عباس شفیعی - بهترین وکیل در مشهد - محیا حق توس - وکیل سفته در مشهد

وکیل سفته در مشهد

همانطور که مستحضرید سفته یک سند تجاری است که باید در نوشتن و تنظیم آن حتما از مشاوران حقوقی مشورت بگیریم. زیرا سفته این روز‌ها بین مردم در فعالیت‌های اقتصادی و تجاری مبادله شده و بسیار مهم است که از نحوه نگارش صحیح آن اطلاع داشته باشید. پس در ادامه با عباس شفیعی بهترین وکیل حقوقی در مشهد که بهترین وکیل سفته در مشهد هم هستند، همراه شوید تا اطلاعات ارزشمندی در این زمینه بدست آورید.

سفته چیست؟

سفته یا فته طلب یکی از اسناد تجاری است که دارای دو طرف بوده، یک طرف شخصی است که آن را صادر می‌کند و طرف مقابل شخصی است که با عنوان دارنده شناخته می‌شود. حال فردی که سفته می دهد می تواند به دلایل مختلف اقدام به این عمل کند، اما امکان دارد به همان دلیل در زمانی که روی سفته مشخص شده است، مبلغی را به‌ طرف مقابل بپردازد. زیرا دارنده سفته می تواند در زمانی که روی سفته مشخص شده، ادعای وصول سفته خود را داشته و مبلغی که از پیش تعیین شده را دریافت کند.

نکته: در مواردی که سفته دارای یک طرف است، به آن ظهرنویس می گویند.

وکیل حقوقی خوب مشهد ( عباس شفیعی )

انواع سفته

سفته ها از لحاظ ظاهری و قانونی هیچ تفاوتی با هم ندارند، اما می توان به علت های مختلف آن ها را دسته بندی کرد. به عنوان مثال می توان سفته را برای پرداخت وام ها یا برای تضمین حسن انجام کاری به کارفرمایان و … داد. در ادامه بیشتر بخوانید:

  • سفته برای پرداخت وام: ممکن است پس از اقدام برای دریافت وام متوجه شوید که بایستی به بانک سفته بدهید. بله درست است. بانک ها برای اطمینان از بازپس گیری مبالغ در مقابل تسهیلاتی که به مشتریان خود می دهند، راه های متفاوتی از جمله اخذ وثیقه یا گرفتن سفته از مشتری خود اقدام می کنند.
  • سفته برای تضمین حسن انجام کاری: در حال حاضر کارفرمایان برای درست انجام دادن وظایف محوله به کارگران و کارمندان خود، در قرارداد کاری که با آن ها منعقد می کنند، سفته می گیرند. اما متاسفانه همین امر باعث شده تا دعاوی متعددی در دادگاه ها به همین خصوص مطرح شود.

عباس شفیعی - وکیل پایه یک دادگستری مشهد

وکیل سفته مشهد ( عباس شفیعی )

تفاوت چک و سفته

با اینکه می توان گفت سفته و چک هر دو سندهای تجاری برای پرداخت های غیر پولی‌اند که می توانند بدون تاریخ سررسید و عندالمطالبه و یا دارای تاریخ پرداخت در سررسید معینی باشند، اما دارای تفاوت هایی هم هستند. به عنوان مثال در سفته خود شخص صادرکننده چک موظف به پرداخت مبلغ مورد‌نظر بوده ولی در چک ها شخص صادر کننده به بانک دستور پرداخت مبلغ را می دهد. همچنین صدور چک دارای وصف حقوقی و کیفری بوده ولی در سفته فقط بار حقوقی ایجاد می شود. از طرفی هم ناگفته نماند که در صورت گم شدن چک ها، شخص صادر کننده می تواند شکایت کند، ولی در صورت گم شدن سفته هیچگونه حقی برای شکایت صادرکننده در نظر گرفته نشده است.

وکیل سفته در مشهد

با توجه به اینکه امکان دارد پیگیری سفته ها و گذراندن مراحل آن، برای برخی اشخاص مشکلات و چالش‌هایی را به همراه داشته باشد، بهتر است از خدمات وکیل حقوقی و سفته در مشهد استفاده کنند. زیرا وکیل سفته فردی است که به قوانین جاری کشور در این حوزه مسلط بوده و با توجه به ظرایف این قبیل دعاوی از تجربه کافی نیز برخوردار است.

