عباس شفیعی - بهترین وکیل در مشهد - مجازات انتشار عکس خصوصی دیگران

مجازات انتشار عکس خصوصی دیگران

انتشار و سوء استفاده از عکس های خصوصی افراد یکی از جرایمی است که در دادسراها و محاکم کیفری بسیار مطرح می شود. به همین دلیل عباس شفیعی وکیل کیفری مشهد در این مطلب با موضوع مجازات انتشار عکس خصوصی دیگران سعی در بررسی جوانب این نوع جرم دارد. از این رو در ادامه با این وکیل خوب مشهد همراه شوید تا اطلاعات ارزشمندی در این زمینه بدست آورید.

تعریف جرم انتشار عکس خصوصی دیگران

هر زمان فردی از هر طریقی اعم از سامانه های رایانه ای یا مخابراتی بدون رضایت عکس خصوصی دیگران را منتشر کند، جرم مرتکب شده و مستحق مجازات است. زیرا در اکثر مواقع انتشار عکس های خصوصی افراد موجب هتک حرمت و بردن آبروی آنها می شود. به همین دلیل هم قانونگذار برای مرتکبین این نوع جرایم مجازات تعیین کرده تا از این طریق از قربانیان حمایت کرده و تا اندازه ای با ایجاد ترس در بزهکاران مانع این اقدام شود.

وکیل سایبری مشهد

شرایط محقق شدن جرم انتشار عکس خصوصی دیگران

برای اینکه جرم انتشار عکس خصوصی دیگران محقق شود باید شرایطی وجود داشته باشد. از جمله:

  • انتشار، حتما باید به وسیله سامانه های رایانه ای یا مخابراتی انجام شود.
  • عمل انتشار باید بدون رضایت قربانی صورت گرفته باشد.
  • انتشار عکس ها به دستور قانون یا مقامات قضایی نباشد.
  • عمل انتشار باید تحقق یافته باشد.
  • شخص عمدا و با سوء نیت و آگاهانه این عمل را مرتکب شده باشد.
  • انتشار عکس ها عرفا موجب هتک حیثیت قربانی شود.
  • و …

وکیل کیفری مشهد

مجازات انتشار عکس خصوصی دیگران

هر زمانی فردی با وجود شرایط ذکر شده در بالا موجب تحقق این نوع جرایم شود، از ۹۱ روز تا ۲ سال حبس یا جزای نقدی از ۵۰۰ هزار تومان تا ۴ میلیون تومان یا محکومیت به تحمل هر دو مجازات، محکوم خواهد گردید.

وکیل جرایم در فضای مجازی

در حال حاضر انتشار عکس های خصوصی دیگران در فضای مجازی مانند اینستاگرام و … بسیار شایع شده و افراد زیادی قربانی این نوع جرایم می شوند. به همین دلیل بهتر است در صورت مواجهه با چنین مشکلی قبل از اینکه اقدامی انجام دهید، با یک وکیل سایبری خبره مشورت کرده و راهنمایی های لازم را دریافت نمایید. زیرا یک وکیل کیفری پایه یک دادگستری که در زمینه جرایم رایانه ای و سایبری فعالیت داشته می تواند بهترین راه را پیش روی شما قرار دهد و هم اینکه در پیگیری و ارائه ادله اثباتی دعوا توانایی و مهارت قابل قبولی خواهد داشت.

شما همراهان گرامی می توانید از طریق شماره های موجود در سایت ( ۰۹۱۵۲۰۳۲۰۰۲ یا ۰۵۱۳۷۶۷۰۱۸۱ ) با عباس شفیعی وکیل کیفری مشهد در تماس باشید.

مجازات جرم تهدید به انتشار عکس خصوصی دیگران

با وجود اینکه انتشار عکس های دیگران جرم تلقی شده و قانونگذار برای آن مجازات تعیین کرده، تهدید به انتشار عکس های دیگران هم جرم بوده. و حتی اگر فرد وارد مرحله اجرایی و عملی تهدید نشود، مورد پیگرد کیفری قرار گرفته و مجازات خواهد شد. زیرا افراد سودجو از این طریق موجب تهدید افراد می شوند و عکس ها را وسیله ای برای اخاذی و یا رسیدن به مقاصد خود مورد استفاده قرار می دهند.

بنابراین مطابق ماده ۶۶۹ قانون مجازات اسلامی هر زمان فردی دیگری را مورد تهدید قرار دهد،  به مجازات شلاق تا ۷۴ ضربه یا زندان از دو ماه تا دو سال محکوم می شود، چه به واسطه این کار تقاضای دریافت وجه یا انجام امر یا ترک فعلی را کرده یا نکرده باشد.

وکیل انتشار فیلم و عکس خصوصی دیگران

مرجع رسیدگی به جرم انتشار عکس خصوصی

دادسرای ویژه جرایم رایانه‌ای مرجعی است که صلاحیت رسیدگی به این نوع جرایم را بر عهده دارد. اما در صورتی که در شهری این دادسرا وجود نداشته باشد، افراد باید شکایت خود را در دادسرای عمومی آن شهر ثبت نمایند.

نمونه شکواییه انتشار عکس های خصوصی در فضای مجازی

احتراماً به استحضار عالی می رساند مشتکی ­عنه آقا/خانم ………. در تاریخ ………. با در اختیار گرفتن تلفن همراه اینجانب اقدام به انتقال تصاویر خصوصی بنده به تلفن همراه خویش نموده و منتج از این عمل، با تهدید بنده به پرداخت مبلغ ………. اعلام کرد در صورت عدم پرداخت تصاویر من را در فضای مجازی منتشر می کند. اما بنده هیچ­گونه توجهی به تهدیدات مشتکی­ عنه ننموده و متعاقباً مشارالیه در تاریخ ………. از طریق اینستاگرام اقدام به انتشار تصاویر خصوصی بنده کرد. لذا بنابر وجود پیام­های تهدیدآمیز و نیز به استناد مواد ۱۶ و ۱۷ قانون جرایم رایانه و نیز ماده ی ۶۶۹ قانون مجازات اسلامی. تقاضای رسیدگی قضایی و تعقیب و مجازات مشتکی­ عنه را از آن مقام عالی را دارم.

عباس شفیعی بهترین وکیل پایه یک دادگستری مشهد

مشاوره رایگان با وکیل مشهد

نتیجه گیری

در مطالب ذکر شده در بالا سعی بر آن داشتیم تا در مورد مجازات انتشار عکس خصوصی دیگران صحبت کنیم. همچنین شرایط تحقق جرم و مجازات آن را مورد ارزیابی قرار دهیم. اما چنانچه باز هم سوالی در ذهن دارید و یا در این زمینه نیازمند دریافت مشاوره رایگان با وکیل هستید؛ می توانید از طریق شماره های موجود در سایت ( ۰۹۱۵۲۰۳۲۰۰۲ یا ۰۵۱۳۷۶۷۰۱۸۱ ). با عباس شفیعی بهترین وکیل کیفری مشهد ارتباط بر قرار کرده و راهنمایی های لازم را نیز دریافت نمایید.

مرکز حقوقی محیا حق توس این افتخار را دارد که در کلیه دعاوی، امور شما را به‌ عهده گیرد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا مشاوره تلفنی : 2002 203 0915