عباس شفیعی - بهترین وکیل در مشهد - محیا حق توس - وکالت در طلاق یا حق طلاق

وکالت در طلاق یا حق طلاق چیست

با توجه به این که حق طلاق در قانون ما به مردان اختصاص داده شده و بانوان فقط در شرایط معدود و محدودی می‌توانند تقاضای طلاق کنند، نیاز به اتخاذ راهکاری برای تساوی شرایط و جلوگیری از برخی مشکلات احساس می‌شود. به همین دلیل در ادامه با عباس شفیعی بهترین وکیل خانواده در مشهد همراه شوید تا در مورد یکی از شروط مهم ( وکالت زن برای طلاق ) که بایستی هنگام عقد در مورد آن به تفاهم رسید، اطلاعات جامع و مفیدی بدست آورید.

وکالت در طلاق یا حق طلاق چیست؟

همانطور که می دانید بر اساس شرع و قانون در کشور ما حق طلاق با مرده بوده و هر زمان که بخواهد می تواند با ادای دین خود به همسرش حتی بدون عذر موجه و بدون رضایت زوجه، او را طلاق دهد. اما در مقابل زنان فقط در شرایطی خاص می توانند درخواست طلاق بدهند. حال برای اینکه این تبعیض بین زن و مرد کمی تعدیل شود، در برخی مواقع آنها با هم به توافق می رسند که این حق برای هر دوی آنها وجود داشته باشد. پس در این مورد مرد قبول کرده که به همسر خود برای طلاق وکالت بدهد. حال برای اینکه بدانید وکالت در طلاق چیست در ادامه بخوانید:

عباس شفیعی بهترین وکیل طلاق مشهد

وکالت در طلاق یا همان حق طلاق به معنای این است که مرد به طور رسمی و محضری به همسر خود وکالت می دهد که هر زمان نیاز بود از جانب او در دادگاه حضور یافته و با عنوان وکیل مرد از وی طلاق بگیرد. پس در واقع زن با داشتن این حق یا وکالت می تواند در هر زمان و تحت هر شرایطی خود را مطلقه نماید. در وکالت طلاق زن می تواند مهریه خود را بگیرد یا ببخشد اما باید یک وکیل دادگستری انتخاب نمایید.

نکته: هر فردی می تواند برای انجام امور حقوقی و اداری خود به شخص دیگری وکالت بدهد. اما وکالت در دادگاه نیاز به پروانه وکالت و تخصص دارد. پس از این رو وقتی مرد به زن وکالت در طلاق می دهد به این معنا است که به وی این اجازه را داده که برای او وکیل دادگستری انتخاب کند. به همین دلیل گرفتن وکیل دادگستری برای مرد از جانب زن در حق طلاق واجب است.

برای ابطال وکالت در طلاق دو شرط لازم است:

  • وکالت در طلاق، ضمن یک عقد لازم، مانند عقد نکاح، به زن داده نشده باشد.
  • وکالت داده شده، از نوع وکالت بلاعزل نباشد.

در صورت عدم وجود این دو شرط مرد می تواند عزل وکیل که همان زن است را در اسرع وقت به وی اطلاع داده و برای ابطال سند وکالت به دفترخانه مربوطه نیز مراجعه نماید.

عباس شفیعی وکیل طلاق توافقی مشهد

در ادامه بخوانید: وکالت در طلاق یا حق طلاق چیست

نکته: وکالت در طلاق طبق تعاریف ذکر شده این است که خانم می‌تواند به جای آقا وکالت را به وکیل پایه یک دادگستری بدهد تا در مراجع قضایی برای طلاق حضور پیدا کنند. اما این موضوع منوط به عدم حضور آقا در جلسات مشاوره و غربالگری نیست. زیرا این جلسات برای گرفتن گواهی عدم سازش و جزء مراحل اداری طلاق است که آقا باید در آن شرکت کند.

تفاوت حق طلاق و وکالت طلاق

حق طلاق یا وکالت در طلاق به یک معنا بوده اما در بین عموم مردم اصطلاح حق طلاق رواج پیدا کرده اما در مراجع حقوقی و بین وکلا اصطلاح وکالت طلاق استفاده می شود.

