عباس شفیعی - بهترین وکیل در مشهد - محیا حق توس - مجازات خرید و فروش مشروبات الکلی

مجازات خرید و فروش مشروبات الکلی

یکی از مهم‌ترین جرائمی که در قانون مجازات اسلامی در مورد آن مواد قانونی زیادی وجود دارد خرید و فروش مشروبات الکلی است. زیرا مصرف مشروبات الکلی باعث می شود فرد کنترل ذهنی خود را از دست بدهد و این مسئله در برخی مواقع امکان دارد به نظم عمومی جامعه آسیب بزند. بنابراین در ادامه با بهترین وکیل کیفری در مشهد همراه شوید تا در مورد مجازات خرید و فروش مشروبات الکلی بیشتر بدانید.

ارکان تشکیل دهنده جرم مشروبات الکلی

  • رکن قانونی: مطابق مواد ۷۰۱ و ۴۰۴ قانون مجازات اسلامی کتاب تعضیرات مصوب سال ۱۳۷۵، قانون گذار مواردی را که به مشروبات الکلی مرتبط باشد، جرم انگاری کرده است. زیرا تاثیر آن بر عملکرد مغز شخص بوده و متناسب با میزان و نوع مسکر مصرف شده، شخص ممکن است درجات متفاوتی از مستی را تجربه کند.
  • رکن مادی: این رکن شامل رفتار فیزیکی فرد می شود. حال این رفتار می تواند در مورد خرید، ساخت، فروش، حمل و یا نگهداری از مشروبات الکلی داخلی باشد.
  • رکن معنوی: در اینجا باید خاطر نشان کرد که فرد بایستی قصد و اراده برای انجام جرمی را داشته باشد. همچنین علم به جرم بودن موضوع نیز در این رکن مورد نیاز است.

عباس شفیعی وکیل مشروبات الکلی مشهد

مجازات خرید و فروش مشروبات الکلی

به طور کلی هرکس مشروبات الکلی را تولید کند، بخرد، بفروشد، حمل و نگهداری کند یا در اختیار دیگری قرار دهد حکم آن، شش ماه تا یک سال حبس، تا ۷۴ ضربه شلاق و جریمه نقدی خواهد بود. همچنین به گفته ی عباس شفیعی بهترین وکیل مشروبات الکلی مشهد، طبق قانون خرید و فروش مشروبات الکلی از جمله مجازات هایی است که غیر قابل تعلیق محسوب می شود.

در مورد مجازات مصرف مشروبات الکلی هم می توان گفت که  از دسته ­ی جرائم حدی بوده و قاضی امکان کاهش مقدار مجازات را ندارد. زیرا که شرع حدود مجازات را معین کرده است.

پس مجازات هر بار شرب خمر ۸۰ ضربه شلاق است که پس از سه بار حد ۸۰ ضربه شلاق، به مجازات اعدام مبدل می­ شود. البته نباید ناگفته بماند که این هشتاد ضربه شلاق مربوط به مصرف مشروبات الکلی بوده و اگر مجرم جرایم دیگری از جمله خرید و یا فروش انجام داده باشد، مجازات جداگانه ای برای وی در نظر گرفته خواهد شد. البته داشتن وکیل برای مشروبات الکلی در مشهد، باعث می‌شود تا با دفاع مناسب، از میزان مجازات شما در این مورد کم شود.

نکته: خارجی بودن مشروبات الکلی و یا دست ساز بودن آنها در مجازات مرتکب تاثیر گذار است.

نکته: چنانچه کارکنان دولت یا مؤسسات وابسته به دولت مانند شوراها، شهرداری ها یا نهادهای انقلاب اسلامی و به طور کلی کارکنان قوای سه‌گانه و همچنین کارکنان نیروهای مسلح و مأموران به خدمات عمومی در جرائم موضوع مواد (۷۰۲) و (۷۰۳) مباشرت، معاونت یا مشارکت کنند، علاوه بر تحمل مجازات های ذکر شده در بالا توسط وکیل کیفری مشهد، ‌به انفصال موقت از ۱ تا ۵ سال از خدمات دولتی محکوم خواهند شد.

