عباس شفیعی - بهترین وکیل در مشهد - محیا حق توس - دلایل و موارد 9 گانه طلاق به درخواست زن

دلایل و موارد 9 گانه طلاق به درخواست زن

اگر تمایل دارید در مورد دلایل و موارد ۹ گانه طلاق به درخواست زن اطلاعاتی داشته باشید، در ادامه با عباس شفیعی بهترین وکیل خانواده مشهد همراه شوید.

موارد ۹ گانه طلاق به درخواست زن

با توجه به اینکه در باور عمومی این موضوع نهادینه شده که طلاق منحصراً با زوج بوده، باید بگوییم که این باوری اشتباه است. زیرا در صورتی که زوجه اصرار به طلاق داشته باشد و به تصمیم خود مصمم باشد، می تواند تحت شرایطی خاص با کمک یک وکیل خوب طلاق و یک طرح دعوای درست، اقدام به جدایی کرده و نتیجه دلخواه را بدست آورد.

از مهمترین موارد و دلایلی که برای طلاق به درخواست زن می توان به دادگاه ارائه کرد، شامل موارد زیر می باشد. از جمله:

عسر و حرج زوجه

عسر و حرج به معنی سختی و مشقت بوده و می توان در روند قضایی به هر نوع سختی که غیر قابل تحمل باشد، متکی شد. البته این نکته را یادآور شویم که تشخیص عسر و حرج زوجه با قاضی بوده و نتیجه کاملاً به سلیقه و میل ایشان بستگی خواهد داشت.

عباس شفیعی وکیل طلاق توافقی مشهد

کراهت و تنفر شدید زن واز مرد

در این مورد هم نظر کاملاً به قاضی پرونده وابسته بوده و مانند عسر و حرج واژه ای غیر قابل تحدید خواهد بود.

این موضوع را مدنظر داشته باشید که اگر کراهت و تنفر زوجه برای قاضی محرزگردید، زن باید از قسمتی یا تمام مهریه خود گذشت کرده و مرد هم نمی تواند بدون رضایت زوجه به طلاق رجوع کند. زیرا طلاق از نوع خلع محسوب می شود.

عدم پرداخت نفقه

برای عدم پرداخت نفقه زوجه توسط زوج می توان به دو روش درخواست طلاق زوجه را به ثبت رساند. از جمله:

  • استناد به شروط ضمن عقد نکاح: در صورت محقق شدن هر کدام از شروط ۱۲ گانه ضمن نکاح و یا هر شرط دیگری غیر از آنچه که به صورت چاپی در عقدنامه نوشته شده، زن وکیل در طلاق خود بوده و می تواند به نیابت از مرد خود را مطلقه کند. شروط ۱۲ گانه طلاق شامل ازدواج مجدد مرد بدون اطلاع و رضایت زن، ترک منزل توسط مرد، نپرداختن نفقه، محکومیت به حبس و زندان، اعتیاد مرد، سوء رفتار یا سوء معاشرت زوج، ابتلای زوج به امراض صعب العلاج، جنون زوج، عقیم بودن زوج و … اشاره کرد.
  • استناد به ماده ۱۱۲۹ قانون مدنی: طبق این ماده، زن در صورت استنکاف شوهر از پرداخت نفقه و عدم امکان اجرای آن و الزام زوج، می تواند نسبت به طلاق اقدام نموده و دادگاه نیز حکم الزام زوج را به طلاق صادر می نماید.

عباس شفیعی وکیل طلاق یک طرفه مشهد

وکالت در طلاق

با داشتن وکالت طلاق، زن می تواند بر اساس شرایطی که خود مناسب می داند، خود را مطلقه می کند. زیرا با این وکالت زن با انتخاب یک وکیل دادگستری برای همسر ش، پروسه طلاق توافقی را آغاز نموده و وکیل انتخابی وکیل مع الواسطه شوهر نیز می شود.

جدایی طولانی مدت زوجین از یکدیگر

این موضوع در دسته عسر و حرج قرار داشته و به تنهایی دلیل برای طلاق محسوب نمی شود. اما به دلیل شیوع آن بین زوجین به عنوان دلیلی مستقل بیان شده تا بتوان بهتر روی این موضوع بحث کرد.

فسخ نکاح

فسخ نکاح بیشتر مبتنی بر عیوبی است که ممکن است هر یک از زوجین داشته باشند. البته باید یادآور شد که ماهیت فسخ از طلاق متفاوت بوده و احتیاجی به جریان صیغه مخصوص برای طلاق نیست.

موارد فسخ نکاح از طرف مرد به علت عیب زن

طبق ماده ۱۱۲۳ عیوب نام برده در ادامه موجب فسخ نکاح از طرف مرد می شود.

  • قَرَن ( نوعی ناهنجاری در آلت تناسلی زن )
  • جُذام ( نوعی ناراحتی پوستی به معنای خوره )
  • بَرَص ( بیماری پیسی )
  • اِفضاء ( یکی شدن مجرای واژن و مقعد یا واژن و مثانه )
  • زمین گیری زن
  • نابینایی از هر دو چشم
  • جنون

عباس شفیعی وکیل مهریه مشهد

نکته: این عیوب فقط در صورتی حق فسخ ایجاد می کنند که حین عقد وجود داشته باشند. بنابراین اگر پس از عقد یکی از این عیوب در زن ایجاد شود، مرد نمی تواند عقد را فسخ نماید.