نکات مهم هنگام نوشتن سفته

  • سفته بایستی دارای مهر یا اثر انگشت باشد. زیرا در غیر‌این‌صورت اعتبار خود را به عنوان یک سند تجاری و حتی سند عادی از دست می دهد.
  • مبلغ سفته باید حتما هم به حروف و هم به عدد نوشته شود. البته دقت داشته باشید که مبلغ سفته از مبلغ اسمی آن بیشتر نباشد.
  • در صورتی که نام گیرنده ذکر نشود، سفته در وجه حامل محسوب می شود.
  • اگر سفته برای ضمانت انجام کار یا ضمانت وام باشد، بایستی روی آن قید شود.
  • دقت داشته باشید که اگر صادر کننده تاریخ صدور سفته را بر روی آن درج نکند، سفته ارزش تجاری خود را از دست داده و به یک سند عادی تبدیل می شود.
  • برای سفته هایی که بابت حسن انجام کار و … داده می شوند بهتر است به جای تاریخ پرداخت، سفته بابت حسن انجام کار ذکر شده و اصلا تاریخ قید نشود.
  • برای انتقال سفته می توان بدون رعایت تشریفات، با استفاده از پشت نویسی یا ظهر نویسی، سفته را منتقل کرد.
  • امضا کردن یا مهر زدن سفته توسط صادر کننده به این معنی است که او بدهکار بودن خود را تایید می کند. پس درج امضا یکی دیگر از شرایط لازم برای تنظیم سفته به عنوان یک سند تجاری است. البته اگر صادر کننده سند به جای امضا، مهر یا اثر انگشت زده باشد، باعث بی اعتباری سفته نخواهد بود.
  • صادرکنندگان سفته بایستی مبلغ آن را هم به حروف و هم عدد یادداشت کنند. در غیر این صورت، این سند اعتبار نخواهد داشت.
  • و …

مشاوره رایگان وکیل مشهد ( عباس شفیعی )

متن دادخواست مطالبه سفته

خواهان: ……

خوانده: ……

دلایل و مستندات: …..

موضوع: ……

ریاست محترم دادگاه

احتراما به وکالت از خواهان به استحضار می رساند؛ خوانده فوق به موجب سه فقره سفته به شماره های …… و …….. هرکدام به مبلغ …. ریال و …. ریال جمعا به مبلغ ….. ریال به موکل بدهکار می باشد. از طرفی هم علیرغم مراجعات مکرر حاضر به پرداخت دین و بدهی خود نمی باشد. علیهذا از دادگاه محترم صدور حکم بر محکومیت وی به پرداخت مبلغ یاد شده و خسارت تاخیر تادیه از تاریخ تقدیم دادخواست لغایت پرداخت وجه به انضمام هزینه دادرسی و حق الوکاله وکیل مورد استدعا می باشد.

نام و نام خانوادگی/ امضا

عباس شفیعی - بهترین وکیل در مشهد - محیا حق توس - وکیل سفته در مشهد

بهترین وکیل مشهد ( عباس شفیعی )

نتیجه گیری

آگاهی از نحوه پر کردن سفته برای ضمانت کاری و وام به شما کمک می‌کند تا سند تجاری خود را با اطمینان، برای فعالیت‌های تجاری ارائه کنید. به همین دلیل در این مقاله سعی بر آن داشتیم مواردی که مرتبط با سفته است را برایتان توسط بهترین وکیل سفته در مشهد ( عباس شفیعی ) بیان کنیم. البته اگر در این زمینه دچار مشکل شده اید و نیاز به دریافت راهنمایی و مشاوره دارید، می توانید با شماره های موجود در سایت تماس گرفته و درخواست مشاوره حضوری نمایید.

مرکز حقوقی محیا حق توس این افتخار را دارد که در کلیه دعاوی، امور شما را به‌ عهده گیرد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا مشاوره تلفنی : 2002 203 0915