عباس شفیعی - بهترین وکیل در مشهد - محیا حق توس - مجازات خرید و فروش مشروبات الکلی

عباس شفیعی وکیل کیفری خوب مشهد

نحوه شکایت از جرم خرید و فروش مشروبات الکلی

این جرم، از آنجا که دارای جنبه عمومی است، هم با شکایت شاکی خصوصی و هم با اعلام ضابطین قضایی، قابل پیگیری می باشد. نحوه شکایت از جرم خرید و فروش مشروبات الکلی، مطابق مراحل زیر است:

  • در قدم اول بایستی یک شکواییه با عنوان خرید و فروش مشروبات الکلی تنظیم گردد.
  • سپس جهت ثبت شکوائیه و ارجاع آن، به دادسرا، بایستی به همراه مدارک هویتی و شکواییه به دفاتر خدمات قضایی مراجعه کرد.
  • در نهایت بعد از ثبت شکوائیه و تشکیل پرونده، تحقیقات مقدماتی شروع شده و طرفین دعوا بایستی برای دفاع و یا اثبات ادعای خود، در وقت مقرری که تعیین شده در جلسات رسیدگی حاضر شوند.

نکته: با توجه به اینکه جرم خرید و فروش مشروبات الکلی جنبه عمومی دارد، فرد شاکی می تواند به راحتی موضوع را به کلانتری منطقه خود اطلاع داده تا مامورین نیروی انتظامی پیگیر ماجرا شوند. زیرا در غیر اینصورت وقتی خود فرد اقدام به ثبت شکواییه کند، باید ادله کافی دال بر وقوع جرم را در دادسرا ارائه دهد.

در ادامه بخوانید: مجازات خرید و فروش مشروبات الکلی

وکیل برای مشروبات الکلی در مشهد

با در نظر گرفتن مطالب فوق بایستی گفت که اگر به طور ناخواسته درگیر همچین جرمی شده اید، بهترین کار این است که برای پیگیری پرونده خود در مراجع قضایی از یک وکیل خوب در امر کیفری کمک بخواهید. زیرا این وکلا افرادی متخصص و آگاه هستند که برای این امر پیچیده حضورشان در کنار شما بسیار مفید خواهد بود.

دادگاه صالح برای مشروبات الکلی

رسیدگی به جرم مشروبات الکلی داخلی و خارجی در صلاحیت دادگاه کیفری دو بوده اما چنانچه رسیدگی به جرم مرتبط با قاچاق مشروبات الکلی خارجی باشد، صلاحیت رسیدگی با دادگاه انقلاب خواهد بود.

وکیل برای مشروبات الکلی مشهد

نمونه شکواییه خرید و فروش مشروبات الکلی

خواهان: ……

خوانده: ……

موضوع: ……

دلایل و مستندات: …….

ریاست محترم ………

با سلام؛

احتراما به استحضار می رساند در روز گذشته متوجه شدم که فرزند اینجانب یک بطری مشروبات الکلی خریداری نموده است. طی تحقیقاتی که از وی بعمل آوردم مطلع شدم که مشتکی عنه در محل اقدام به فروش مشروبات الکلی می نماید. لذا با تقدیم این شکوائیه مستندا به ماده ۷۰۳ قانون مجازات اسلامی تقاضای رسیدگی و تعیین کیفر برای مشتکی عنه دارم.

نام و نام خانوادگی/ امضا

عباس شفیعی - وکیل پایه یک دادگستری مشهد

مشاوره رایگان وکیل مشروبات الکلی مشهد

نتیجه گیری

قانون مجازات اسلامی به تبعیت از شرع مقدس و به قصد کاهش صدمات ناشی از خرید و فروش مشروبات الکلی، این مسئله را جرم تلقی کرده است. بنابراین اگر فردی اقدام به خرید و یا فروش مشروبات الکلی نماید، مجرم بوده و مجازات سنگینی برای وی در نظر گرفته خواهد شد. حال چنانچه به طور اتفاقی دچار اینچنین پرونده ای در مراجع قضایی شده اید، بهترین کار این است که با دفتر وکالت آقای عباس شفیعی وکیل خوب کیفری در مشهد از طریق شماره های موجود در سایت تماس گرفته و تقاضای تعیین وقت مشاوره و حتی پیگیری پرونده را نمایید.

مرکز حقوقی محیا حق توس این افتخار را دارد که در کلیه دعاوی، امور شما را به‌ عهده گیرد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا مشاوره تلفنی : 2002 203 0915