عباس شفیعی - بهترین وکیل در مشهد - محیا حق توس - خیانت زن در قانون

خیانت زن در قانون

معنی خیانت در جایگاه های گوناگون مانند بی وفایی، بدعهدی، مکر و حیله، ناراستی، بی توجهی به امانت، دغل بازی و … متفاوت است و در هر شرایطی می توان از آن استنباط متمایز کرد. از طرفی هم خائن به فردی اطلاق می شود که این عملی مطابق با گفته های بالا  را انجام داده باشد. بنابراین در امر ازدواج و عهد و پیمان نکاح اگر این خطا از طرف هر کدام از زوجین اتفاق افتد و زوج دیگر متوجه این موضوع شود می تواند آثاری را مانند گرفتن حق طلاق و یا اجرای حکم رجم ( سنگسار ) را به دنبال داشته باشد. در ادامه با مقاله خیانت زن در قانون همراهمان باشید تا در این مورد بیشتر معلومات بدست آورید.

خیانت چیست؟

به گفته بهترین وکیل خانواد ه در مشهد آگاهی از اینکه فرد مورد اعتماد ما ضربه عمیقی به احساسات ما زده است باعث می شود که به واقعیت بسیاری چیزها شک کنیم.از این رو خیانت یکی از بدترین تجربه هایی است که هر شخصی می تواند تجربه کند. ( خیانت به صورت کلی عبارت است از نقص اعتماد و شکستن توافق زن وشوهری درباره انحصار روابط جنسی واحساسی-عاطفی متقابل ) در رابطه زناشویی و دوست داشتن، حس تعلق و مهم بودن برای فرد مقابل اهمیت بالایی دارد. به همین دلیل هنگامی که خیانت اتفاق می افتد فرد دچار آزردگی، خشم وعصبانیت می شود.

عباس شفیعی بهترین وکیل کیفری در مشهد

دلیل عمده برای خیانت زنان

رفتار افرادی که دست به انواع خیانت می زنند ریشه در گذشته آنها دارد. اما در خیانت به همسر می توان موارد ذکر شده در ادامه را از مهم ترین دلایل نام برد:

  • انتقام جویی
  • بی تفاوتی همسر
  • احساس ناامنی و خلا عاطفی
  • بازگشت به روابط قبلی
  • رابطه طولانی و یکنواخت
  • تلافی خیانت شوهر
  • روابط زناشویی سرد و یکنواخت
  • نبود نقاط مشترک
  • بیماری
  • جلب توجه و ماجراجویی

عباس شفیعی - بهترین وکیل در مشهد - محیا حق توس - خیانت زن در قانون

عباس شفیعی بهترین رابطه نامشروع در مشهد

انواع خیانت

  • احساسی
  • جنسی
  • جنسی و عاطفی
  • مجازی

به طور کلی می توان گفت خیانت هنگامی رخ می دهد که شما حرف هایی با دوستتان یا هر فرد دیگری داشته باشید که اگر همسرتان بشنود، ناراحت شود. این که مخفیانه با شخص سوم صحبت کنید و یا پیام دهید، خیانت است. بنابراین خیانت زن می تواند از انواع مختلفی باشد. برقراری رابطه زناشویی و زنا اصلی ترین نوع از موارد خیانت زن به مرد است. بوسیدن ، در آغوش کشیدن و… اگر توسط زن شوهر دار با مردی نامحرم باشد از موارد دیگر جرم خیانت بوده و برای آن نیز مجازاتی در نظر گرفته شده است که  به این نوع از جرم دون زنا می گویند. 

نکته: رابطه نامشروع از جرایم منافی عفت محسوب می‌شود و نیاز به شاکی خصوصی ندارد. حتی اگر شاکی خصوصی هم داشته باشد و شاکی رضایت دهد بازهم مجازات او از بین نمی‌رود. زیرا رابطه نامشروع باعث از بین رفتن نظم و عفت عمومی می شود و لازم نیست که حتما شاکی خصوصی داشته باشد. ( گذشت شاکی خصوصی فقط موجب تخفیف در مجازات می‌شود. )

نحوه ی اثبات جرم خیانت زن شوهردار

  • اقرار خود متهم یکی از راه های اثبات جرم زنا است. اما اقرار باید در حضور مقام رسمی دادگاه صورت گیرد تا اعتبار داشته باشد.
  • ارائه عکس یا فیلم و اصوات از خیانت زن نمی تواند ادله کافی برای اثبات جرم خیانت باشد، اما زمینه علم قاضی را فراهم می کند. 
  • از شیوه های دیگر اثبات جرم زنا شهادت شهود و وجود دلایل و مدارک است. 

خیانت زن شوهر دار می تواند به صورت زنای کامل همراه با دخول باشد و یا همانطور که در بالا فته شد از نوع دون زنا باشد. هر کدام از انواع خیانت و زنا می تواند با اقرار ، شهادت و موارد دیگری که اشاره شد اثبات گردد.

