عباس شفیعی - بهترین وکیل در مشهد - محیا حق توس - وکیل کیفری در مشهد

وکیل کیفری در مشهد

سرقت، خیانت در امانت،‌ کلاهبرداری، پولشویی، جعل سند، قتل و … جزو پرونده‌های کیفری هستند و همانطور که مشاهده می کنید از تنوع زیادی برخورداند. در روند پیگیری این نوع پرونده ها به دلیل اینکه موضوع آنها، جان و مال افراد بوده و ممکن است به محرومیت از آزادی و حقوق اجتماعی افراد منجر شود، مشاوره حقوقی کیفری در روند پیگیری پرونده بسیار مهم و ضروری است. پس بایستی از اهمیت مشاوره با وکیل کیفری در مشهد غافل نشده و پیش از به جریان افتادن پرونده و در روند رسیدگی به آن از مشاوره حقوقی کیفری استفاده نماییم. حال در ادامه با عباس شفیعی بهترین وکیل کیفری پایه یک دادگستری در مشهد همراه شوید تا اطلاعات بیشتری در این زمینه بدست آورید.

بهترین وکیل کیفری کیست؟

یک وکیل کیفری خوب بایستی تسلط نسبی بر قواعد و مقررات در تمام دعاوی کیفری از جمله: کلاهبرداری، خیانت در امانت، قتل، فروش مال غیر، فوت در تصادفات رانندگی، سرقت، نزاع، دیه ، جعل و استفاده از سند مجعول، توهین، تهدید، آدم ربایی، تجاوز به عنف، مزاحمت تلفنی و …  داشته باشد. زیرا وکیل کیفری فردی است که در مسائل و موضوعات کیفری تخصص لازم را داشته و می تواند نسبت به هر امور کیفری دفاعیات تخصصی لازم را ارائه دهد.

وکیل کیفری بر خلاف دیگر وکلای حقوقی نمی تواند در همه ی پرونده های کیفری مانند پرونده های که در دیوان عالی مورد بحث قرار می گیرند، حضور داشته باشد. زیرا این نوع پرونده ها فقط از طریق وکلای پایه یک مطرح و مورد بررسی قرار می گیرند. از این رو عباس شفیعی بهترین وکیل پایه یک کیفری در مشهد است که شما می توانید در صورت نیاز با اطمینان خاطر به ایشان اعتماد کرده و پرونده خود را به تخصص و مهارتش بسپارید.

بهترین وکیل کیفری در مشهد

مهم ترین وظایف وکیل کیفری

همانطور که در بالا اشاره کردیم وکیل کیفری در حوزه‌ای فعالیت می کند که مستقیماً به حقوق اشخاص مربوط می‌شود و به دلیل همین عملکرد خاص، وکیل کیفری، وکیل مدافع نیز نامیده می‌شود. در ادامه مهم ترین وظایف وکلای کیفری را بخوانید: 

  • تنظیم و تهیه دعوی یکی از مهمترین و اصلی ترین وظایف وکیل کیفری است. او بایستی تمام مطالبات و حق و حقوق موکل خود را در قالب شکوائیه ای تنظیم و آن را به دادگاه ارائه دهد.
  • از دیگر وظایف وکیل متخصص کیفری تهیه دفاعیه است.
  • وکیل کیفری می تواند زمان بازجویی و دادرسی متهم، نقش بسیار فعالی در روند رسیدگی به پرونده داشته باشند.
  • او می تواند حتی در جدی ترین جنایت ها دلایل و مسائلی را که سبب کم شدن مجازات متهم می شود را به همراه مدارک و شواهد به دادگاه ارائه دهد.
  • و … 

عباس شفیعی - بهترین وکیل در مشهد - محیا حق توس - وکیل کیفری در مشهد

وکیل کیفری حاذق در مشهد

در ادامه بخوانید: وکیل کیفری در مشهد

ویژگی وکیل کیفری خوب در مشهد

بهترین وکیل کیفری باید دارای ویژگی هایی از جمله وقت شناسی، عادل بودن، سلطه بر روانشناسی افراد، مطلع از موضوعات مربوط به پزشکی قانونی، آگاهی علمی و عملی، به روز بودن اطلاعات و …. باشد تا بتواند با همه ی موارد استرس زا در پرونده موکل خود به خوبی مقابله کند.

مزایای مشاوره حقوقی کیفری 

  • استفاده از مشاوره کیفری به شاکی در هر پرونده ای این امکان را می‌دهد که از زوایای مختلف پرونده مطلع شده و به درستی برای احقاق حقوق خود اقدام نماید.
  • از طرفی هم متهم یک پرونده کیفری نیز به مشاوره با وکیل کیفری نیاز دارد. زیرا حضور وکیل کیفری و استفاده از دانش او می‌تواند در تغییر روند پرونده و کاهش مجازات‌ها و تبعات احتمالی قانونی به طور چشمگیر و مثبتی تاثیرگذار باشد.
  •  طرفین پرونده کیفری می‌توانند از مشاوره رایگان کیفری نیز استفاده کنند. آنها می توانند از خدمات مشاوره رایگان از طریق سایت یا چت در واتساپ وکیل کیفری راهنمایی دریافت نمایند.
  • نیازی به حضور شاکی در دادگاه نیست.
  • زمان اثبات جرم کاهش می یابد.
  • و …

نکته: شاکی یک پرونده کیفری باید حتما پیش از طرح شکایت در دادسرا، از مشاوره حقوقی استفاده کند و موضوع پرونده، جزئیات آن و همه مسائل مربوطه را با یک وکیل حقوقی و کیفری متخصص درمیان بگذارد. زیرا وکیل کیفری با تخصص و مهارتش، راهکاری مناسب برای رسیدن به حقوق موکل را پیشنهاد نماید.

