عباس شفیعی - بهترین وکیل در مشهد - محیا حق توس - نحوه رضایت در پرونده ها

نحوه رضایت در پرونده ها

آیا می دانید نحوه رضایت در پرونده ها چگونه بوده و چه مزایا و معایبی به همراه دارد؟ در ادامه با عباس شفیعی بهترین وکیل حقوقی کیفری مشهد همراه شوید تا اطلاعات مفیدی در این زمینه بدست آورید.

جرایم قابل گذشت و غیرقابل گذشت چیست؟

وقتی جرمی رخ می دهد فرد بزه دیده حقوقی دارد که می تواند از آنها استفاده کرده و هر کدام از این حقوق روند رسیدگی را به طور کامل تغییر می دهد.  امابه طور کلی می توان گفت که جرایم از لحاظ گذشت و رضایت به دو دسته تقسیم می‌شوند که تفاوتشان در داشتن یا نداشتن شاکی خصوصی و رضایت آن می باشد:

  • جرایم قابل گذشت: در این نوع پرونده ها، شاکی خصوصی وجود داشته و گذشت و رضایت شاکی در روند پرونده تاثیر گذار است. پس در اصل پرونده با شکایت شاکی آغاز می‌شود.
  • جرایم غیرقابل گذشت: در پرونده های این چنینی شکایت یا گذشت شاکی خصوصی تاثیری در مجازات مجرم نداشته و بدون نیاز به شکایت شاکی روند پرونده شروع می‌شود.

نکته: به عبارت دیگر می توان گفت که جرایم قابل گذشت جنبه فردی و خصوصی داشته و جرایم غیرقابل گذشت جنبه عمومی دارند.

بهترین وکیل رضایت مشهد ( عباس شفیعی )

اعلام رضایت چیست؟

اعلام رضایت در دو بخش قابل طرح خواهد بود:

  • رضایت حقوقی: در این نوع اعلام رضایت، جبران خسارات از گردن مقصر باز می شود.
  • رضایت کیفری: و اما در اعلام رضایت های کیفری می توان گفت که انجام مجازات مجرم منتفی و یا باعث تخفیف آن می شود.

مهم ترین نکات هنگام رضایت دادن در پرونده ها

در بسیاری از مواقع وقتی شکایتی صورت می گیرد، متهم یا خانواده او به دنبال گرفتن رضایت از شاکی پرونده خود هستند. و یک سری وعده و وعید به شاکی می دهند تا او را برای رضایت ترغیب کنند.

اما مساله ای که در اینجا حائز اهمیت بوده این است که اگر شاکی رضایت بدهد، قرار موقوفی تععقیب صادر شده و پرونده مختومه خواهد شد. پس شاکی دیگر نمی تواند با همان عنوان اتهامی، مجدد از متهم شکایت کند. همچنین اگر متهم به وعده های داده شده توسط خود و یا خانواده اش عمل نکند، شاکی متضرر می شود.

در ادامه بخوانید: نحوه رضایت در پرونده ها

حال از آنجایی که در قانون چیزی با عنوان رضایت مشروط نداریم و رضایت باید مطلق و صریح باشد. طبق ماده ۷۹ قانون آیین دادرسی کیفری، شاکی می تواند از مرجع قضایی تقاضای صدور قرار ترک تعقیب نماید. زیرا با صدور این قرار پرونده موقتا بسته شده و اگر متهم به وعده های خود عمل نکند، شاکی می تواند پرونده را در همان مرحله ای که بوده، مجددابه جریان بیندازد. البته بایستی به سه نکته توجه نمود:

  1. صدور قرار ترک تعقیب فقط در جرایم قابل گذشت امکان پذیر است.
  2. صدور قرار ترک تعقیب فقط تا قبل از کیفر خواست و در مرحله ی تحقیقات مقدماتی در دادسرا امکان پذیر است. پس اگر بعد از صدور کیفرخواست پرونده از دادسرا خارج شده باشد و به دادگاه رفته باشد، در مرحله ی دادرسی و محاکمه در دادگاه امکان صدور این قرار وجود نخواهد داشت.
  3. بعد از صدور قرار ترک تعقیب شاکی فقط برای یک بار، تا یک سال از تاریخ صدور قرار ترک تعقیب، می تواند تعقیب مجدد متهم را در همان مرحله ای که بوده از مرجع قضایی درخواست نماید.

