عباس شفیعی - بهترین وکیل در مشهد - محیا حق توس - وکیل اخاذی در مشهد

وکیل اخاذی در مشهد

هدف اخاذی به دست آوردن غیر قانونی پول، مال و … به زور و اجبار است. در واقع این جرم زیر مجموعه ای از جرم تهدید بوده که البته تفاوت هایی ا یکدیگر دارند. در ادامه با عباس شفیعی بهترین وکیل اخاذی در مشهد همراه شوید تا با این نوع جرم و مجازات آن بیشتر آشنا شوید.

اخاذی چیست؟

با توجه به ماده ۶۶۹ قانون مجازات اسلامی جرم اخاذی یکی از انواع جرایم کیفری است که به معنی زورگیری و تهدید بوده و می تواند در قالب خشونت آمیز یا به صورت افشای راز انجام شود. هدف از اخاذی دریافت وجه و مال یا انجام یا عدم انجام کاری بوده و این عمل می تواند به نفع اخاذگر و به ضرر فرد مورد اخاذی قرار گرفته باشد.

برای تحقق جرم اخاذی وجود دو رکن مادی نیاز است:

  1. تهدید: می تواند به سه شکل تهدید به قتل، تهدید به ایجاد ضررهای مالی، جانی و حیثیتی و یا تهدید به افشای راز که این نوع باید به صورتی باشد که فرد مخاطب تهدید، از لحاظ مادی یا معنوی تمایلی به بر ملا شدن راز نداشته و در نتیجه مجبور به پرداخت حق السکوت باشد.
  2. درخواست وجه، تقاضای انجام فعلی یا ترک آن: علاوه بر تهدید، فرد اخاذی کننده باید طرف مقابل را مجبور به انجام یا ترک فعلی کند و یا درخواست مالی از ی کرده باشد تا جرم اخاذی محقق گردد.

عباس شفیعی بهترین وکیل کیفری مشهد

ارکان جرم اخاذی در قانون

جرم اخاذی مانند سایر جرایم نیازمند وجود سه رکناست که در ادامه هر یک را شرح می دهیم:

  • رکن قانونی: عنصر قانونی جرم به این معنا است که قانون گذار در قانون عملی را جرم دانسته و برای آن مجازات تعیین کرده باشد. حال می توان جرم تهدید به اخاذی و عنصر قانونی آن را در ماده ۶۹۹ قانون مجازات اسلامی که در برگیرنده جرم اخاذی می باشند را به عنوان رکن قانونی این جرم قرار داد.
  • رکن مادی: با توجه به توضیحات ذکر شده در بالا می توان گفت که عنصر قانوی جرم اخاذی و زورگیری از دو بخش تهدید کردن و دریافت وجه یا مال و انجام و عدم انجام کار تشکیل شده است. البته ناگفته نماند برای اینکه جرم اخاذی انجام شود باید تهدید منتهی به دریافت شود. زیرا جرم اخاذی برخلاف جرم تهدید جرمی مقید به نتیجه بوده پس نتیجه ی انجام عمل بسیار مهم خواهد بود.
  • رکن روانی: در این عنصر می توان گفت که قصد و نیت انجام عمل مجرمانه شرط بوده و اگر نیتی نباشد جرمی اتفاق نیفتاده است. نتیجتا در این جرم باید فرد تهدید کننده قصد ایجاد دلهره و ترس در تهدید شونده را داشته باشد تا به این وسیله از تهدید شونده مالی را دریافت و یا او را وادار به انجام کار یا عدم انجام کاری مجبور کند.

وکیل اخاذی در مشهد

دعاوی اخاذی به دلیل ماهیت کیفری خود، مستلزم وجود بهترین وکیل کیفری در مشهد ( عباس شفیعی ) می باشند. زیرا آشنایی کامل با قوانین مرتبط با موضوع درگیر شده از اهمیت زیادی برخوردار است. از این رو در صورت وجود اینچنین پرونده ای بهتر است با یک وکیل خوب مشورت کرده و پیگیری پرونده را برای رسیدگی بهتر به ایشان سپرد.