نکته: اگر زن یا مردی موفق به اثبات خیانت همسر خود نشود به ۸۰ ضربه شلاق ( جرم قذف ) محکوم خواهد شد. پس سعی کنید قبل از اقدام برای اثبات خیانت و درخواست طلاق ، با راه های اثبات خیانت از طریق چت و غیره آن آشنا شده و درخواست خود را با دلایل کافی ثبت کنید.

بهترین وکیل خیانت در مشهد

مجازات خیانت زن به مرد

به طور کلی مجازات زنا و خیانت زن شوهردار، دو بخش را در بر می گیرد:

  • مجازات حد: منظور از حد جرمی است که شرایط و عنوان آن در شرع اسلام مشخص است و مجازات آن نیز نمی تواند کم و زیاد و یا بخشیده شود.
  • مجازات تعذیر: تعزیر نیز جرمی است که قانون گذار مشخص کرده و برای آن مجازات در نظر گرفته شده است. 

نکته: اگر زنا به صورت کامل صورت گرفته باشد مجازات و حکم آن اعدام خواهد بود و این مجازات در صورتی است که زنا به صورت عنف و یا اکراه نباشد. از این رو اگر رابطه نامشروع میان مرد و زن شوهردار به صورت اجبار و اکراه باشد در حکم تجاوز است و برای زن مجازاتی در نظر گرفته نمی شود و در صورت اثبات احکام تجاوز به عنف برای مرد اجرا خواهد شد. 

آثار حقوقی خیانت زن شوهردار

بعد از اینکه خیانت زن ثابت شود مرد می تواند در مورد ادامه زندگی با او حتی اگر در سند ازدواج آن ها حق طلاق به زن داده شده باشد، مرد می تواند حق طلاق را از گرفته و به تنهایی تصمیم گیری کند. اما اگر مردی فقط به زن خود اتهام خیانت بزند و نتواند آن را در دادگاه ثابت کند، زن می تواند علیه آن مرد اعاده حیثیت ( جبران تمام ضرر و زیان های مادی و معنوی که زن دیده است) کند.

نکته: توجه داشته باشید که مهریه یکی از موارد عقد است که به زن تعلق می گیرد. اگر زن شوهردار به همسر خود خیانت کند باز هم مستحق مهریه خواهد بود. در هر صورت این مال به زن تعلق دارد و تنها در صورت اثبات خیانت مرد می تواند به راحتی از همسر جدا شود.

عباس شفیعی - بهترین وکیل در مشهد - محیا حق توس

وکیل اثبات رابطه نامشروع در مشهد

نمونه دادخواست رابطه نامشزوع

خواهان: ……..

خوانده: ………

خواسته: ……..

دلایل و منضمات: ……

ریاست محترم دادگاه ……..

احتراماً به استحضار می‌رساند اینجانب کارمند شرکت …. واقع در ….. بوده و با همسرم (مشتکی ­عنه) همکار می ­باشم. در مورخه …. بصورت اتفاقی پس از رویت تلفن همراه مشارالیه متوجه رد و بدل شدن پیام­های مشکوک میان ایشان و یکی از همکاران شرکت به نام ….. شدم. ایشان موضوع را کتمان نموده تا اطلاعات متقنی بدست آورم که پس از گذشت اندک زمانی وجود روابط عاطفی و بعضاً جنسی مشارالیه برای اینجانب محرز شد. حال با عنایت به مستنداتی از قبیل پرینت پیامک­ها، شهادت شهود و نیز با استناد به ماده­ی ۶۳۷ قانون مجازات اسلامی از دادستان محترم ابتدا اخذ مجوز به منظور دریافت پرینت پیامک­ها و تماس­های مشتکی­ عنه و متعاقباً تعقیب و مجازات ایشان را به اتهام روابط نامشروع استدعا دارم.

نام و نام خانوادگی / امضا و تاریخ

وکیل تلفنی | نمونه شکایت زوجه از شوهرش بخاطر رابطه نامشروع با زن مطلقه

وکیل آنلاین در مشهد

نتیجه گیری

در قانون نیز شکایتی با عنوان روابط نامشروع به رسمیت شناخته شده و از سوی قضات مورد رسیدگی و صدور حکم قرار می‌گیرد. در شرع مقدس اسلام و تمام مذاهب آسمانی هم خیانت عملی حرام تلقی شده و ارتکاب آن از سوی هرفردی با کیفر و جزای سنگین همراه است.

به همین دلیل برخی از مردان تصور می کنند که در صورت اثبات خیانت همسرشان می توانند مهریه و سایر حقوق مالی او را نپردازند. در حالی که این تصور کاملا اشتباه است. لذا به یاد داشت که این مورد را نمی توان بهانه و یا راهی برای رهایی بدون اثبات دانست. زیرا برخی افراد در دادگاه این روال را پیش گرفته و گرفتار مشکلات متعدد بعدی می شوند. شما همراهان گرامی می توانید با کمک گرفتن از بهترین وکیل خانواده در مشهد در کوتاه ترین زمان ممکن و بدون درگیری با مشکلات اقدام برای اثبات خیانت و یا درخواست طلاق نمایید.

مرکز حقوقی محیا حق توس این افتخار را دارد که در کلیه دعاوی، امور شما را به‌ عهده گیرد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا مشاوره تلفنی : 2002 203 0915