بهترین وکیل صلح و سازش مشهد ( عباس شفیعی )

نحوه نوشتن رضایت نامه

بهتر است که رضایت شاکی در دادگاه و یا دادسرا گرفته شود. زیرا هزینه کمتری داشته و مستقیما توسط دادیار، مدیر دفتر و یا قاضی دادگاه انجام می شود که دیگر حرفی در آن باقی نمی ماند. اما اگر شرایط این عمل در دادگاه مقدور نبود می توان برای نوشتن رضایتنامه به صورت کتبی و در محضر تنظیم شود. زیرا در این صورت دیگر دادگاه و یا دادسرا از آن ایراد موثری نخواهد گرفت.

گذشت شاکی قبل از صدور حکم قطعی و غیر قطعی

اگر قبل از صدور حکم قطعی در پرونده‌های غیرقابل گذشت شاکی رضایت خود را اعلام نماید، دادگاه این اختیار را خواهد داشت که در مجازات متهم تخفیف اعمال کند. البته این موضوع مربوط به پرونده‌های غیرقابل گذشت است، چرا که در پرونده‌های قابل گذشت پس از رضایت شاکی پرونده مختومه است. اما در شرایطی که شاکی پس از حکم قطعی دادگاه رضایت خود را از متهم اعلام کند، وی می‌تواند از دادگاه درخواست تخفیف در مجازات نماید. در این صورت جلساتی برگزار شده و در آن تصمیم نهایی اتخاذ می‌شود.

در ادامه بخوانید: نحوه رضایت در پرونده ها

نمونه فرم رضایت نامه شاکی در جرایم قابل گذشت در امور کیفری

ریاست محترم شعبه …..

با سلام؛

احتراما اینجانب…….. شاکی پرونده کلاسه ……. که تحت عنوان …….. فحاشی و…) از آقای / خانم ……….. شکایت کرده بودم، با توجه به مذاکرات اصلاحی، بدین وسیله به صورت منجز (بدون هیچ قید و شرطی) رضایت خود را اعلام می کنم و هیچ گونه شکایتی از ایشان در امر کیفری ندارم.

نام و نام خانوادگی/ امضا

عباس شفیعی - وکیل پایه یک دادگستری مشهد

شماره تلفن وکیل خوب در مشهد ( عباس شفیعی )

نتیجه گیری

با توجه به توضیحاتی که در این مطلب ( نحوه رضایت در پرونده ها ) توسط بهترین وکیل حقوقی کیفری در مشهد بیان شد، می توان گفت که در برخی پرونده ها امکان دارد فرد شاکی از پیگیری شکایت خود منصرف یا به واسطه دریافت ضرر و زیان یا هر دلیل دیگری، رضایتش را از متهم اعلام نماید. پس در برخی از جرایم به صرف گذشت شاکی، تعقیب متوقف می‌شود. اما در برخی جرایم دیگر، گذشت شاکی تأثیری در پیگیری شکایت نداشته و تنها شاید باعث تخفیف در مجازات متهم شود.

حال اگر درگیر چنین پرونده های حقوقی و یا کیفری در این زمینه شده اید که نیاز به راهنمایی و دریافت مشاوره دارد، به شما عزیزان توصیه می کنیم با دفتر وکالت آقای عباس شفیعی بهترین وکیل مشهد تماس گرفته و دریافت وقت مشاوره نمایید. ایشان با مهارت و تخصصی که در حل چنین پرونده هایی دارند، می توانند به راحتی مشکل را در کمترین زمان ممکن حل و فصل نمایند.

مرکز حقوقی محیا حق توس این افتخار را دارد که در کلیه دعاوی، امور شما را به‌ عهده گیرد.