نکته: می توان به هر فردی غیر از همسر وکالت طلاق داد. برای این کار باید به دفتر ثبت اسناد مراجعه کرده و طی یک سند رسمی وکالت پیگیری این امور را به فرد بدهید. البته این موضوع را مدنظر داشته باشید که وکالت بعد از فوت هر یک از طرفین منحل شده و دیگر اعتبار نخواهد داشت.

عباس شفیعی بهترین وکیل خانواده مشهد

وکالت در طلاق و مهریه

این موضوع که با گرفتن وکالت در طلاق باید مهریه را بخشید باوری غلط است اما باید بدانید که پرداخت مهریه بستگی به اموال مرد و تصمیم دادگاه دارد. از این رو الزاما برای گرفتن حق طلاق یا همان وکالت در طلاق نیازی به بخشیدن مهریه نیست. البته اکثر زوجینی که اقدام به چنین کاری می کنند، در قبال وکالت در طلاقی که آقا به خانم می دهد، بخشش مهریه را نیز درخواست می کند.

وکالت در طلاق و طلاق از طرف مرد

این سوال برای خیلی از افراد پیش می آید که ایا با دادن حق طلاق به خانم این حق از آقا ساقط می شود یا خیر؟

عباس شفیعی وکیل طلاق توافقی مشهد می گوید حق وکالت در طلاق بای ایجاد شرایطی برابر بین زوجین است. پس با دادن حق طلاق به خانم این حق از آقا ساقط نشده و هر زمان که بخواهد با ادای دین خود به خانم می تواند وی را طلاق دهد.

مشاوره رایگان طلاق مشهد

در ادامه بخوانید: وکالت در طلاق یا حق طلاق چیست

مدارک درخواست طلاق از طرف زن با حق طلاق
  • مدارک شناسایی و هویتی زوجه
  • سند ازدواج یا رونوشت آن
  • مدارک لازم برای طرح دادخواست طلاق
  • وکالت در طلاق
  • نامه پزشکی قانونی در صورت مدعی بکارت یا دوشیزه بودن
  • وکالتنامه وکیل دادگستری

نمونه درخواست طلاق از طرف زن با حق طلاق

ریاست محترم دادگاه …..

با سلام

احتراما به استحضار می رساند که اینجانب ………… فرزند ………. به شماره ملی …………. ، در تاریخ ………….. ، به عقد نکاح دائم آقای …………. درآمده ام و ایشان، به استناد وکالت نامه رسمی شماره ……….. مورخ ……………. تنظیم شده در دفترخانه شماره ….، به اینجانب، وکالت در طلاق با حق توکیل به غیر و حق قبول بذل مهریه را داده است و به آقا / خانم ……………. نیز، بعنوان وکیل ایشان، وکالت داده شده است. بنابراین با توجه به توافقاتی که میان اینجانب و خوانده صورت گرفته است، صدور گواهی عدم سازش را تقاضا دارم.

عباس شفیعی بهترین وکیل پایه یک دادگستری مشهد

وکیل خوب طلاق مشهد

نتیجه گیری

اصولاً زن حق طلاق ندارد مگر اینکه دلایل توجیهی خاصی به تشخیص قاضی و یا شرط ضمن عقد و یا وکالت در طلاق به نفع زوجه وجود داشته باشد. اما با این حال به دلیل وجود پیچیدگی هایی که در روند پرونده های طلاق وجود دارد، توصیه می کنیم از تجربه و تخصص یک وکیل خوب خانواده استفاده کرده و پیگیری پرونده خود را به ایشان بسپارید. در این صورت است که می توانید با صرف هزینه کمتر و زمان کوتاهتر به نتیجه برسید. شما می توانید از طریق شماره های موجود در سایت ( ۰۹۱۵۲۰۳۲۰۰۲ یا ۰۵۱۳۷۶۷۰۱۸۱ ) با عباس شفیعی بهترین وکیل طلاق مشهد نیز در تماس باشید.

مرکز حقوقی محیا حق توس این افتخار را دارد که در کلیه دعاوی، امور شما را به‌ عهده گیرد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا مشاوره تلفنی : 2002 203 0915