عباس شفیعی - بهترین وکیل در مشهد - محیا حق توس - وکیل طلاق در مشهد

وکیل طلاق در مشهد

همانطور که می دانید زندگی مشترک علاوه بر عبور از جریان های مادی، نتیجه ی علاقه و عاطفه ای است که بین زوجین ایجاد می شود. اما در برخی مواقع به دلایل گوناگون بین زوجین آرامش و احساس خوشبختی ازبین می رود. حال زوجین می توانند بجای درگیری و مشاجره و البته زندگی توام با تحمل فرسایش را با طلاق که راهکاری علمی و حقوقی است به پایان برسانند. در ادامه عباس شفیعی بهترین وکیل طلاق در مشهد به بررسی این موضوع و مسائل مرتبط پرداخته تا بتوان بهتر و بیشتر از حقوق خود اطلاع پیدا کنید.

طلاق چیست؟

در واقع طلاق به انحلال نکاح دائمی گفته می شود که طی شرایط، قواعد و مطابق قانون و شرع شکل گرفته است. پس با توجه به این مطلب ما در نکاح موقت یا منقطع طلاق نداریم، زیرا با بذل مدت و یا انقضاء مدت، نکاح موقت منحل می شود.

در ازدواج یا همان نکاح دائم حق طلاق در زُمره حقوق متعلق به زوج بوده و می تواند با رعایت شرایط تعیین شده در این قانون با مراجعه به دادگاه، تقاضای طلاق همسرش را بدهد. اما زوجه در صورت داشتن شرایطی خاص، اثبات عسر و حرج و یا وجود شرط ضمن عقد می تواند به دادگاه مراجعه کرده و درخواست طلاق بدهد. در چنین مواقعی رضایت زوج ملاک نبوده و با تحقق شرایط، دادگاه مرد را ملزم به طلاق می کند.

در ادامه می توانید با توجه به شرایط خود و البته با مشاوره و کمک یک وکیل طلاق خوب در مشهد ( عباس شفیعی ) یکی از انواع طلاق ذکر شده در ادامه را پیش گرفته و اقدام به جدایی نمایید.

عده چیست؟

عده مدت زمانی است که زوجه تا پایان شدن آن اجازه ازدواج مجدد نداشته و نمی تواند شوهر اختیار کند. زنی که ازدواج آن منحل شده باید تا زمانی که عده به پایان نرسیده صبر کند، در غیر این صورت نکاح وی باطل بوده و اگر با علم به این موضوع ازدواج مجدد و برقراری رابطه جنسی کرده باشد، رابطه ی او حکممک زنا داشته و مجازات خواهد شد.

بهترین وکیل حقوقی در مشهد ( عباس شفیعی )

انواع طلاق

به موجب ماده ۱۱۴۳ قانون مدنی انواع طلاق را از یک جهت می‌توان به دو نوع تقسیم نمود که در ادامه ویژگی و احکام هر یک را مورد بررسی قرار می‌دهیم:

  • طلاق بائن
  • طلاق رجعی

وکیل طلاق رجعی

در این نوع طلاق شوهر در مدت عده حق رجوع داشته و جزو اختیارات مرد محسوب می شود. ( زن چنین اختیاری ندارد )برای بازگشت از طلاق رجعی بهترین وکیل طلاق رجعی می گوید مرد نمی تواند این حق را از خود ساقط کند و در صورت رجوع مرد به زن نیازی به تشریفات خاصی نبوده و نیاز به جاری شدن عقد نکاح جدید بین زن و شوهر نیست.

در طلاق رجعی شرایطی را بایستی رعایت کرد که در ادامه بیان می شوند:

  • نفقه زن در مدت عده به عهده مرد است.
  • در صورت فوت یکی از طرفین در مدت عده، از یکدیگر ارث می برند.
  • زن امکان ازدواج مجدد در این زمان را با هیچ مرد دیگری ندارد.
  • ازدواج مجدد مرد در این زمان نیاز به اجازه دادگاه دارد.
  • قبل از سپری شدن زمان عده، مرد نمی تواند با خواهر زن خود ازدواج کند.

در ادامه ی مطلب با وکیل طلاق در مشهد همراه باشید.