52 دیدگاه دربارهٔ «نحوه رضایت در پرونده ها»

      1. نادیک تازاریان

        جناب شفیعی سلام و عرض ادب
        بنده از یک نفر بخاطر کلاهبرداری شکایت کرده ام و طرف را گرفته اند والان در بازداشت است و خانواده ایسان اعلام کرده اند که خسارت بنده را میدهند و من رضایت بدهم منتهی مشکل اینجاست من در یک شهر و شاکی در شهر دیگری خواستم بدانم که چگونه میشود رضایت بدهم که نه طرف به شهر من بیاید نه من به شهر متهم بروم ممنون میشوم پاسخ دهید

        1. دکتر عباس شفیعی (دانش پژوه دکترای تخصصی حقوق و وکیل پایه یک دادگستری در مشهد)

          با توجه به شرایطی که بیان کردید، امکان رضایت دادن به شکایت بدون حضور فیزیکی در دادگاه وجود دارد. البته روش دقیق و مراحل آن بسته به قوانین و رویه‌های دادگاهی هر منطقه ممکن است اندکی متفاوت باشد. به همین دلیل قبل از هر اقدامی، با یک وکیل پایه یک دادگستری مشورت کنید تا از صحت و قانونی بودن اقدامات خود اطمینان حاصل کنید. ۲۰۰۲ ۲۰۳ ۰۹۱۵

    1. با سلام. اتهام بنده تهیه و تهدید. فیلم ‌مستحجن بود که پرونده در طول رسیدگی در دادگاه انقلاب به رضایت ختم شد و یکی از مجازات بنده دوسال حبس می‌باشد با عنایت به عدم سابقه بنده آیا تجدید نظر معلق می‌کنه ؟؟؟؟

      1. دکتر عباس شفیعی (دانش پژوه دکترای تخصصی حقوق و وکیل پایه یک دادگستری در مشهد)

        نتیجه تجدید نظرخواهی به عوامل مختلفی از جمله دلایل اعتراض، نظر قاضی تجدید نظر و سایر شرایط پرونده بستگی دارد. بنابراین با وکیل مشهد در ارتباط باشید تا از حقوق خود به طور کامل آگاه شوید و بتوانید بهترین تصمیم را اتخاذ کنید.
        ۲۰۰۲ ۲۰۳ ۰۹۱۵

  1. سلام
    به دلیل چک برگشتی طرف مقابل دادخواست پرکردن در حال حاظر چک پاس شده و قرار بر این هست که اوت شخص رضایت بزنن
    میخواستم ببینم رضایت نامه به چه صورت هست که بنده منوجه بشم رضایت کامل زدن و دیگه ادعایی ندارن و این که بعد از رضایت زدن این دادخواست از سوابق بنده پاک میشه به طور کل!؟

    1. دکتر عباس شفیعی (دانش پژوه دکترای تخصصی حقوق و وکیل پایه یک دادگستری در مشهد)

      برای اطمینان از صحت و قانونی بودن رضایت‌نامه و انجام سایر مراحل قانونی، بهتر است با یک وکیل پایه یک دادگستری مشورت کنید. ۲۰۰۲ ۲۰۳ ۰۹۱۵

    1. دکتر عباس شفیعی (دانش پژوه دکترای تخصصی حقوق و وکیل پایه یک دادگستری در مشهد)

      با سلام و احترام

      خیر، دادگاه برای رضایت دادن در دادگاه هیچ پولی از طرفین دریافت نمی‌کند.

  2. سلام خسته نباشید برای ما شش ماه حبس تعزیری و۷۴ شلاق به خاطر درگیری با همسایه سر جای پارک و می گویند به خاطر جنبه عمومی ما اعتراض داریم باید چکار کنیم و شاکی نیز رضایت داده ممنون میشم راهنماییم کنید

    1. دکتر عباس شفیعی (دانش پژوه دکترای تخصصی حقوق و وکیل پایه یک دادگستری در مشهد)

      سلام و عرض ادب
      محکومیت به حبس و شلاق به دلیل درگیری، حتی با وجود رضایت شاکی، موضوعی است که نیازمند بررسی دقیق حقوقی است. بنابراین به صورت حضوری و یا تلفنی با وکیل مشهد در ارتباط باشید.۲۰۰۲ ۲۰۳ ۰۹۱۵

    1. دکتر عباس شفیعی (دانش پژوه دکترای تخصصی حقوق و وکیل پایه یک دادگستری در مشهد)

