عباس شفیعی - بهترین وکیل در مشهد - محیا حق توس - الزام به اخذ شناسنامه در مشهد

الزام به اخذ شناسنامه در مشهد

در کشور عزیزمان ایران شناسنامه و کارت ملی جزو مهمترین اسناد هویتی هستند که حاوی مشخصات شخصی افراد بوده و از مدارک مور نیاز برای امور روزمره برای انجام هرکاری به شمار می روند. به همین دلیل در این مطلب تحت عنوان الزام به اخذ شناسنامه در مشهد توسط بهترین وکیل شناسنامه در مشهد پرداختیم. لطفا تا انتهای مطلب همرامان باشید.

شناسنامه

به طور کلی می توان گفت که شناسنامه یکی از مهم ترین و البته پایه ای ترین اسناد رسمی است که هر فرد در جامعه باید آن را داشته باشد. زیرا سایر اسناد مانند کارت ملی، گواهی نامه و … بر اساس آن صادر شده و در صورت نداشتن آن فرد توانایی بهره مندی از امکانات جامعه را نخواهد داشت.

مدارک مورد نیاز برای اخذ شناسنامه

  • اصل شناسنامه و کارت شناسائی ملی پدر و مادر
  • گواهی ولادت صادره بیمارستان
  • پرداخت وجه مورد نیاز
  • حضور یکی از والدین و یا جد پدری برای اعلام واقعه ولادت و امضاء سند سجلی

نکته: برای گرفتن شناسنامه طفل تازه متولد شده تا ۱۵ روز پس از تولد فرصت دارید اقدامات لازم را انجام دهید. البته بعد از گذشت این مدت هم امکان اخذ شناسنامه وجود دارد، اما با پرداخت هزینه و صرف زمان بیشتر این نتیجه حاصل خواهد شد.

عباس شفیعی وکیل شناسنامه مشهد

افراد مراجعه کننده برای اخذ شناسنامه

هر یک از اشخاص زیر می توانند با مراجعه به ادارات ثبت احوال نسبت به اعلام ولادت و اخذ شناسنامه نوزاد اقدام نمایند:

  • پدر یا جد پدری با ارائه شناسنامه.
  • مادر در صورتی که ازدواج او قانونا” به ثبت رسیده باشد.
  • وصی یا قیم یا امین با ارائه مدارک ذیربط.
  • متصدی یا نماینده موسسه ای که طفل به آنجا سپرده شده است.
  • صاحب واقعه که سن او ۱۸ سال تمام به بالا باشد.

حال که مشخص شد چه افرادی قادر به گرفتن شناسنامه هستند، نوبت می رسد به اینکه این شناسنامه به چه کسانی تعلق می گیرید:

  • نوزادی که پدرش ایرانی باشد.
  • بچه ای که در ایران به دنیا آمده باشد فارغ از اینکه پدر و مادرش ایرانی یا خارجی باشند.
  • کودکی که دارای خانواده خارجی باشد ولی یکی از آن ها در ایران به دنیا آمده باشد.

عباس شفیعی وکیل اثبات نسب مشهد

وکیل الزام به اخذ شناسنامه در مشهد

وکیل شناسنامه فردی است که توانایی رسیدگی به مشکلات قانونی حوزه ثبت اسناد و احوال مخصوصا در حوزه شناسنامه را دارد. همچنین می تواند صفر تا صد پرونده های اینچنینی را به صورت دقیق مورد بررسی و پیگیری قرار دهد تا نتیجه دلخواه کسب شود. پس اگر اطلاعات کافی در مورد مراحل اخذ و یا الزام به اخذ شناسنامه ندارید، از بهترین وکیل مشهد مشاوره بگیرید. زیرا فقط در این صورت است که در کوتاهترین زمان ممکن این مشکل حقوقی نسبتا مهم و حساس رفع خواهد شد.

بنابراین افراد ایرانی که به هر دلیل موفق به دریافت شناسنامه یا کارت ملی نشده‌اند، می توانند با همراهی بهترین وکیل مشهد، صدور شناسنامه یا کارت ملی خود را درخواست کنند. زیرا وکیل شناسنامه در مشهد با دانش و تجربه ای که دارد، می تواند در کمترین زمان ممکن پیچیدگی های پرونده را حل کرده و موفق به دریافت شناسنامه برای موکل خود شود.

هزینه الزام اخذ شناسنامه

در این مورد می توان گفت که هر پرونده ای با توجه به شرایطی که دارد، هزینه خاص خودش را می طلبد و این امر در مورد پرونده های اخذ شناسنامه در مشهد هم صدق می کند. پس بهترین کار دریافت وقت مشاوره و اطلاع از میزان هزینه های پیش رو خواهد بود.

عباس شفیعی وکیل الزام به صدور شناسنامه مشهد

نمونه دادخواست الزام به اخذ شناسنامه

خواهان: ……

خوانده: ……

موضوع: ……

دلایل و مستندات: …….

ریاست محترم دادگاه …
با سلام و ضمن عرض احترام اینجانب…. (نام و نام خانوادگی خود را به عنوان خواهان دعوا وارد کنید) به موجب سند نکاح به شماره … که ضمیمه دادخواست شده است همسر قانونی و شرعی خوانده دعوا هستم که با توجه به گواهی ولادت ضمیمه شده در تاریخ … فرزندمان در بیمارستان … متولد شده است اما متاسفانه خوانده دعوا به عنوان پدر و ولی طفل از انجام اقدامات لازم برای صدور و دریافت شناسنامه برای طفل متولد شده خودداری نموده است. از این رو با توجه به مدارک پیوستی و همچنین مواد ۱۴، ۱۵ و ۱۶ قانون ثبت احوال درخواست محکومیت خوانده دعوا را دارم.

نام و نام خانوادگی/ امضا

عباس شفیعی - وکیل پایه یک دادگستری مشهد

عباس شفیعی وکیل الزام به اخذ شناسنامه در مشهد

نتیجه گیری

با وجود اینکه هویت اصلی افراد از بروز خیلی مشکلات اجتماعی و حتی بزهکاری جلوگیری می کند، اما برخی افراد در اخذ شناسنامه سهل انگاری کرده و با گذشت زمان دریافت شناسنامه با مشکلاتی مواجه می شود. یکی از این مشکلات که در چنین مواقعی بایستی به آن رسیدگی شود اثبات نسب است. حال اگر ازدواج پدر و مادر طفل به صورت رسمی ازدواج کرده باشند، مشکلی برای اثبات نسب نخواهند داشت. اما چنانچه ازدواج به ثبت نرسیده باشد و یا خارج از رابطه ازدواج طفلی حاصل شده باشد، اثبات نسب با دشواری‌ هایی همراه خواهد بود. به همین دلیل بایتس به عباس شفیعی بهترین وکیل اخذ شناسنامه و اثبات نسب در مشهد مراجعه کرده و با استفاده از دانش ایشان در کمترین زمان ممکن نتیجه دلخواه را حاصل نمود.

مرکز حقوقی محیا حق توس این افتخار را دارد که در کلیه دعاوی، امور شما را به‌ عهده گیرد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا مشاوره تلفنی : 2002 203 0915