عباس شفیعی - بهترین وکیل در مشهد - راه های اثبات رابطه نامشروع

راه های اثبات رابطه نامشروع

متاسفانه در حال حاضر روابط نامشروع مشکلی است که بسیاری از زوجین را درگیر کرده و روز به روز تعداد این زوجین افزایش می یابد. به همین دلیل عباس شفیعی وکیل پایه یک دادگستری مشهد در این مطلب سعی دارد در این مطلب به راه های اثبات رابطه نامشروع بپردازد تا با دادن آگاهی به افراد، باری از دوش زوجینی که گریبانگیر این نوع مشکلات هستند برداشته شود.

رابطه نامشروع چیست؟

هر زمان زن و مردی که با یکدیگر ازدواج نکرده و به هم محرم نیستند، رابطه نامتعارف بدون داشتن رابطه جنسی برقرار نمایند، به این عمل رابطه نامشروع گفته شده که جزو جرایم عمومی بوده و برای آن مجازات تعیین شده است.

نکته: رابطه نامشروع یک عمل منافی عفت بوده و اگر منجر به رابطه جنسی شود، زنا رخ داده است.

بهترین وکیل کیفری مشهد

نحوه اثبات جرم رابطه نامشروع

برای اثبات رابطه نامشروع میان دو طرف از راه های زیادی می توان استفاده کرد. از جمله:

  • بررسی مکالمات و پرینت پیامک های رد و بدل شده بین زن و مرد: مطابق قانون کشور ما پرینت پیامک و تماس ها به طور مستقیم، از راه های اثبات رابطه نامشروع نبوده اما به دلیل اینکه یکی از راه‌های اثبات رابطه نامشروع، علم قاضی است، این مدارک موجب ایجاد علم در قاضی رسیدگی کننده به پرونده خواهد شد. بنابراین از این مدارک می توان به طور غیر مستقیم و به عنوان یک اماره برای اثبات رابطه نامشروع استفاده کرد.
    وجود تصاویر و یا فیلم، و بررسی رابطه آنها: امکان اثبات رابطه نامشروع به استناد فیلم و عکس امکان پذیر بوده اما استفاده از فیلم و عکس برای اثبات این نوع روابط، نکات حقوقی خاصی دارد که توجه به آن‌ها الزامی است مانند وضوح در نشان دادن طرفین.
  • اقرار زن و مرد: هر زمان متهم پرونده به جرم خود نزد مقام قضایی اعتراف کرده و آن را بپذیرد، می توان به استناد این عمل جرم را ثابت شده دانست.
  • شهادت شهود: دو شاهد مرد که شرایط شهادت دادن را دارند، می توانند بر انجام جرم رابطه نامشروع یا عدم انجام آن، نزد قاضی خبر دهند.
  • علم قاضی: علم قاضی یقینی است که از ارائه مستندات مطرح شده در نزد وی حاصل شده است. پس هر زمان با ارائه دلایل و مدارک موجب علم قاضی شوید، رابطه نامشروع اثبات شده خواهد بود.

وکیل رابطه نامشروع مشهد

به دلیل اینکه اغلب اوقات رابطه های نامشروع به صورت پنهانی هستند، برای اثبات آن در دادگاه راه دشواری را پیش رو خواهید داشت. اما با کمک یک وکیل خبره که تجربه در حل چنین پرونده هایی را دارد این راه برایتان هموارتر است. زیرا وکیل رابطه نامشروع علاوه بر حمایت از شما، بهترین روش اثبات موضوع پرونده را پیش گرفته و با استفاده از تخصص و تجربه چندین ساله خود در طرح دعوا و اثبات رابطه نامشروع، موکلش را به نتیجه دلخواه در روند دادرسی خواهد رساند. در نتیجه اگر با مطالب ذکر شده در این مطلب باز هم نیازمند راهنمایی بیشتر هستید، می توانید از طریق شماره های موجود در سایت ( ۰۹۱۵۲۰۳۲۰۰۲ یا ۰۵۱۳۷۶۷۰۱۸۱ ) با عباس شفیعی وکیل کیفری مشهد در تماس باشید.

در این مطلب بخوانید: راه های اثبات رابطه نامشروع

مجازات رابطه نامشروع

مطابق ماده ۶۳۷ قانون مجازات اسلامی، قانونگذار برای جرم رابطه نامشروع ۹۹ ضربه شلاق در نظر گرفته است. البته اگر یکی از طرفین به انجام عمل اکراه داشته و مورد اثبات واقع شود، مجازات نخواهد شد.

وکیل کیفری خوب مشهد

مرجع صالح به رسیدگی به جرم رابطه نامشروع

بر اساس تقسیم بندی قانون آیین دادرسی کیفری جدید و قانون مجازات اسلامی جدید به بعضی از جرایم منافی عفت به صورت مستقیم در دادگاه کیفری یک و یا دادگاه کیفری دو رسیدگی می‌شود. بنابراین اگر فردی از همسرش بابت جرم رابطه نامشروع شکایت دارد، باید مستقیماً به دادگاه به جهت اعلام جرم و شکایت مراجعه کند. زیرا رسیدگی به جرم عمل نامشروع و عمل منافی عفت مستقیما در صلاحیت دادگاه می باشد و نه دادسرا.

وکیل رابطه نامشروع مشهد

نمونه متن شکوایه رابطه نامشروع

باحتراماً به استحضار می‌رساند اینجانب ………. به استناد سند ازدواج شماره ………. همسر دائمی ………. برای مدت ………. سال می‌ باشم. در تاریخ ………. طبق اظهارات شهود، مشتکی عنه همراه با ………. در مکان های عمومی در حالی که دست در دست یکدیگر داشته اند، مشاهده شده اند و پس از آن با پیگیری تماس های تلفنی مشتکی عنه و پیامک های ایشان مشخص شد که در زمان های دیگر نیز با یکدیگر ملاقات داشته اند. تماس ها و شهادت شهود به پیوست شکایت نامه ضمیمه شده است. لذا، به استناد ماده ۶۳۷ قانون مجازات اسلامی (تعزیرات) مصوب سال ۱۳۷۵ با عنوان رابطه نامشروع مادون زنا تقاضای رسیدگی و تعقیب و مجازات نامبردگان را دارم.

عباس شفیعی بهترین وکیل پایه یک دادگستری مشهد

مشاوره رایگان وکیل کیفری مشهد

نتیجه گیری

در قانون مجازات اسلامی برای اثبات روابط نامشروع شرایطی در نظر گرفته شده است که در مطلب فوق سعی در توضیح آنها داشتیم. اما چنانچه باز هم سوالی در ذهن دارید که نیاز به راهنمایی بیشتر در این زمینه است، می توانید از طریق شماره های موجود در سایت ( ۰۹۱۵۲۰۳۲۰۰۲ یا ۰۵۱۳۷۶۷۰۱۸۱ ) با عباس شفیعی وکیل کیفری پایه یک دادگستری مشهد تماس گرفته و مشاره های لازم را نیز دریافت نمایید.

مرکز حقوقی محیا حق توس این افتخار را دارد که در کلیه دعاوی، امور شما را به‌ عهده گیرد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا مشاوره تلفنی : 2002 203 0915