عباس شفیعی - بهترین وکیل در مشهد - محیا حق توس - وکیل اخاذی در مشهد

مشاوره رایگان با وکیل کیفری مشهد

نحوه ی اثبات اخاذی

اثبات جرم اخاذی مانند سایر جرایم کیفری نیازمند ادله هایی می باشد. از جمله:

  • اعتراف به جرم
  • شهادت دو شاهد مرد عادل
  • وجود اسناد و مدارک دال بر جرم اخاذی
  • علم قاضی

نکته: مواردی مانند فیلم دوربین مداربسته در منطقه ای که اخاذی در آنجا صورت گرفته، فیلم های ضبط شده سایر افراد حاضر در صحنه، پیامک های ارسالی شخص متهم، اظهارات مطلعین و گزارش ماموران می تواند به عنوان امارات و قرائنی که موجب علم قاضی می گردد به اثبات این جرم کمک کند.

مجازات جرم اخاذی

مطابق با ماده ۶۶۹ قانون مجازات اسلامی مجازات جرم زورگیری مشخص شده و هر زمان فردی، کس دیگری را تهدید به قتل یا آسیب و صدمه به جان و آبرو و یا مال کند، یا او را تهدید کند که رازش را فاش می کند و از وی مطالبه وجهی کند یا تقاضای انجام کاری را داشته باشد به شلاق تا ۷۴ ضربه یا زندان از دو ماه تا دو سال محکوم خواهد شد.

مرجع صالح برای رسیدگی به جرم اخاذی

در این نوع جرم شاکی و بزه دیده در ابتدا باید شکایت خود را با مدارک و مستندات مربوطه به دادسرا تقدیم نماید. پس از بررسی مدارک و شواهد و در صورت صحت ان ها مقام محترم قضایی قرار جلب به دادرسی صادر کرده و پرونده را به دادگاه صالح به رسیدگی ارسال می کند. زیرا جرم اخاذی از جمله جرایم درجه شش محسوب شده و مستقیماً به دادگاه نمی رود.

نکته: پرونده جرم اخاذی دارای پیچیدگی های زیادی است، به همین دلیل پیشنهاد می کنیم آن را به وکیل اخاذی در مشهد ( عباس شفیعی ) بسپارید‌.

چت واتساپ با بهترین وکیل اخاذی مشهد

نمونه شکواییه تهدید به ضرب و جرح و آسیب جسمانی

خواهان: ……

خوانده: ……

موضوع: ……

دلایل و مستندات: …….

ریاست محترم …..

با سلام؛

اینجانب دارای شغل … در شهر … می باشم که در تاریخ … در محل کار خویش بر سر مساله ی … با مشتکی عنه که … می باشند  دچار اختلاف شدیم که متهم در آن تاریخ قصد ضرب و جرح بنده را داشت. که با وساطت اطرافیان نتوانست کاری از پیش ببرد اما متاسفانه پس از گذشت مدت … از تاریخ مذکور متهم بار ها با بنده تماس گرفتند و با بیان این جمله که در هر جایی پیدایت کنم تمام دندان هایت را در دهانت خورد کرده و جای سالم در بدنت نمی گذارم اینجانب را تهدید به ضرب و جرح نمودند.

همچنین در تاریخ … که بنده در منزل نبوده ام درب منزل اینجانب آمده و اهالی خانه را تهدید کرده اند لذا با توجه به شرح فوق الذکر و ادله ی اینجانب که شامل …، … و …  می باشد و عمل ارتکابی مشتکی عنه که واجد وصف مجرمانه ی تهدید به ضرب و جرح و شتم می باشد با استناد به ماده ی ۶۶۹ قانون مجازات اسلامی تعزیرات و مجازات های باز دارنده تعقیب و مجازات کیفری مشتکی عنه مورد استدعا می باشد.

نام و نام خانوادگی/ امضا

عباس شفیعی - وکیل پایه یک دادگستری مشهد

عباس شفیعی بهترین وکیل اخاذی در مشهد

نتیجه گیری

جرم زورگیری یا همان اخاذی مانند بسیاری از جرایم دیگر در صورتی که عناصر سه گانه جرم اعم از عنصر قانونی، مادی و روانی فراهم باشد، قابل پیگیری قضایی است. البته با وجود پیچیدگی هایی که در این نوع پرونده ها وجود دارد بهتر است از یک وکیل کیفری متخصص ( عباس شفیعی ) مشاوره گرفته و در صورت نیاز پیگیری بیشتر را به ایشان بسپارید.

مرکز حقوقی محیا حق توس این افتخار را دارد که در کلیه دعاوی، امور شما را به‌ عهده گیرد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا مشاوره تلفنی : 2002 203 0915