عباس شفیعی - بهترین وکیل در مشهد - طلاق به دلیل اعتیاد مرد

طلاق به دلیل اعتیاد مرد

یکی از متداول ترین راه ها و شکل های طلاق، طلاق از طرف زن به دلیل اعتیاد مرد است. بنابراین در ادامه با عباس شفیعی بهترین وکیل خانواده مشهد همراه شوید تا اطلاعات کافی در مورد طلاق به دلیل اعتیاد مرد بدست آورید.

طلاق به دلیل اعتیاد مرد

طبق بند ۲ ماده ۱۱۳۰ قانون مدنی، این حق برای زن قائل شده است تا با اثبات اعتیاد مرد به مواد مخدر و مشروبات الکلی از طریق عسر و حرج اقدام به جدایی نماید. اما هر اعتیادی لزوما دلیلی برای طلاق نبوده و شرط و شروطی دارد که در ادامه بعد از پرداختن به عوارض اعتیاد بر زندگی مشترک افراد به توضیح آن می‌پردازیم.

نکته: اعتیاد به مواد مخدر مانند انواع مشروبات الکلی، مواد های مخدر صنعتی، سنتی و … شرط لازم درخواست طلاق بوده که باعث آسیب به سلامت و بنیان فردی و خانوادگی می‌شود.

بهترین وکیل طلاق مشهد

عوارض اعتیاد بر زندگی مشترک و امر طلاق

  • اعتیاد موجب کاهش قدرت میل جنسی شخص معتاد می شود.
  • اعتیاد باعث سردی در روابط عاطفی بین زن و مرد می شود.
  • موجبات بسیاری از خیانت ها و وجود روابط نا مشروع در جامعه را فراهم می آورد.
  • شغل، فعالیت اقتصادی مرد و … را تحت تاثیر قرار می دهد.
  • باعث فقر و فلاکت شدید خانواده می شود.
  • شرایط و پیرامون زندگی برای فرد معتاد کاملا بی اهمیت است.

در نتیجه تمامی موارد ذکر شده در بالا شرایط مهلکی را رقم می زند که باعث درخواست طلاق به دلیل اعتیاد مرد از جانب همسرش شده و صدر عوامل برای طلاق قرار می گیرد.

بهترین طلاق مهریه مشهد

شرایط طلاق از مرد معتاد

قانون مدنی، اعتیاد شوهر به مواد مخدر را زمانی دلیل بر طلاق می داند که:

  • اعتیاد مرد باعث خلل در اساس زندگی شده باشد.
  • مرد از ترک اعتیادش خودداری کند.
  • امکان الزام به ترک اعتیاد به مواد مخدر در مدت زمانی که تشخیص پزشک برای ترک لازم بوده وجود نداشته باشد.
  • مرد به تعهدی که داده است پایبند نبوده و بعد از ترک، مجددا به مصرف مواد روی آورد.

شما همراهان گرامی می تواند از طریق شماره های موجود در سایت  ۰۹۱۵۲۰۳۲۰۰۲ یا ۰۵۱۳۷۶۷۰۱۸۱  با عباس شفیعی وکیل خانواده مشهد در تماس باشید.

نحوه اثبات اعتیاد مرد در دادگاه

برای اینکه زوجه ای بتواند به دلیل اعتیاد از همسر خود طلاق بگیرد باید این موضوع را در دادگاه ثابت نماید. این امر با مراجعه به پزشکی قانونی و گرفتن آزمایش اعتیاد انجام می شود. اما می توان از شهادت شهودی که از وضعیت زوج آگاهی کامل دارند هم در دادگاه استفاده نمود.

نکته: درخواست استعلام از مراکز ترک اعتیاد در صورت بستری بودن و درخواست از مراجع ذی الصلاح در صورت داشتن سابقه زندان درباره جرایم مواد مخدر مانند استعمال یا حمل مواد مخدر از دادگاه هم راه دیگری برای اثبات اعتیاد مرد می باشد.

