عباس شفیعی - بهترین وکیل در مشهد - محیا حق توس - وکیل مواد مخدر مشهد

وکیل مواد مخدر مشهد

از آنجایی که پرونده های مرتبط با مواد مخدر پیچیده و پیگیری آن بسیار سخت است از طرفی هم مجازات های سنگینی برای آن پیش بینی شده ، نیاز به یک وکیل مواد مخدر مشهد بسیار مجرب و حرفه ای در این زمینه دارد تا نقطه امیدی باشد برای متهم که با کمک وکیل متخصص راه نجات از تبعات کیفری این جرم پیدا کند.

مواد مخدر چیست؟

مواد مخدر به هر ماده خالص یا ترکیب شده ای گفته می شود که باعث اعتیاد و وابستگی افراد شود. زیرا تأثیر آن بر روی سیستم عصبی و سایر سیستم های بدن بسیار مهلک و مخرب بوده و اگر فرد معتاد به صورت مرتب و پی در پی از آنها استفاده نکند دچار درد، تنش های شدید عصبی، اختلال در دستگاه گوارش و … می گردد.

بهترین وکیل مواد مخدر در مشهد ( عباس شفیعی )

انواع جرایم مرتبط با مواد مخدر

مطابق ماده ۱ قانون مبارزه با مواد مخدر مصادیق مختلفی درباره ی مواد مخدر بیان شدهاست. پس هر عملی که در این حوزه باشد، می تواند با استناد به ایین قانون جرم انگاری شود. از جمله این مصادیق می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • استعمال مواد مخدر
  • تولید آلات و ادوات مواد مخدر
  • دایر کردن محل استعمال مواد مخدر
  • حمل و نگهداری
  • قاچاق مواد مخدر
  • مخفی ساختن
  • توزیع و پخش مواد
  • تولید مواد روانگردان صنعتی و شیمیایی
  • و…

دادگاه صالح به رسیدگی جرم مواد مخدر

مطابق بند پ ماده ۳۰۳ قانون آیین دادرسی کیفری، رسیدگی به کلیه جرایم مربوط به مواد مخدر در صلاحیت دادگاه انقلاب بوده که در مرکز هر استان نیز تشکیل می شود. البته به تشخیص رییس قوه قضاییه در حوزه قضایی امکان تشکیل دادگاه انقلاب در شهرستان ها وجود دارد. پس اگر در یک شهرستان دادگاه انقلاب نباشد، متهم به نزدیک ترین حوزه قضایی که دارای دادگاه انقلاب بوده انتقال داده شده و اگر در هیچ شهرستانی دادگاه انقلابی نباشد، مجرم به دادگاه انقلاب مرکز آن استان ارسال می گردد.

بهترین وکیل کیفری در مشهد ( عباس شفیعی )

وکیل مواد مخدر مشهد

وکیل مواد مخدر فردی است که ضمن اشراف به کلیه قوانین مبارزه‌ با جرائم مواد مخدر، با توجه به دانش و آگاهی که دارد، می تواند از حقوق این افراد در دادگاه و در جلسات رسیدگی به خوبی دفاع کند. پس وکیل متخصص در زمینه مواد مخدر در دفاع از متهم مواد مخدر به خصوص افراد متهم بدون سابقه، استناد صحیح به قوانین، درخواست و تقاضای اعمال مقررات تخفیف مجازات، اثبات بی گناهی وی، تعلیق اجرای مجازات و سایر کیفیات مخففه از محکمه، همچنین کاهش مجازات حبس یا مجازات نقدی متهم را موجب می شود.

مجازات جرایم مواد مخدر

عباس شفیعی بهترین وکیل مواد مخدر می گوید: هر کس برای جرایم مرتبط با مواد مخدر دستگیر و روانه زندان شود،به مجازات های زیر محکوم می شود:

  • مجازات تولید و کاشت مواد مخدر: دفعه اول جریمه نقدی، دفعه دوم جریمه نقدی به همراه ۷۰ ضربه شلاق، دفعه سوم جریمه نقدی به علاوه ۷۰ ضربه شلاق و تا ۵ سال حبس و در دفعه چهارم اعدام.
  • مجازات وارد یا صادر کردن موارد مخدر: تا پنجاه گرم مجازات جریمه نقدی و ۵۰ ضربه شلاق، بین ۵۰ تا ۵۰۰ گرم جریمه نقدی و ۷۰ ضربه شلاق و ۳ سال حبس، بیشتر از ۵۰۰ گرم تا میزان ۵ کیلو جریمه نقدی، ۷۴ ضربه شلاق و ۱۵ سال حبس و بیش از پنج کیلوگرم اموال شخص مصادره و مجرم به اعدم محکوم می شود.
  • میزان مجازات نگهداری، حمل یا خرید مواد مخدر: بین ۵۰ تا ۵۰۰ گرم جریمه نقدی و ۱۰ تا ۷۴ ضربه شلاق، بین ۵۰۰ تا ۵ کیلوگرم جریمه نقدی، ۷۴ ضربه شلاق و ۵ سال حبس، بین ۵ تا ۲۰ کیلو جریمه نقدی، ۷۴ ضربه شلاق و ۱۰ سال حبس و در صورت تکرار جرم مصادره اموال مجرم صورت خواهد گرفت.
  • مجارات احداث مکانی جهت استعمال مواد مخدر و روان گردان: در این مورد مجازات جریمه نقدی، ۷۴ ضربه شلاق و تا ۲ سال حبس تعیین می شود. در صورتی که مکان مذکور واحد تجاری، تولید یا خدماتی باشد، علاوه بر مجازات هرگونه پروانه کسب یا موافقت نامه اصولی واحد تا ۱ سال فاقد اعتبار بوده و در صورت تکرار جرم دولت آن را مصادره خواهد کرد.

نکته: در تعیین مجازات ها شرایط ارتکاب جرم، وضعیت مجرم، نحوه دستگیری و … اثرگذار است.

نکته: وکیل مواد مخدر مشهد می گوید با توجه به اینکه قانون معتادین و استعمال کنندگان مواد مخدر را مجرم نمی داند، اما در صورتی که عدم تمایل این دسته از افراد به ترک اعتیاد احراز شود، مجازاتی تا ۶ ماه حبس برایشان در نظر گرفته خواهد شد.

عباس شفیعی - بهترین وکیل در مشهد - محیا حق توس - وکیل مواد مخدر مشهد

مشاوره رایگان وکیل مواد مخدر مشهد ( عباس شفیعی )

قراردادن مواد مخدر به قصد متهم کردن دیگری

بهترین وکیل مواد مخدر در مشهد ( عباس شفیعی ) بیان می کند یکی دیگر از جرایم مرتبط با مواد مخدر این است که فردی به نیت متهم کردن فرد دیگری، مواد مخدر یا روان گردان های صنعتی غیر دارویی و یا آلات و ادوات استعمال آن را در محلی قرار می دهد تا وی را به دام اندازد که مجازات آن حداکثر همان جرم می باشد.

نمونه دادخواست طلاق به علت اعتیاد زوج

خواهان: ……

خوانده: ……

موضوع: ……

دلایل و مستندات: …….

ریاست محترم دادگاه ……

با سلام و عرض ادب؛

احتراما به استحضار میرساند با عنایت به اینکه مستند به تصویر مصدق عقدنامه رسمی پیوستی رابطه زوجیت دائم فیمابین اینجانب و خوانده محترم محرز و مسلم است. با نظر به اینکه خوانده، به اعتیاد مضر و مخل به اساس زندگی خانوادگی مبتلا گردیده به نحوی که ادامه زندگی را دشوار کرده است و این امر، از طریق ارجاع امر به پزشکی قانونی، قابل احراز است. لذا صدور دستور مقتضی مبنی بر ارجاع امر به کارشناسی (پزشکی قانونی) به منظور احراز تخلف خوانده از شروط ضمن عقد مندرج در قباله نکاحیه و صدور حکم طلاق مورد استدعاست.

نام و نام خانوادگی/ امضا

عباس شفیعی - وکیل پایه یک دادگستری مشهد

وکیل متخصص کیفری مشهد ( عباس شفیعی )

نتیجه گیری

با توجه به توضیحات ذکر شده در بالا توسط وکیل مواد مخدر مشهد برای جرایم مربوط به مواد مخدر از جمله حمل و نگه داری آن، قواعد سخت گیرانه ای در قانون کشورمان حاکم است. پس هر زمان شخصی از روی ناآگاهی مرتکب چنین جرائمی شود، حضور یک وکیل مجرب در کنار او میتواند به عادلانه تر شدن روند رسیدگی کمک شایانی کند. بنابراین اگر دچار چنین پرونده ایی شده اید بهتر است از کمک و همراهی یک وکیل خبره در این زمینه استفاده نمایید.

مرکز حقوقی محیا حق توس این افتخار را دارد که در کلیه دعاوی، امور شما را به‌ عهده گیرد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا مشاوره تلفنی : 2002 203 0915