      سپاس از محبت شما. امیدوارم مشکلات به زودی زود حل و فصل شوند

      1. سلام شوهرم ۵ سال حبی داشت ۱ چهارم بخشیده شده و رضایت شاکی رو گرفتیم ردمال زیر ۲۰ تومان بود پرداخت کردیم اجرا اکام گفتن تخفیف مجازات بنویس الان ۲۰ روز نوشت ولی جوابش نیونده یعنی ممکنه ازاد بشا ممنون

        1. دکتر عباس شفیعی (دانش پژوه دکترای تخصصی حقوق و وکیل پایه یک دادگستری در مشهد)

          با سلام
          برای پاسخ دقیق به سوال شما، نیاز به اطلاعات بیشتری در مورد پرونده همسرتان است. از این رو به صورت حضوری و یا تلفنی با وکیل مشهد در ارتباط باشید.
          ۲۰۰۲ ۲۰۳ ۰۹۱۵

  3. من یه شاکی داشتم۹ماه حبس تعضیری بهم دادن با۶۰ضربه شلاق براسرقت.کع رضایت شاکی روگرفتم الان۹ماه میشکنه میشه۴ماهونیم..احتمالش هس ۴ماهونیموتعلیق بدن بهموداخل زندان نرم

    1. دکتر عباس شفیعی (دانش پژوه دکترای تخصصی حقوق و وکیل پایه یک دادگستری در مشهد)

      مطابق قانون مجازات اسلامی، امکان تعلیق اجرای حکم حبس تعزیری وجود دارد. اما این امر منوط به شرایط خاصی است که قاضی باید آن‌ها را بررسی کند.

  4. با سلام. ممنون از مطلب خوبتون. برای من بسیار مفید و راهنما بود. یک سوال هم داشتم از آقای شفیعی و ممنون میشوم اگر پاسخ سریعی داده شود اگر پرونده پس از اعتراض شاکی به قرار نهایی به دادگاه ارجاع شود اما ارایه ادله و شواهد جدید برایش ممکن نباشد یا نخواهد ارایه کند رای دادگاه چگونه خواهد بود آیا قرار نهایی مجددا بهمان صورت صادر میشود یا رای جدیدی ممکن است صادر شود و آیا عدم حضور شاکی در جلسه دادگاه(در صورت عدم وجود شواهد جدید برای دادگاه) چه تاثیری دارد؟

    1. دکتر عباس شفیعی (دانش پژوه دکترای تخصصی حقوق و وکیل پایه یک دادگستری در مشهد)

      با سلام و احترام

      تشکر از سوال خوب شما.

      در صورتی که پرونده پس از اعتراض شاکی به قرار نهایی به دادگاه ارجاع شود و شاکی نتواند ادله و شواهد جدیدی ارائه کند، دادگاه باید با توجه به کلیه اوراق و مستندات موجود در پرونده و با رعایت اصول دادرسی عادلانه، رای خود را صادر نماید.

  5. با سلام ما موقع اثاث کشی یکی از همسایه ها اسانسور رو قطع کرد اینکار باعث شد داداش ام با همسایه دعوا بشه انها چند خانواده بودند داداش من و من تنها بودیم هم زدیم و هم خوردیم الان دا اس ام از انها شکایت کرده انها هم از من ابرو ام رو بردند من چزکار کنم ممنون میشم

    1. دکتر عباس شفیعی (دانش پژوه دکترای تخصصی حقوق و وکیل پایه یک دادگستری در مشهد)

      با سلام و احترام

      موضوعی که مطرح کردید، متاسفانه درگیری فیزیکی و شکایات متقابل است که عواقب حقوقی جدی به دنبال دارد. برای ارائه راهنمایی بهتر، نیاز به اطلاعات دقیق‌تری است. بنابراین بهتر است با وکیل مشهد به صورت حضوری و یا تلفنی در ارتباط باشید.
      ۲۰۰۲ ۲۰۳ ۰۹۱۵

  6. سلام وقت بخیر
    یک شاکی دارم که مبلغی بهش بدهکارم و شکایت کرده حالا میخواهم مبلغشو پرداخت کنم.میگویید مبلغ را بده رسیدشو بهت میدم بعدا وکیلم لایحه رضایت رو مینویسه میفرسته دادگاه.بنده میگم وکیلت بیاد دادگاه مبلغ رو میدم رضایت بده.به نظرتون چکار کنم؟

