عباس شفیعی - بهترین وکیل در مشهد - محیا حق توس - مسولیت پیمانکار در قرارداد

مسولیت پیمانکار در قرارداد چیست

اگر در مورد این موضوع که مسولیت پیمانکار در قرارداد چیست سوالی در ذهن دارید و یا با مشکلی در این رابطه برخورد کرده اید، در ادامه با عباس شفیعی بهترین وکیل حقوقی مشهد همراه شوید تا اطلاعات ارزشمندی در این زمینه بدست آورید.

قرارداد پیمانکاری چیست؟

به طور کلی می توان قرارداد پیمانکاری را اینگونه بیان کرد که قراردادی است بین پیمانکار و کارفرما برای انجام کار مشخص در قبال دریافت مبلغ از پیش تعیین شده که بایستی کار در زمان معلومی از طرف کارفرما به پیمانکار واگذار شود.

حال برای اینکه بدانید پیمانکار کیست و چه وظایفی دارد در ادامه بخوانید:

پیمانکار می تواند یک فرد، سازمان یا گروهی از سازمان ها باشد که برای انجام کاری با فرد یا سازمان دیگری قرارداد امضا کرده باشد.

بنابراین به طور معمول پیمانکاران به طور مستقل کار می کنند و فعالیت آنها می تواند به صورت انفرادی و یا حتی در قالب یک شرکت یا سازمان انجام شود.

نکته: در یک پیمان، پیمانکار می‌تواند نماینده و جانشین‌های قانونی اش را به جای خود انتخاب و معرفی کند. زیرا این اشخاص هم حکم خود پیمانکار را دارند.

در ادامه بخوانید: مسولیت پیمانکار در قرارداد چیست

عباس شفیعی بهترین وکیل پیمانکاری مشهد

برای اینکه بدانید وکیل پیمانکاری چه کاری انجام می دهد، باید خدمتتان عرض کنیم به دلیل اینکه پیمان ها در قالب قرارداد منعقد شده و بین دو طرف هستند که پس از امضا اعتبار پیدا می کنند، وجود یک وکیل پیمانکاری مجرب می تواند از بسیاری مشکلات جلوگیری به عمل آورد. زیرا یک وکیل خوب از قوانین و مقررات مربوط به شرایط عمومی پیمان مانند فسخ پیمان، تعدیل قرارداد، تضمین تعهدات پیمانکار و … به طور کامل آگاهی داشته و می تواند در صورت بروز هرگونه مشکلی اقدامات لازم را در اسرع وقت انجام دهد. پس توصیه می کنیم قبل از انعقاد هرگونه قراردادی در قدم اول با یک وکیل حقوقی پایه یک دادگستری مشورت های لازم را کرده و سپس اقدام به امضای تعهد نمایید.

شما می توانید از طریق شماره های موجود در سایت ( ۰۹۱۵۲۰۳۲۰۰۲ یا ۰۵۱۳۷۶۷۰۱۸۱ ) با عباس شفیعی بهترین وکیل پیمانکاری مشهد در تماس باشید.

مسئولیت پیمانکار

در قانون مسولیت مدنی پس از اینکه کارفرما پروژه را تحویل پیمانکار داد، از ان پس پیمانکار می تواند کارکنانی را برای انجام پروژه در خدمت بگیرد. حال در این گونه مواقع  کارکنان کارفرمای اصلی را نمی شناسند و فقط پیمانکار را به عنوان کارفرما خود می دانند. زیرا قرارداد فی مابین آنها با پیمانکار تنظیم شده است.

در چنین وضعیتی اگر از کارکنان اشتباهی رخ دهد و یا خسارتی وارد شود، پیمانکار موظف به جبران آن خواهد بود. البته در برخی مواقع هم پیمانکا که حال در نقش کارفرما است، مسئول خسارت‌های وارد شده نیست. در واقع باید به شرایطی که در قرارداد ذکر شده مراجعه کرده و مسول تامین خسارت را شناسایی کرد. برای همین منظور است که تنظیم قرارداد پیمانکاری بایستی به افراد متخصص و باتجربه سپرده شود.

