عباس شفیعی - بهترین وکیل در مشهد - محیا حق توس - مجازات آدم ربایی

مجازات آدم ربایی

با توجه به تأثیری که جرم آدم ربایی در برهم زدن نظم جامعه دارد و حساسیتی که در شهروندان ایجاد می‌کند، یکی از سنگین‌ترین جرایم تعزیری در نظام حقوقی ایران است. از این رو برای آشنایی بیشتر با موضوع جرم آدم ربایی، مجازات آن و مشکلات پیرامونش در ادامه با عباس شفیعی بهترین وکیل کیفری در مشهد همراه شوید تا اطلاعات مفیدی در این زمینه بدست آورید.

آدم ربایی چیست؟

به طور کلی می توان آدم ربایی را که از جمله جرائم علیه اشخاص است، اینگونه بیان کرد که هر زمان فردی بدون رضایت از محلی به محل دیگر انتقال داده شود، آدم ربایی صورت گرفته است. پس در جرم آدم ربایی عدم رضایت فرد ملاک بوده، حال این عدم رضایت می تواند ناشی از زور، اجبار، تهدید و یا فریب باشد. ناگفته نماند که این جرم غیرقابل گذشت بوده و گذشت شاکی خصوصی باعث توقف رسیدگی نمی شود، بلکه می تواند از جهات تخفیف باشد.

نکته: در این جرم برای مرتکبین حبس های طولانی مدت و محرومیت استفاده از بسیاری امتیازهای قانونی در جریان محاکمه و پس از صدور حکم برای فرد در نظر گرفته می شود.

عباس شفیعی وکیل متخصص کیفری مشهد

وکیل آدم ربایی در مشهد

وکیل آدم ربایی یکی از متخصص ترین و حرفه ای ترین وکلایی است که با وظایف سنگین و بسیار حساسی که دارد، می تواند در جریان پرونده های مختلف مربوط به این نوع جرم نقش بزرگی را ایفا کند. زیرا جرم آدم ربایی دارای مجازات سنگینی بوده که بهتر است برای دفاع از حقوق خود با وکیل متخصص در این زمینه مشورت کنید.

وکیل متخصص کیفری با تجربیات کافی می‌تواند به بهترین نحو از حقوق موکل دفاع کند. این را به یاد داشته باشید که بدون کمک وکیل آدم ربایی نمی توان در جریان دادرسی چنین پرونده هایی عملکرد خوبی داشت و از طرفی هم ممکن است به دلیل عدم انتخاب صحیح وکیل آدم ربایی، جریان پرونده دچار مشکل شود و حقوق افراد مورد تضییع قرار گیرد. پس برای جلوگیری از ایجاد هرگونه مشکلی بهتر است با عباس شفیعی وکیل کیفری پایه یک در مشهد صحبت کرده و راهنمایی های لازم را دریافت نمایید و در صورت لزوم پیگیری پرونده خود را به ایشان بسپارید.

اثبات و تحقق جرم آدم ربایی

هر جرمی از چند عنصر تشکیل می‌شود و اثبات جرم آدم ربایی از طریق تحقق عناصر تشکیل دهنده آن صورت می گیرد که در زیر به آن اشاره می کنیم:

  • قانونی: این عنصر زمانی اتفاق می افتد که فردی به قصد مطالبه وجه یا مال یا به قصد انتقام یا به هر منظور دیگر به عنف یا تهدید یا حیله یا به هر نحو دیگر شخصا” یا توسط دیگری شخصی را برباید یا مخفی کند.
  • معنوی: مجرم قصد مجرمانه برای ارتکاب جرم دارد.
  • مادی: هر زمان فردی بدون اراده و رضایت شخص دیگری را با حیله و زور و تهدید برباید، عنصر مادی جرم رخ داده است.