    1. دکتر عباس شفیعی (دانش پژوه دکترای تخصصی حقوق و وکیل پایه یک دادگستری در مشهد)

      با سلام و احترام،

      موضوعی که مطرح کرده‌اید، در حوزه حقوقی و به خصوص دعاوی مدنی قرار می‌گیرد. برای تصمیم‌گیری بهتر و پیشگیری از بروز مشکلات احتمالی، بهتر است با وکیل مشهد به صورت حضوری و یا تلفنی در ارتباط باشید.
      ۲۰۰۲ ۲۰۳ ۰۹۱۵

  7. سلام خسته نباشید دختری دارم ۱۹ساله که توسط شخصی مورد ادم ربایی وازارواذییت وکتک زدن که درپزشک قانونی تایید شده وقصد تجاوز داشته که خداراشکربامقاومت دخترم اتفاقی صورت نگرفته،شکایت صورت گرفته ومتهم قبل ازموعددادگاه که هنوزاعلام نشده دستوربازداشت متهم انجام شده واکنون درزندان به سرمیبرد،چندروزپیش خانواده متهم ازطریقواسطه قراردادن شوهرخاله دخترم ودادن مبلغی به دخترم اورامجاب کرده رضایت بدهدودخترم به دادگاه بردندوبدون اینکه من مادراطلاعی داشته باشم رضایت گرفتندقابل به توضیح میباشدکه بگم دخترم پدرش درقیدحیات نمیباشد،خواهشمندم نظرتان درمورداین پرونده اعلام کنیدآیامیشوددوباره اقدام به پیگیری پرونده کرد،باتشکر

    1. دکتر عباس شفیعی (دانش پژوه دکترای تخصصی حقوق و وکیل پایه یک دادگستری در مشهد)

      با سلام
      در اسرع وقت با یک وکیل پایه یک دادگستری مشورت کنید. وکیل با بررسی دقیق پرونده و مدارک موجود، می‌تواند بهترین راهکار را به شما پیشنهاد دهد.
      ۲۰۰۲ ۲۰۳ ۰۹۱۵

  8. سلام وقت بخیر چگونه از اینکه شاکی رضایت داده مطلع بشیم ؟ چون ق آره لایحه از دفتر مرجع قضایی بفرستن و من نمیدونم باید از کجا پیگیری کنم ک واقعا رضایت داده یا نه

    1. دکتر عباس شفیعی (دانش پژوه دکترای تخصصی حقوق و وکیل پایه یک دادگستری در مشهد)

      بهترین راه برای پیگیری این موضوع، مراجعه حضوری به دفتر خدمات قضایی است که پرونده شما در آنجا در جریان است. با ارائه شماره پرونده، می‌توانید از آخرین وضعیت پرونده و اینکه آیا شاکی رضایت داده است یا خیر، مطلع شوید.

  9. آیابرگه رضایتی که ازطرف شرکت بیمه بعدازدوسال وبعدازصدورحکم گرفتن دیه ودرصورتی که شاکی از مفادنامه بی اطلاع ونه در دادگاه و نه محضروقبل ازعمل جراحی، فقط نامه ای بدون تاریخ ومکان، کلابعد ازصدورحکم واعلام مفقودی ویکسال بعدبه دادگاه ارسال شود قابل قبول ست؟؟؟ لطفاجواب بدید، مهمه،

    1. دکتر عباس شفیعی (دانش پژوه دکترای تخصصی حقوق و وکیل پایه یک دادگستری در مشهد)

      قطعا برگه رضایتی که به این شکل تنظیم و ارائه شده باشد، از نظر قانونی قابل قبول نیست و دارای ایرادات اساسی است. با وکیل مشهد در ارتباط باشید تا از حقوق خود به طور کامل آگاه شوید و بتوانید بهترین تصمیم را اتخاذ کنید.
      ۲۰۰۲ ۲۰۳ ۰۹۱۵

  10. با سلام احترام اقای شفیعی در پرونده ضرب جرح بنده بیمارستان بودم و پدرم از جانب من شکایت کرده بودن بعد از بهبودیه خودم از قوقاضیه شکایت خود را ثب نمودم در حالی که شکایت پدرم در دادسرا درحال برسی بوده شکایت بنده به کلانتری رفته منو کشوندن اونجا و با توجه به شرایطی نا مساعدی که داشتم سروان از من رو کاغذ سفید امضاع گرفت و گفت من مینویسم که شکایت پدرتون شکایت شماست با اون پرونده جلو میرین حال نوشته که من رضایت دادم چجوری میشه حلش کرد