در ادامه بخوانید: دلایل و موارد ۹ گانه طلاق به درخواست زن

موارد فسخ نکاح از طرف زن به علت عیب مرد
  • عنن ( ناتوانی مرد در نعوظ )
  • خصاء ( عارضه ای مربوط به اخته شدن مرد )
  • مقطوع بودن آلت تناسلی

نکته: چنانچه امکان درمان یکی از موارد نام برده در بالا وجود داشته باشد که باعث از بین رفتن عیب شود، حق فسخ از بین می رود.

شرایط بطلان نکاح

در برخی موارد افراد نادانسته اقدام به ازدواج با افرادی می کنند که ازدواج با آنها از اول باطل و بی اعتبار بوده است. از جمله:

  • ازدواج با محارم: ازدواج با محارم نسبی، سببی و رضایی ممنوع بوده و باعث ابطال ازدواج می شود.
  • ازدواج با زن شوهردار: طبق موازین قانونی چنین ازدواجی باطل بوده و موجب حرمت ابدی می گردد.
  • ازدواج در زمان عده: ازدواج با زنی که در زمان عده به سر می برد، باطل بوده و مانند ازدواج با زن شوهردار می باشد.
  • دین: ازدواج زن مسلمان با مرد غیر مسلمان جایز نیست.اما در مورد مرد غیر از این صدق می کند.
  • ازدواج با زنی که ۳ یا ۹ بار طلاق داده شده باشد: اگر مردی همسر خود را سه طلاقه کرده باشد و یا نه بار همسرش را عقد کرده و طلاق داده باشد ازدواج با این زنها ممنوع و باطل است.

بهترین وکیل مهریه مشهد

در ادامه بخوانید: دلایل و موارد ۹ گانه طلاق به درخواست زن

دلیل نانوشته طلاق به درخواست زن

حال که به خوبی با تمامی موارد بالا برای طلاق از طرف زن آشنا شدید، باید بگوییم که دلیل نانوشته ی دیگری هم برای طلاق از جانب زوجه وجود دارد. شما می توانید در صورت عدم وجود موارد بالا با کمک وکیلی خوب و باتجربه و متخصص در زمینه دعاوی خانواده و خصوصاً طلاق روش مخصوص خود را برای دستیابی به نتیجه طلاق بدست آورید.

بهترین وکیل طلاق به درخواست زن

طلاق به درخواست زوجه یکی از مواردی است که بدون کمک یک وکیل متخصص طلاق امری بسیار دشوار است. به همین دلیل توصیه می شود، قبل از هر اقدامی به یک وکیل طلاق مراجعه نمایید. زیرا یک وکیل طلاق خوب با استفاده از علم و تجربه ای که در حل چنین پرونده هایی دارد، مطمئناً بهترین راه حل ممکن را پیش روی شما قرار خواهد داد.

شما می توانید از طریق شماره های موجود در سایت ( ۰۹۱۵۲۰۳۲۰۰۲ یا ۰۵۱۳۷۶۷۰۱۸۱ ) با عباس شفیعی بهترین وکیل خانواده مشهد در تماس بوده و مسائل پیش روی خود را با ایشان در میان بگذارید. به طور حتم این وکیل خبره با در نظر گرفتن مصلحت، بهترین مشورت را به شما خواهد داد.

نمونه دادخواست طلاق بر مبنای عسر و حرج

ریاست محترم دادگاه خانواده
احتراماً به استحضار می رساند اینجانب به موجب سند ازدواج شماره … در تاریخ … به عقد دائم زوج در آمده ام. مع االسف قریب به دو سال است که زوج زندگی مشترک را ترک کرده و در این خصوص، استشهادیه همسایگان و شهادت شهود موجود است. همچنین، قبل از ترک زندگی، ایشان اقدام به ضرب و شتم شدید بنده نمودند که با تماس همسایگان با پلیس، بنده به پزشکی قانونی ارجاع شده و صورت جلسه کلانتری و نامه پزشکی قانونی نیز در این خصوص موجود است. فلذا نظر به وجود مصادیق عسر و حرج و مشقت اینجانب در زندگی زناشویی، و با توجه به عدم التزام زوج به زندگی مشترک، تقاضای صدور حکم طلاق به علت عسر و حرج و مطالبه کلیه خسارات دادرسی مورد استدعا می باشد.

عباس شفیعی بهترین وکیل پایه یک دادگستری مشهد

مشاوره رایگان با وکیل خانواده

نتیجه گیری

با توجه به توضیحاتی که در مورد دلایل و موارد ۹ گانه طلاق به درخواست زن بیان شد، می توانید در صورت تمایل و تصمیم جدی به انجام طلاق و نیز در صورت نیاز به مشاوره با وکیل، از طریق شماره های موجود در سایت ( ۰۹۱۵۲۰۳۲۰۰۲ یا ۰۵۱۳۷۶۷۰۱۸۱ ) با عباس شفیعی بهترین وکیل خانواده مشهد نیز در تماس باشید.

مرکز حقوقی محیا حق توس این افتخار را دارد که در کلیه دعاوی، امور شما را به‌ عهده گیرد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا مشاوره تلفنی : 2002 203 0915