عباس شفیعی - بهترین وکیل در مشهد - محیا حق توس - تخلیه فوری ملک به چه صورت است

تخلیه فوری ملک به چه صورت است

مقاله پیش رو با موضوع تخلیه فوری ملک به چه صورت است توسط بهترین وکیل ملکی مشهد تنظیم گردیده است که می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه آن را مطالعه نمایید.

شرایط حکم تخلیه فوری ملک

  • قرارداد اجاره، به صورت کتبی نوشته و تنظیم شده باشد.
  • در سند اجاره، مدت، مشخص شده باشد.
  • قرارداد اجاره، در دو نسخه تنظیم شده و هر دو نسخه، توسط موجر و مستاجر امضا شده باشد.
  • هر دو نسخه اجاره نامه، باید به امضای دو شاهد، رسیده باشد.
  • مدت اجاره تمام شده باشد.
  • موجر، مبلغ ودیعه را در حساب دادگستری، تودیع کرده باشد.

عباس شفیعی وکیل حقوقی مشهد

مراحل حکم تخلیه ملک مسکونی تا اجرای حکم

هر دعوایی که برای حل ان به محکمه مراجعه می شود بایستی مراحل قانونی را طی کند تا به مرحله ی صدور حکم و اجرای آن برسد. تخلیه فوری هم از این موضوع استثنا نیست. از این رو بر اساس اظهارات بترین وکیل تخلیه فوری روند قانونی این نوع پرونده ها را شرح می دهیم. در ادامه بخوانید:

  • در قدم اول موجر، مالک و یا نماینده ی قانونی او باید دادخواستی مبنی بر تخلیه ملک ثبت نماید. برای این اقدام مدارکی همچون اصل اجاره‌نامه، سند مالکیت ملک و هر مستندات دیگری که در خصوص تخلیه ملک لازم بوده مورد نیاز می باشد.
  • بعد از اینکه موجر، مالک و یا نماینده ی قانونی او دادخواست را ارائه کرد، پرونده برای بررسی های مقدماتی به شورای حل اختلاف ارجاع داده می‌شد. مدیر دفتر شورای حل اختلاف پرونده را بررسی کرده و نتیجه را به اطلاع قاضی شورا می رساند.
  • در این مرحله قاضی تمامی مدارک اراده شده را بررسی و در نهایت اقدام به صدور حکم تخلیه ملک می کند.
  • در آخر هم حکم تخلیه بلافاصله ابلاغ و اجرا می شود. ( از زمان صدور تا اجرای حکم به طور معمول یک هفته وقت خواهد برد. )

نکته: اگر یکی از طرفین مدعی حقی باشد، می تواند نسبت به این حق شکایتی جدا گانه را ثبت و به طور موقت مانع اجرای حکم تخلیه شود.

نکته: مالک به هیچ عنوان نمی تواند بابت بدهی هایی از قبیل شارژ، اجاره بها و … از مبلغ ودیعه کسر نماید. بلکه باید به طور جداگانه بابت بدهی های مستاجر دادخواستی به شورای حل اختلاف و یا دادگاه ارائه داده و با صدور قرار تامین، مبلغ قرض الحسنه را توقیف نماید.

عباس شفیعی وکیل خوب مشهد

در ادامه بخوانید: تخلیه فوری ملک به چه صورت است

برای ارائه دادخواست تخلیه نکات مهم دیگری هم وجود دارد که دانستن انها خالی از لطف نخواهد بود. از جمله:

  • قراردادها باید در به صورت رسمی منعقد شده باشند. زیرا قراردادهای دست نویسی که معمولا موجر و مستاجر می نویسند وجاهت قانونی ندارند.
  • مستاجر می تواند در دو مرحله که هر کدام ۲ روزه است، برای تخلیه ملک مهلت بگیرد.
  • موجر می تواند در صورت بروز هرگونه خسارتی توسط مستاجر، دادخواستی مبنی بر دریافت ضرر و زیان به دادگاه ارائه کند.
  • شورای حل اختلاف فقط مجاز به رسیدگی و صدور حکم تخلیه است و در امور اجرایی صلاحیت ورود ندارد.
  • مبلغ مورد اجاره پس از حل و فصل دعوا بایستی توسط شورای حل اختلاف به حساب دادگستری واریز و پس از طی نمودن مراحل قانونی به موجر یا مستاجر عودت داده شود.
  • در پرونده های مربوط به تخلیه ملک نیازی به حضور طرفین نبوده و مرجع ذی صلاح می تواند بدون حضور آنها در دادگاه حکم را صادر نماید.
  • و …