بهترین وکیل طلاق توافقی در مشهد ( عباس شفیعی )

وکیل طلاق بائن

برخلاف طلاق رجعی مرد در زمان عده برای طلاق بائن حق رجوع نداشته و برای بازگشت نیاز به نکاح مجدد خواهد داشت. زیرا رابطه زوجیت از بین رفته و حق رجوع از مرد ساقط می شود. پس طلاق هایی که با شرایط ذکر شده در ادامه باشد در دسته ی طلاق بائن قرار می گیرد:

  • جدایی از زوجه غیر مدخوله ( نداشتن رابطه جنسی )
  • متارکه از زن یائسه
  • طلاق خلع ( کراهت زن از شوهر )
  • طلاق مبارات ( کراهت از طرفین )
  • سومین طلاق بعد از سه وصلت متوالی

در طلاق خلع که یکی از انواع طلاق بائن است، زن کراهت شدیدی از مرد داشته و به همین دلیل رابطه زناشویی بین آنها از سمت زن رخ نمی دهد. از این رو به واسطه مالی (عین مهر یا معادل آن و یا بیشتر یا کمتر از مهر ) که به مرد می دهد، طلاق می گیرد. اما در طلاق مبارات این کراهت دوطرفه بوده و عوض نباید زاید بر میزان مهر باشد.

نکته: در طلاق خلع، زوج حق رجوع در زمان عده را ندارد مگر پس از رجوع زن به فِدیه (عوض).

نکته: جهت اطلاعات بیشتر در مورد مهریه و چگونگی وصول مهریه در انواع طلاق، لطفا مقاله مطالبه مهریه و انواع مهریه را بخوانید.

عباس شفیعی - بهترین وکیل در مشهد - محیا حق توس - وکیل طلاق در مشهد

مشاوره حقوقی رایگان با وکیل در مشهد ( عباس شفیعی )

در ادامه مطلب با بهترین  وکیل طلاق در مشهد همراه باشید.

بهترین وکیل طلاق در مشهد

دادخواست طلاق به درخواست زوجه

خواهان: ……

خوانده: ………

وکیل یا نماینده قانونی: ……..

دلایل و منضمات: ……

ریاست محترم دادگاه ……

باسلام؛

به استحضار می رساند اینجانبه با خوانده به موجب عقد نامه شماره ….. مورخ ….. دفترخانه شماره ….. عقد ازدواج دائم منعقد کرده ایم. نظر به اینکه در خلال زندگی زناشویی متوجه شرایط ذکر شده در بندهای ۱ الی ۵ ماده ۱۱۳۰ قانون مدنی گردیده ام به نحوی که ادامه زندگی مشترک باعث عسر و حرج اینجانبه می شود. و این موضوع با شهادت شهود ….. و ….. قابل اثبات می باشد. فلذا به استناد ماده ۱۱۳۰ و تبصره ذیل آن صدور گواهی عدم امکان سازش را به علت عسر و حرج به انضمام کلیه خسارات و هزینه دادرسی در حق اینجانبه مورد استدعاست.

با تشکر/ امضا

عباس شفیعی - وکیل پایه یک دادگستری مشهد

وکیل حقوقی خوب در مشهد ( عباس شفیعی )

نتیجه گیری

با توجه به اینکه بروز مشکلات و اختلافات به مرور زمان خود را نشان داده، گریز از آنها در زندگی مشترک غیر قابل اجتناب است. حال در صورتی که دیگر راهی برای ادامه زندگی در پیش رو ندارید، پیشنهاد می کنیم قبل از اقدام به هر عملی با یک مشاور و متخصص خانواده مشورت کرده تا شاید بتوان کانون خانواده را حفظ کنید. اما در نهایت اگر تصمیمتان بر جدایی و بر مبنی طلاق جدی شد، با کمک بهترین وکیل طلاق در مشهد ( عباس شفیعی ) روال پرونده خود را پیش گرفته و در مدت زمان کمتری اقدام به جدایی نمایید.

مرکز حقوقی محیا حق توس این افتخار را دارد که در کلیه دعاوی، امور شما را به‌ عهده گیرد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا مشاوره تلفنی : 2002 203 0915