    1. دکتر عباس شفیعی (دانش پژوه دکترای تخصصی حقوق و وکیل پایه یک دادگستری در مشهد)

      مهمترین کاری که باید انجام دهید، مراجعه به یک وکیل پایه یک دادگستری است. وکیل می‌تواند با بررسی دقیق پرونده، راهکارهای قانونی مناسب را به شما پیشنهاد دهد.
      ۲۰۰۲ ۲۰۳ ۰۹۱۵

  11. سلام بنده از کسی شکایت کردم که اقدام به تصاویر شخصی با محتوای نامناسب کرده بود همچنین شماره شخصی مارو فرستادن فتا متهم شناسایی شد اطلاعات لازم به دست آوردن احضارش کردن بعد ما سازش کردیم رضایت دادیم الان برام پیام اومده پرونده در دادسرا ثبت شده به سامانه ثنا رفتم زده منتظر دستور قاضی است الان من در فتا رضایت نامه رو امضا کردم دلیل این پیام چیه؟

    1. دکتر عباس شفیعی (دانش پژوه دکترای تخصصی حقوق و وکیل پایه یک دادگستری در مشهد)

      ثبت پرونده در دادسرا پس از اعلام رضایت، یک روال قانونی است و لزوماً به معنای ادامه رسیدگی به پرونده نیست. با این حال، برای اطمینان خاطر، بهتر است با وکیل خود مشورت کرده و وضعیت پرونده را به صورت دوره‌ای پیگیری کنید.

  12. سلام
    شاکی من در پرونده ی چک قبل از صدور اجرائیه و با ارسال لایحه از دفتر خدمات قضایی اعلام رضایت و گذشت کرد
    حالا بعد از یکسال از شعبه ی بدوی تقاضای صدور اجرائیه کرده و اجرائیه به اجرای احکام ارسال شده
    مگر می‌شود رضایت داد و یکسال بعد دنبال پرونده را گرفت
    من چکار باید بکنم ؟
    لطفا راهنمایی م کنید

      1. دکتر عباس شفیعی (دانش پژوه دکترای تخصصی حقوق و وکیل پایه یک دادگستری در مشهد)

        سلام و عرض ادب
        وضعیتی که شما شرح داده‌اید، از نظر حقوقی پیچیدگی‌هایی دارد و نیازمند بررسی دقیق است. بنابراین توصیه می شود برای کسب اطلاعات بیشتر با وکیل مشهد در ارتباط باشید.
        ۲۰۰۲ ۲۰۳ ۰۹۱۵

      1. دکتر عباس شفیعی (دانش پژوه دکترای تخصصی حقوق و وکیل پایه یک دادگستری در مشهد)

        باعث خورسندی است که از وکیل مشهد استفاده می کنید.

    • ایا قاضی میتونه پرینت برنامه های گوشی من را بگیرد چون یکی از من شاکی هست. یا اینکه چطور رضایت را از شاکی بگیرم

        1. دکتر عباس شفیعی (دانش پژوه دکترای تخصصی حقوق و وکیل پایه یک دادگستری در مشهد)

          برای دریافت مشاوره دقیق و تخصصی در این خصوص، حتماً با یک وکیل پایه یک دادگستری مشورت کنید. ۲۰۰۲ ۲۰۳ ۰۹۱۵

      • سلام وقت بخیر من یک دنگ سهم الرث دارم ولی خونه سندش آماده نیست من آیا میتوانم یک دنگ از سهمم را وثیقه برای
        زندانی مالی قرار دهم

          1. دکتر عباس شفیعی (دانش پژوه دکترای تخصصی حقوق و وکیل پایه یک دادگستری در مشهد)

            امکان وثیقه گذاشتن سهم‌الارث برای آزادی زندانی مالی وجود دارد؛ اما با شرایط و ملاحظات خاصی. با وکیل مشهد در ارتباط باشید تا بهترین راه به شما پیشنهاد داده شود. ۲۰۰۲ ۲۰۳ ۰۹۱۵

        • دکتر عباس شفیعی (دانش پژوه دکترای تخصصی حقوق و وکیل پایه یک دادگستری در مشهد)

          باعث خورسندی است که از وکیل مشهد استفاده می کنید.