وکیل تخلیه فوری ملک

در مواقعی که مالکی قصد دارد به سرعت ملک خود را از مستاجر باز پس گیرد، وکیل تخلیه ملک می تواند با علم و آگاهی نسبت به قوانین، وارد عمل شده و اقدامات لازم را انجام دهد. وکیل خوب پایه یک حقوقی مشهد با گرفتن حکم رسمی از دادگاه صالح ضمن ابلاغ به مستاجر، حکم را اجرایی می کند. از این رو اگر دچار چنین مشکلی هستید بهترین راه حل مشاوره با یک وکیل متخصص است تا بتوان در کوتاه ترین زمان ممکن نتیجه دلخواه بدست آید. شما می توانید از طریق شماره های موجود در سایت ( ۰۹۱۵۲۰۳۲۰۰۲ یا ۰۵۱۳۷۶۷۰۱۸۱ ) با عباس شفیعی بهترین وکیل حقوقی مشهد نیز در تماس باشید.

مدارک مورد نیاز تخلیه فوری ملک

از مدارک مورد نیاز برای این اقدام می توان به موارد زیر اشاره کر. از جمله:

  • برگ دادخواست دعوا
  • سند مالکیت ملک موضوع دعوا
  • قرارداد اجاره ملک موضوع دعوا
  • مدارک هویتی خواهان

عباس شفیعی بهترین وکیل مشهد

نکته: بعد از صدور و اجرای حکم تخلیه باید مدارکی به دادگاه یا شرای حل اختلاف ارائه شود. یکی از این مدارک رسید بازگرداندن مبلغ ودیعه نیز می باشد.

در ادامه بخوانید: تخلیه فوری ملک به چه صورت است

نمونه دادخواست تخلیه فوری ملک

ریاست محترم دادگاه عمومی ….
سلام علیکم احتراماً اینجانب …… وکیل پایه یک دادگستری به شماره پروانه …….. به وکالت از خواهان به استحضار می رساند:
به موجب یک جلد سند مالکیت به شماره پلاک ثبتی …. بخش ….. موکل بالاصاله مالک شش دانگ یک باب آپارتمان مسکونی به مساحت ……… متر مربع در ……………. می باشد.
به موجب قرارداد عادی اجاره به شماره …… تمامی پلاک ثبتی صدرالبیان از تاریخ ……. به مدت یکسال لغایت تاریخ ………. به خوانده محترم اجاره داده شده است.
با وصف انقضای مدت اجاره در مورخ ……………. خوانده از تخلیه عین مستاجره استنکاف می نماید.مراجعات مکرر موثر واقع نشده و خوانده حاضر به رفع تصرف و تخلیه عین مستاجره نمی باشد. علی هذا با تقدیم دادخواست حاضر و اسناد و مدارک و دلایل تصدیق شده ابرازی و استناداً به ماده ۴۹۴ قانون مدنی و مواد ۱۹۸ و ۵۱۹ قانون آیین دادرسی مدنی و در مقام رسیدگی به امر استماع خواسته و سپس صدور حکم به شرح ستون خواسته از محضر دادگاه مورد استدعا است.

عباس شفیعی بهترین وکیل پایه یک دادگستری مشهد

عباس شفیعی وکیل پایه یک حقوقی مشهد

نتیجه گیری

بر اساس قانون مالکیت ملک با مالک بوده و وی می تواند همیشه هر نوع تصرفی که می خواهد در ملک خود داشته باشد. اما در برخی مواقع تخلیه ملک توسط مالک با مشکلاتی مواجه است که برای حل و فصل آن باید به مراجع قضایی رجوع نمود. از این رو برای حل و فصل مشکلاتی این چنینی بدون شک به یک وکیل تخلیه ملک نیاز خواهید داشت تا با استفاده از تجارب بدست آمده وکیل متخصص بتوانید پرونده خود را به بهترین نحو ممکن به نتیجه دلخواه برسانید. در این راستا شما می توانید برای دریافت مشاوره و حتی سپردن پیگیری پرونده حقوقی خود به یک وکیل حقوقی متخصص از طریق شماره های موجود در سایت ( ۰۹۱۵۲۰۳۲۰۰۲ یا ۰۵۱۳۷۶۷۰۱۸۱ ) با عباس شفیعی بهترین وکیل تخلیه فوری ملک در مشهد در تماس باشید.

مرکز حقوقی محیا حق توس این افتخار را دارد که در کلیه دعاوی، امور شما را به‌ عهده گیرد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سوالی دارید؟ با ما صحبت کنید!
نیاز به مشاوره دارید
سلام! برای صحبت در واتساپ لطفا برروی نام وکیل کلیک نمائید.
ما معمولاً در چند دقیقه پاسخ می دهیم
اسکرول به بالا مشاوره تلفنی : 2002 203 0915