و کارفرما استان ……

با سلام
احتراماً به استحضار می رساند:

اینجانب برای شرکت ….. از تاریخ …. تا تاریخ ….. به مدت …. مشغول به کار بودهام. اما متاسفانه شرکت مذکور بدون هیچ دلیل موجه و قانونی بنده را از کار اخراج کرده و از پرداخت حق و حقوقات اینجانب خودداری نموده است. لذا با استناد به ماده ۲۹ قانون کار رسیدگی و صدور رای مبنی بر مطالبات قانونی خود از جمله بازگشت به کار، حقوق و مزایا، عیدی و پاداش، حقوق مرخصی استفاده نشده، افزایش دستمزد، سنوات خدمت طرح طبقه بندی، بن کارگری، فوق العاده اضافه کاری و … را استدعا دارم.

نام و نام خانوادگی/ امضا

عباس شفیعی - وکیل پایه یک دادگستری مشهد

مشاوره رایگان با وکیل اداره کار مشهد

نتیجه گیری

با توجه به گفته های بهترین وکیل دعاوی کارگر و کارفرما و آنکه اولویت برای حل اختلاف با صلح و سازش میان کارگر و کارفرما است، اما اگر اختلاف طرفین از این طریق حل نشد، نوبت به مراجعه به هیئت‌های رسمی رسیدگی به اختلافات کارگر و کارفرما می‌ رسد. حال شما عزیزان در صورت داشتن اختلافی چه با کارگر و چه کارفرمای خود توصیه می کنیم در قدم اول با یک وکیل متخصص در مورد قانون کار مشورت کرده و از طریق قانونی اقدام به طرح شکایت نمایید. زیرا کارگر و کارفرما به لحاظ قانونی یک‌ سری وظایف در قبال یکدیگر دارند که باید به درستی اجرا شوند.

مرکز حقوقی محیا حق توس این افتخار را دارد که در کلیه دعاوی، امور شما را به‌ عهده گیرد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا مشاوره تلفنی : 2002 203 0915