تفاوت مشاوره حقوقی کیفری با مشاوره حقوقی

مشاور حقوقی کیفری با بررسی موضوع دعوا و شکایت شما نوع کیفری و یا حقوقی بودن آن را مشخص کرده تا پس از آن شما بتوانید به مرجع صالح پرونده را تقدیم کنید. زیرا دعاوی کیفری به جرایم کیفری و دعاوی حقوقی به جرائم حقوقی مربوط است. پس این مساله بسیار مهم و ضروری است. چراکه نحوه رسیدگی به دعاوی کیفری با حقوقی متفاوت بوده و مراحل پیگیری مربوط به خود را می طلبد.

مشاوره کیفری ۲۴ ساعته

لزوم مراجعه به وکیل

واضح است که وکیل کیفری، تحصیلات و تجربه کاری خود را محصور به فصول جزایی نموده و در آن زمینه بسیار با تجربه می باشد و با مهارت بیشتری عمل می نماید. همچنین در هر پرونده خلاقیت و نوآوری از نحوه دفاع می تواند حقوق افراد را بهتر و بیشتر تضمین کند. پس از این رو راهکاری کلی و برنامه ریزی واحد برای تمامی پرونده ها یکسان نبوده و مورد پذیرش نیست.

در نهایت می توان گفت که حضور یک وکیل کیفری حاذق نه تنها باعث حفظ بیشتر حقوق موکل شده بلکه قاضی پرونده را نیز در بررسی دقیق و اجرای عدالت یاری می نماید.

عباس شفیعی - وکیل پایه یک دادگستری مشهد

وکیل تضمینی کیفری در مشهد

در ادامه بخوانید: وکیل کیفری در مشهد

نحوه طرح شکایت توسط وکیل کیفری

  • با اینکه ثبت شکواییه از طریق دفاتر خدمات قضایی صورت می گیرد، اما مانع از طرح شکایت به صورت کتبی یا شفاهی از طریق مراجعه به دادسرا یا کلانتری نمی باشد.
  • پس از ثبت شکایت در هر یک از مراجع بالا، پرونده به دادسرا ارجاع می شود.
  • شکایت در دادسرایی پیگیری می شود که جرم در آن محل واقع شده است.
  • اگر فردی چند جرم مرتکب شده باشد، دادسرایی صالح به رسیدگی است که مهم ترین جرم در آن محل واقع شده باشد.
  • چنانچه ارتکاب جرم در دادسرا ثابت شود، قرار کیفر خواست صادر می شود.
  • اگر دلایل کافی برای اثبات وقوع جرم نباشد، قرار منع تعقیب صادر می شود.
  • در صورت نیاز فرد می تواند اعتراض کند تا پرونده به دادگاه ارسال شود.
  • اگر قاضی دادگاه ، پس از ارسال شکواییه از دادسرا، قرار کیفر خواست و شکایت شاکی را بپذیرد، اقدام به صدور مجازات متناسب با جرم ارتکابی می کند. و متهم می تواند نسبت به رأی صادره درخواست تجدید نظر خواهی کند.
  • اگر قاضی دادگاه قرار منع تعقیب یا اعتراض متهم نسبت به کیفر خواست را بپذیرد، اقدام به صدور حکم برائت می کند که این حکم نیز توسط شاکی قابل تجدید نظر است.

حق الوکاله وکیل کیفری

به طور معمول تعرفه وکالت و میزان حق الوکاله وکیل دادگستری در سال ۱۴۰۱، در قرارداد وکالت و با توافق طرفین، تعین می شود. اما در صورتی که مبلغی توافق نشده باشد، موکل، مطابق تعرفه قانونی، حق الوکاله وکیل و هزینه کار وی را پرداخت خواهد کرد.

نکته: حق الوکالا در دعاوی مالی، امور حسبی، دعاوی غیر مالی، امور کیفری و در قرارهای صادره از دادگاه، متفاوت می باشد.

حق الوکاله وکیل کیفری در مشهد

نمونه متن دادخواست پرونده کیفری

متن شکواییه تهدید و تهمت

خواهان: ……..

خوانده: ………

خواسته: تهدید و توهین

دلایل و منضمات: ……

ریاست محترم دادگاه …….

احتراماً به استحضار می‌رساند:

مشتکی عنه از طریق پیامک با به کار بردن لفظی زشت و ناپسند و غیر اخلاقی (پرینت تصویر پیامک ضمیمه شکواییه است) اینجانب را مورد توهین و تهدید قرار داده است که بدین وسیله تقاضا می شود ضمن دستور انجام تحقیقات لازم، حکم و دستور مقتضی از سوی آن مرجع صادر شود.لازم به ذکر است مشتکی عنه برادر همسر سابق من بوده و به جهت مشکلات خانوادگی ما اقدام به، به کار بردن این الفاظ و اینگونه تهدیدات نموده است.

نام و نام خانوادگی / امضا و تاریخ

نمونه شکواییه کیفری

مشاوره با وکیل کیفری در مشهد

نتیجه گیری

 شما همراهان گرامی می توانید برای دریافت مشاوره کیفری و یا پیگیری موضوعات خود توسط وکیل کیفری با بهترین وکیل پایه یک دادگستری در این زمینه تماس حاصل فرمایید. زیرا ما سعی بر آن داشته ایم تا حقوق شما را محفوظ داشته و برای اجرای عدالت از هیچ تلاشی فروگذار نباشیم.

مرکز حقوقی محیا حق توس این افتخار را دارد که در کلیه دعاوی، امور شما را به‌ عهده گیرد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا مشاوره تلفنی : 2002 203 0915