عباس شفیعی - بهترین وکیل در مشهد - طلاق شرعی و روش انجام آن

طلاق شرعی و روش انجام آن

طلاق شرعی با تمامی طلاق های قانونی کمی متفاوت بوده و شرایطی دارد که عباس شفیعی بهترین وکیل خانواده مشهد در این مطلب، به آن پرداخته است. پس در ادامه با این وکیل خوب مشهد همراه شوید تا اطلاعات ارزشمندی در مورد طلاق شرعی و روش انجام آن کسب نمایید.

طلاق شرعی چیست؟

هر زمان زوجین بخواهند از یکدیگر جدا شوند می بایست اقداماتی انجام دهند تا این عمل صورت پذیرد. حال این اقدامات می تواند به صورت شرعی و یا قانونی باشد. در طلاق قانونی بعد از اجرای نکاح، طلاق زن و مرد در دفاتر به ثبت رسیده و در شناسنامه طرفین قید می گردد که از یکدیگر جدا شده اند. اما در طلاق از نوع شرعی، نکاح طلاق به صورت کاملا شرعی و مطابق با قوانین اسلامی جاری می شود، اما به ثبت رسمی نرسیده و در شناسنامه قید نمی گردد. این نوع طلاق به دلیل عدم ثبت رسمی در دفاتر بسیار رایج نبوده و افراد تمایل دارند در صورت جدایی از طرف مقابل، این موضوع به ثبت رسیده و در شناسنامه درج گردد تا در آینده مشکلی ایجاد نشود. اما به دلیل اینکه موضوع این مطلب ما در مورد طلاق از نوع شرعی است، سعی داریم در ادامه شرایط، مراحل و سایر اقداماتی که در این نوع طلاق وجود دارد را مورد بررسی قرار دهیم.

وکیل مهریه مشهد

نکته: به گفته ی وکیل پایه یک دادگستری مشهد بهتر است بدانید که طلاق شرعی بیشتر در ازدواج های موقت کارایی داشته که به صورت غیر رسمی و با خواندن صیغه انجام شده است. زیرا همه چیز بین زن و مرد به صورت توافقی بوده و هیچ حق و حقوقی را نمی توانند از طرف مقابل درخواست کنند. بنابراین برای جدایی هم نیازی به حضور در مراجع قضایی نبوده و کافی است صیغه عقد باطل و نکاح طلاق جاری شود تا زوجین بر یکدیگر حرام شوند.

شرایط طلاق شرعی

در طلاق شرعی شرایط پیچیده و خاصی وجود نداشته اما مواردی وجود دارد که دانستن آنها خالی از لطف نخواهد بود. از جمله:

  • طلاق باید بر اساس شرع جاری شود.
  • طلاق دهنده باید قاصد و عاقل باشد و با اراده خود حاضر به این عمل شود.
  • در طلاق شرعی نیاز به حضور دو شاهد عادل، عاقل و بالغ خواهید داشت.
  • انجام طلاق باید امری قطعی باشد و طلاق دهنده آن را شرطی نکند.
  • در طلاق شرعی نیاز به ارائه دلایل محکمه پسند و منطقی نیست.
  • برای طلاق شرعی نیازی به اجازه دادگاه نخواهید داشت.
  • هیچ مانع شرعی مانند عادت ماهانه هنگام جاری شدن نکاح طلاق نباید وجود داشته باشد.
  • به دلیل عدم ثبت طلاق، جدایی زوجین از یکدیگر قانونی نخواهد بود.
  • زن مطلقه باید رضایت کامل داشته باشد و با اکراه برای اجرای خطبه طلاق حاضر نشود.

وکیل طلاق توافقی مشهد

در این مطلب بخوانید: طلاق شرعی و روش انجام آن

نکته: وکیل طلاق مشهد می گوید با وجود اینکه طلاق شرعی صحیح است، اما به خاطر وجود مشکلات و پیامدهای آن و عواقب ناگواری که خواهد داشت، به لحاظ قانونی پذیرفته نبوده و جرم محسوب می‌شود. بنابراین هر گاه زن و مردی با طلاق شرعی از یکدیگر جدا شوند، جرم کیفری مرتکب شده اند و این عمل حبس تعزیری برای آنها همراه خواهد داشت. بنابراین توصیه می شود در صورت ناسازگاری زوجین با یکدیگر، از طریق طلاق قانونی و شرعی اقدام به جدایی نمایند.

