عباس شفیعی - بهترین وکیل در مشهد - محیا حق توس - تفاوت وکالت تام و بلاعزل

تفاوت وکالت تام و بلاعزل

بسیاری از اشخاص حقیقی و حقوقی ترجیح می‌دهند که کارهای حقوقی خود را به صورت جزئی یا کلی به متخصصین این حوزه بسپارند و یا اصطلاحا به آن شخص وکالت بدهند. حال برای اینکه اطلاعات بیشتری در این زمینه ( تفاوت وکالت تام و بلاعزل ) داشته باشید و بدانید در مواقع وکالت دادن به فرد دیگری برای انجام اموراتتان چه اقداماتی انجام دهید، در ادامه با عباس شفیعی بهترین وکیل حقوقی مشهد نیز همراه باشید.

برای اینکه بتوانیم بگوییم، تفاوت وکالت تام الاختیار با وکالت بلاعزل در چیست، ابتدا باید تعریفی از این دو نوع وکالت داشته باشید. پس در ادامه بخوانید:

وکالت تام چیست؟

با استفاده از این نوع وکالت، فرد موکل تمامی تعهدات، اختیارات و تکالیف خود را در دفتر اسناد رسمی، به صورت یک جا به فرد سومی می‌سپارد که به آن مشخص کردن نایب هم گفته می‌شود. در این نوع وکالت، وکیل جهت اجرای هر یک از امور مشخص شده به وی، نیاز به اجازه موکل ندارد.

عباس شفیعی وکیل حقوقی پایه یک مشهد

وکالت بلاعزل چیست؟

وکالتی که در آن موکل، حق فسخ قرارداد و عزل وکیل را ندارد، وکالت بلاعزل نام دارد. این نوع وکالت، عقد خوبی است که محاسن زیادی هم می تواند داشته باشد اما در برخی موارد ممکن است دردسرهایی ایجاد کند و دارای پیامد‌ها و مشکلاتی باشد و با امضای یک وکالت‌نامه رسمی بلاعزل ناخواسته افراد، تمام دارایی و اموال خود را از دست بدهند.

با توجه به تعاریف ذکر شده در بالا می توان اینگونه نتیجه گیری کرد که اصولا وکالت بلاعزل اهداف و مقاصد حقوقی طرفین را تامین کرده و دارای شروطی است که باید به آن‌ها توجه نمود. اما وکالت تام الاختیار نوعی از وکالت حقوقی‌ است که بر اساس آن وکیل اختیارات تمام و مطلقی در خصوص یک یا چند موضوع خواهد داشت که شامل دو نوع متفاوت وکالت ساده و بلاعزل است.

تفاوت وکالت تام و بلاعزل

وکیل خوب مشهد می گوید تفاوت وکالت تام ‌الاختیار و وکالت بلاعزل در این مورد است که موکل هر زمان اراده کند می‌تواند وکیل را عزل کند، الا اینکه وکالت وکیل یا عدم‌ عزل وکیل در ضمن عقد شرط شده باشد. همچنین فوت وکیل یا موکل، جنون وکیل یا موکل، سفاهت وکیل یا موکل، از بین رفتن مورد یا موضوع وکالت، انجام عملی منافی با وکالت توسط موکل و پایان مدت وکالت از مهم‌ترین مواردی هستند که می تواند وکالت بلاعزل را باطل کند.

عباس شفیعی وکیل حقوقی خوب مشهد

مدارک لازم برای وکالتنامه

وکیل حقوقی بیان می دارد که اساسا هر حقی که قرار است از سوی موکل به وکیلی داده شود، باید مدارکی مبنی بر داشتن آن حق توسط موکل ارائه گردد. همچنین همراه داشتن مدارک زیر نیز جزو ضروریات می باشد:

  • اصل و کپی کارت ملی و شناسنامه وکیل
  • اصل و کپی کارت ملی و شناسنامه موکل
نکات مهم در مورد وکالت تام و بلاعزل
  • بهتر است وکالت بلاعزل در امور جزیی داده شود، نه کلی.
  • در وکالت بلاعزل مورد وکالت توسط طرفین با دقت مطالعه و ملاحظه گردد و همان موردی باشد که طرفین، مد نظر دارند، تقریر شده باشد.
  • این نوع وکالت در موارد خاص مثلا در مورد مالی که به وکیل منتقل شده باشد، اصولا داده شود.

بهترین وکیل حقوقی مشهد

شما می توانید از طریق شماره های موجود در سایت ( ۰۹۱۵۲۰۳۲۰۰۲ یا ۰۵۱۳۷۶۷۰۱۸۱ ) با عباس شفیعی بهترین وکیل پایه یک مشهد در تماس باشید و مشاوره های لازم را دریافت نمایید. همچنین در صورت تمایل می توانید پیگیری پرونده خود را به این وکیل متخصص  بسپارید و دیگر هیچگونه نگرانی بابت روند پرونده نداشته باشید.

در این مطلب بخوانید: تفاوت وکالت تام و بلاعزل

نمونه وکالت نامه تام الاختیار

موکل: نام: …………. نام خانوادگی: …………… نام پدر: ………….. شماره ملی: ……………… شماره شناسنامه: ……………. صادره: ……….. تاریخ تولد: ………..

وکیل: نام: ………….. نام خانوادگی: ……………. نام پدر: …………. شماره ملی: ……………. شماره شناسنامه: ……………. صادره: ……… تاریخ تولد: ……….

مورد وکالت: وکالت تام الاختیار

مطابق این وکالت نامه، وکیل با مشخصات ذکر شده در متن فوق، نماینده تام الاختیار مالک یا موکل با مشخصات فوق در معامله ملک با مشخصات فوق با طرف خریدار است. بر این اساس، در اینجا، وظیفه وکیل فروش ملک به شخص دیگر با قیمت …….. است. علاوه بر این، وکیل در دریافت پول و قبض مبیع، تنظیم و انتقال سند رسمی وکالت تام دارد.

حدود اختیارات وکیل: وی در به انجام رساندن امور وکالت تام الاختیار است و هر گونه اقدام و امضاء وکیل به منزله اقدام و امضاء موکل است و از اعتبار قانونی کافی برخوردار است. به صورتی که نیازی به اجازه ثانوی یا حضور موکل در هیچ موردی نباشد. توکیل به غیر جزا حق وکیل است و محتوای این برگه تنها در نفس وکالت اثر دارد.

عباس شفیعی بهترین وکیل پایه یک دادگستری مشهد

مشاوره رایگان وکیل حقوقی مشهد

نتیجه گیری

وکالت‌ دادن اساسا برای افرادی که مشغله زیادی دارند و به تنهایی فرصت رسیدگی به تمام اموراتشان را ندارند، کار خوبی است و می‌تواند بسیاری از مشکلات را از پیش رویشان بردارد. اما به این نکته توجه داشته باشید که برای جلوگیری از هرگونه سوءاستفاده احتمالی پیش از دادن هرگونه وکالاتی به هر شخصی، در قدم اول با یک وکیل متخصص مشورت کرده و راهنمایی های لازم را دریافت نمایید. شما می توانید از طریق شماره های موجود در سایت ( ۰۹۱۵۲۰۳۲۰۰۲ یا ۰۵۱۳۷۶۷۰۱۸۱ ) با عباس شفیعی بهترین وکیل پایه یک دادگستری مشهد در تماس باشید.

مرکز حقوقی محیا حق توس این افتخار را دارد که در کلیه دعاوی، امور شما را به‌ عهده گیرد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا مشاوره تلفنی : 2002 203 0915