عباس شفیعی وکیل پیمانکاری مشهد

همچنین از دیگر موارد مسولیت پیمانکار می توان به صلاحیت انجام کار از نظر ایمنی را اشاره کرد. زیرا پیمانکاران موظف‌اند که طبق آیین‌نامه صلاحیت انجام کار خود را از وزارت کار و امور اجتماعی دریافت نمایند و بعد از آن نیز می‌توانند پروژه‌ای را دریافت کنند.

چنانچه پیمانکاری موراد ایمنی را رعایت نکند و خسارت یا حادثه ای وارد شود، مسئول اتفاق شناخته شده و درنهایت باید هزینه خسارت را پرداخت کند؛ بنابراین وظیفه‌ای که این افراد دارند آن است که در برابر رعایت قوانین سهل‌انگار نباشند.

مرجع صالح به رسیدگی دعاوی پیمانکاری

بهترین وکیل مشهد می گوید قراردادهای پیمانکاری از ویژگی های خاصی برخوردار هستند که با دیگر قراردادها قابل مقایسه نیست. به این نحو که شرایط عمومی پیمان مانند حلقه ای از یک زنجیر است و حلقه های دیگر آن عبارتند از

  • قوانین
  • آئین نامه ها،
  • بخشنامه ها
  • دستورالعمل های مرتبط
  • و …

بنابراین برای درک درست و برداشت صحیح ازمواد این مجموعه، باید تمام حلقه‌ها با هم و در ارتباط با یکدیگر مورد بررسی قرار گیرد.
پس به دیلیل این ویژگی قراردادهای پیمانکاری باعث می شود که برای حل‌وفصل اختلافات و دعاوی ناشی از آن ساز و کارها و حتی مراجع قضایی تخصصی طلب شود.

در ادامه بخوانید: مسولیت پیمانکار در قرارداد چیست

دادگاه صالح برای رسیدگی به دعاوی پیمانکاری قابلیت این را دارد تا در چهار دادگاه مطرح گردد:

  • شورای حل اختلاف
  • دادگاه انقلاب
  • دیوان عدالت اداری
  • دادگاه عمومی و حقوقی

برای اطلاع از دادگاه صالح در زمینه دعاوی ناشی از قراردادهای پیمانکاری از بین مراجع قضایی فوق الذکر با عباس شفیعی وکیل پیمانکاری مشهد در تماس باشید.

عباس شفیعی وکیل حقوقی مشهد

نمونه شکواییه پیمانکار علیه کارفرما

احتراما به استحضار می رساند در تاریخ ….. اینجانب ……. به عنوان خواهان ،قرارداد پیمانکاری برای ساختن راه و چندین پل کوچک و بزرگ را منعقد نموده ایم. لیکن خوانده محترم از پرداخت مانده طلب خودداری به عمل می آورد. لذا طبق موضوع قرارداد تقاضای رسیدگی و صدور حکم مبنی بر محکومیت خوانده را به پرداخت مبلغ ……. به انضمام کلیه خسارات قانونی را دارم.

نام و نام خانوادگی/ امضا

عباس شفیعی - وکیل پایه یک دادگستری مشهد

مشاوره رایگان وکیل پیمانکاری مشهد

نتیجه گیری

به دلیل اهمیت که قراردادهای پیمانکاری دارند و در برخی موراد احتمال وقوع حوادث، ممکن است اجرای پروژه را دچار مشکل کند یا به تعویق بیاندازد، وجود وکیل پیمانکاری می تواند کمک بسیار بزرگی در پیشبرد پیمان اباشد. پس توصیه می کنیم قبل از اقدام به هر کاری در ابتدا با یک وکیل خبره حقوقی مشورت کرده و راهنمایی های لازم را دریافت نمایید. همچنین می توانید مسائل حقوقی پیش آمده را به ایشان بسپارید تا در صورت بروز هرگونه خللی در کمترین زمان ممکن رفع گردد.

شما می توانید از طریق شماره های موجود در سایت ( ۰۹۱۵۲۰۳۲۰۰۲ یا ۰۵۱۳۷۶۷۰۱۸۱ ) با عباس شفیعی بهترین وکیل پیمانکاری مشهد در تماس باشید.

مرکز حقوقی محیا حق توس این افتخار را دارد که در کلیه دعاوی، امور شما را به‌ عهده گیرد.

6 دیدگاه دربارهٔ «مسولیت پیمانکار در قرارداد چیست»

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا مشاوره تلفنی : 2002 203 0915