        • سلام دکتر،یه متن لازم دارم که بعد از رضایت،متشاکی اقدام به سودجویی یا انتقام نداشته باشد و از ایشان بصورت کتبی سند بگیریم.

            1. دکتر عباس شفیعی (دانش پژوه دکترای تخصصی حقوق و وکیل پایه یک دادگستری در مشهد)

              سلام و عرض ادب
              لطفا با شماره های موجود در سایت تماس بگیرین

            2. دکتر عباس شفیعی (دانش پژوه دکترای تخصصی حقوق و وکیل پایه یک دادگستری در مشهد)

              سلام و عرض ادب
              برای تنظیم یک تعهدنامه جامع، توصیه می شود به صورت حضوری و یا تلفنی با وکیل در ارتباط باشید. ۰۹۱۵۲۰۳۲۰۰۲

          • سلام خدا قوت پرونده کیفری داشتیم که شاکی بنده بودم برای دو نفر حکم صادر شده حالا برای رضایت میان ولی بدون ابراز ندامت و با لحن زشت صحبت میکنن میگن رضایت ندین براتون بدتر میشه حالا چیکار کنم ؟ اصلا رضایت به چه صورته

              1. دکتر عباس شفیعی (دانش پژوه دکترای تخصصی حقوق و وکیل پایه یک دادگستری در مشهد)

                اینکه شاکی پرونده باشید و طرف مقابل برای گرفتن رضایت به شما فشار آورده و با لحن زشت صحبت کند، بسیار ناراحت‌کننده است. بهترین کار این است که به صورت حضوری و یا تلفنی با وکیل مشهد مشورت کنید. وکیل می‌تواند با بررسی پرونده شما، شرایط قانونی و حقوقی آن را به شما توضیح دهد و بهترین راهکار را برای شما پیشنهاد کند. ۰۹۱۵۲۰۳۲۰۰۲

            • سلام دکتر برای امضای رضایت نامه فرق میکند کدام محضر برویم
              قاضی جایی را معرفی کرده اما متشاکی جای دیگری قرار گذاشته

                1. دکتر عباس شفیعی (دانش پژوه دکترای تخصصی حقوق و وکیل پایه یک دادگستری در مشهد)

                  سلام و عرض ادب
                  معمولاً توصیه قاضی بر اساس تجربه و شناختی که از اوضاع پرونده دارد، صورت می‌گیرد. بنابراین، به توصیه قاضی توجه ویژه‌ای داشته باشید.

              • سلام وخدا قوت
                بنده برا رضایت پرونده حقوقی به دادگاه مراجعه کردم و فقط رمز ثنا رو ازم خواستن و از متن رضایت آگاه نیستم آیا ممکنه جوری رضایت رو ثبت کرده باشن که بعدا بتونه بهم ضرر بزنه؟؟
                آیا نباید یه سری از متن رضایت رو به صورت مکتوب پس اعلام رضایت بهمون بدن؟؟

                  1. دکتر عباس شفیعی (دانش پژوه دکترای تخصصی حقوق و وکیل پایه یک دادگستری در مشهد)

                    سلام و عرض ادب
                    ثبت رضایت بدون آگاهی از مفاد آن و عدم دریافت نسخه مکتوب رضایت، می‌تواند عواقبی برای شما داشته باشد. بنابراین، به هیچ عنوان رضایت را بدون مطالعه دقیق متن و دریافت نسخه مکتوب آن، ثبت نکنید.
                    در صورت وجود هرگونه ابهام یا نگرانی، با وکیل مشهد در ارتباط باشید. ۲۰۰۲ ۲۰۳ ۰۹۱۵

                دیدگاه‌ خود را بنویسید

                نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

                سوالی دارید؟ با ما صحبت کنید!
                نیاز به مشاوره دارید
                سلام! برای صحبت در واتساپ لطفا برروی نام وکیل کلیک نمائید.
                ما معمولاً در چند دقیقه پاسخ می دهیم
                اسکرول به بالا مشاوره تلفنی : 2002 203 0915