توصیه مهم: همانطور که در بالا ذکر شد با وجود اینکه طلاق غیر رسمی یا شرعی قابل انجام بوده اما توصیه اکید می شود که زوجین از طریق طلاق قانونی و شرعی از یکدیگر جدا شوند. زیرا در صورت عدم ثبت واقعه طلاق عواقب متعددی برایتان در پی خواهد داشت. مانند:

  • ارث بردن طرفین از یکدیگر در صورت فوت
  • اجرا گذاشتن مهریه توسط خانم
  • ممنوع الخروجی زن به درخواست مرد
  • ممنوع الخروجی مرد به درخواست زن
  • و …

وکیل طلاق مشهد

اگر به صورت ناآگاهانه از عواقب طلاق شرعی اقدام به جدایی کرده اید و حال تصمیم دارید برای ثبت قانونی طلاق شرعی خود اقدام کنید، می‌توانید از یک وکیل طلاق خوب کمک بگیرید تا به واسطه تجربیات و مهارت‌هایی که دارد، ساده‌ترین مسیر را برای شما انتخاب کرده و به بهترین نحو مشکلات پیش روی شما را حل و فصل نماید.

شما همراهان گرامی می توانید از طریق شماره های موجود در سایت ( ۰۹۱۵۲۰۳۲۰۰۲ یا ۰۵۱۳۷۶۷۰۱۸۱ ) با عباس شفیعی بهترین وکیل مشهد در تماس باشد.

در این مطلب بخوانید: طلاق شرعی و روش انجام آن

مجازات طلاق شرعی

طلاق شرعی قابل قبول و کاملا هم معتبر است اما بدون ثبت در دادگاه قانونی نیست. بنابراین طبق قانون حمایت خانواده اگر مردی بدون مراجعه و گرفتن حکم از دادگاه اقدام به خواندن صیغه طلاق نماید، علاوه بر اینکه ملزم به ثبت واقعه طلاق بوده، به جزای نقدی بیشتر از ۸۰ میلیون تا ۱۸۰ میلیون ریال و یا حبس تعزیری از ۹۱ روز تا ۶ ماه محکوم خواهد شد. زیرا توافقی بودن طلاق و اتفاق نظر زوجین مبنی بر انجام طلاق سبب نمی شود که بتوانند بدون مراجعه به دادگاه از یکدیگر جدا شوند.

عباس شفیعی بهترین وکیل پایه یک دادگستری مشهد

مشاوره رایگان وکیل طلاق مشهد

نتیجه گیری

با توجه به توضیحات ذکر شده در بالا می توان اینگونه نتیجه گیری کرد که طلاق مخصوصاً طلاق از نوع شرعی و بدون ثبت، آخرین راه حل برای حل مشکلات زندگی مشترک است. اما در اینجا می خواهیم به شما همراهان گرامی بگوییم که برای انجام هر کاری نیاز به مشورت بوده تا از چاله به چاه نیفتاد. از این رو توصیه می شود قبل از اقدام به هر کاری مخصوصاً جدایی، حتما با عباس شفیعی بهترین وکیل خانواده مشهد از طریق شماره های موجود در سایت ( ۰۹۱۵۲۰۳۲۰۰۲ یا ۰۵۱۳۷۶۷۰۱۸۱ ) تماس گرفته و راهنمایی های لازم را دریافت نمایید. در این صورت دیگر دچار مشکلات بعدی نشده و بهترین راه حل را پیش خواهید گرفت.

مرکز حقوقی محیا حق توس این افتخار را دارد که در کلیه دعاوی، امور شما را به‌ عهده گیرد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا مشاوره تلفنی : 2002 203 0915