عباس شفیعی - بهترین وکیل در مشهد - محیا حق توس - مجازات آدم ربایی

عباس شفیعی بهترین وکیل آدم ربایی در مشهد

مجازات آدم ربایی

مطابق ماده ۶۲۱ قانون مجازات اسلامی اگر هرکس به قصد مطالبه وجه یا مال یا به قصد انتقام یا به هر منظور دیگر به عنف و اجبار شخصی را برباید به حبس تعزیری درجه چهار (۵ تا ۱۰ سال حبس) و در صورتی که با عنف و اجبار نباشد به حبس تعزیری درجه پنج (۲ تا ۵ سال حبس ) محکوم خواهد شد.

نکته: اگر سن مجنی علیه، کمتر از ۱۵ سال تمام باشد یا ربودن توسط وسایل نقلیه انجام پذیرد. یا به مجنی علیه، آسیب جسمی یا حیثیتی وارد شود، مرتکب، به حداکثر مجازات تعیین شده، محکوم خواهد شد. همچنین در صورت ارتکاب جرایم دیگر، به مجازات آن جرم نیز محکوم می‌ گردد.

مجازات معاونت در جرم آدم ربایی

هر زمان فردی با علم به عمل خود و با عمد و نیت سو، وسایل ارتکاب جرم آدم ربایی را تهیه کرده یا افراد را به ارتکاب این نوع جرم تحریک، ترغیب، تهدید یا تطمیع کند، یا به هر روش دیگری انجام جرم را تسهیل کند، معاون در جرم شناخته شده و مجازات او حداقل مجازات مقرر در قانون برای همان جرم است.

وکیل کیفری مشهد ( عباس شفیعی )

نمونه متن شکواییه آدم ربایی

خواهان: ……

خوانده: ……

موضوع: ……

دلایل و مستندات: …….

ریاست محترم دادگاه ……

احتراما به استحضار می رساند، مشتکی عنه با فریب دادن موکله اینجانب که دختری نوزده ساله می باشد. با وعده و وعید به قصد ازدواج و همچنین مسافرت خارج از کشور موکل را فریب داده. او را سوار خودرو شخصی خود کرده و برخلاف میل و اراده موکله او را از شهر… به شهر…برده است و پس از پیگیری ها مشخص شده ایشان را در خانه ای در نزدیکی روستای … مخفی نموده، نظر به اینکه اقدامات انجام شده از سوی مشتکی عنه با اعمال فریبکارانه بوده. و موکل رضایت باطنی برای همراهی با وی را نداشته، تقاضای رسیدگی به جرم آدم ربایی مشتکی عنه و جلب دادرسی وی مورد استدعاست.

نام و نام خانوادگی/ امضا

عباس شفیعی - وکیل پایه یک دادگستری مشهد

وکیل آدم ربایی در مشهد ( عباس شفیعی )

نتیجه گیری

در این مطلب ( مجازات آدم ربایی ) هر آنچه به آدم ربایی و مسائل حقوقی مربوط به آن است، بررسی شد. نتیجتاً جرم آدم ربایی از جمله جرایم علیه اشخاص و به معنای سلب آزادی تن بدون رضایت و اراده فرد است. حال باتوجه به اینکه در بسیاری از پرونده های فوق متهمین مدعی رابطه دوستی یا قصد شوخی با قربانی را متذکر می شوند. و قصد مجرمانه خود را انکار می کنند، حضور و دفاعیات شایسته یک وکیل متخصص در  دادگاه عمومی کیفری می تواند به روند اثبات وقوع جرم کمک شایانی نماید. پس بهتر است قبل از اقدام به هر عملی با عباس شفیعی بهترین وکیل کیفری مشهد صحبت کرده. و راهنمایی های لازم را دریافت نمایید و در صورت نیاز پیگیری پرونده خود را به ایشان بسپارید.

مرکز حقوقی محیا حق توس این افتخار را دارد که در کلیه دعاوی، امور شما را به‌ عهده گیرد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا مشاوره تلفنی : 2002 203 0915