با وجود تمام گفته ها باید این موضوع را هم بیان داریم که اگر زوج مبتلا به اعتیاد مضر بوده و این موضوع در دادگاه ثابت شده باشد، زن به استناد عسر و حرج ایجاد شده می تواند طلاق بگیرد. از طرفی هم باید این موضوع را مد نظر داشت که علارقم اثبات موضوع که به زن محول شده، در قدم اول دادگاه مرد را برای ترک به مراکز بازپروری معرفی کرده و مهلتی برای ترک به وی می دهد. چنانچه پس از چندین بار تلاش بی نتیجه مرد پس از ترک کردن های پی در پی دوباره به اعتیاد روی آورد، زن می تواند عسر و حرج خود را اثبات نموده و درخواست  طلاق به علت اعتیاد به مواد مخدر را به نتیجه برساند.

وکیل طلاق یک طرفه مشهد

نمونه دادخواست طلاق به دلیل اعتیاد

ریاست محترم مجتمع قضایی خانواده

احتراماً به استحضار می‌رساند با عنایت به اینکه مستند به تصویر مصدق عقدنامه رسمی پیوستی رابطه زوجیت دائم فی‌مابین اینجانب و خوانده محترم محرز و مسلم است؛ با نظر به اینکه خوانده، مبتلا به مصرف مداوم مواد مخدر به اساس زندگی خانوادگی شده و الزام نامبرده به ترک آن در مدتی که به تشخیص پزشک برای ترک آن لازم بوده، امکان‌پذیر نیست؛ و از ترک آن در مدتی که به تشخیص پزشک برای ترک اعتیاد لازم بوده، امتناع ورزیده است و این امر، از طریق ارجاع امر به پزشکی قانونی، قابل احراز و اثبات است.

با ملاحظه اینکه مستند به بند یک قسمت «ب» شروط ضمن عقد مندرج در قباله نکاح، خوانده به بنده، وکالت بلاعزل با حق توکیل به غیر داده که در صورت تحقق هریک از بندهای دوازده‌گانه شروط ضمن عقد مندرج در قباله نکاح، موکل خود را به یکی از انواع طلاق ـ اعم از رجعی و بائن ـ به انتخاب خود، مطلقه نماید.

لذا صدور دستور مقتضی مبنی بر ارجاع امر به کارشناسی (پزشکی قانونی) به منظور احراز تخلف خوانده از بند ۲ تبصره ذیل ماده ۱۱۳۰ قانون مدنی، وفق مواد ۲۵۷ لغایت ۲۶۹ ق.آ.د.م و صدور حکم طلاق خلع نوبت اول و اعطاء وکالت بلاعزل به اینجانب به منظور مراجعه به یکی از دفاتر رسمی طلاق و اجرای صیغه مربوطه و امضاء ذیل دفاتر و انجام کلیه تشریفات اداری لازم برای اخذ سند طلاق، طبق بند ۲ تبصره ذیل ماده ۱۱۳۰ قانون مدنی و ماده ۱۱۴۶ همان قانون مورد استدعاست.

عباس شفیعی وکیل پایه یک دادگستری مشهد

مشاوره رایگان با وکیل خانواده

نتیجه گیری

همانطور که در بالا در مورد طلاق به دلیل اعتیاد مرد اشاره کردیم. راه و روال جدایی از مرد به دلیل اعتیاد بسیار دشوار و زمان بر بوده که در اینجا بهتر است از تجربه و تخصص یک وکیل خانواده خوب استفاده نموده و پیگیری پرونده خود را به ایشان بسپارید. در این صورت خواهید توانست در کمترین زمان ممکن پرونده را به سرانجام رسانده و نتیجه دلخواه را کسب نمایید. بنابراین قبل از اقدام به هر عملی از طریق شماره های موجود در سایت. ۰۹۱۵۲۰۳۲۰۰۲ یا ۰۵۱۳۷۶۷۰۱۸۱ با عباس شفیعی وکیل پایه یک دادگستری مشهد تماس گرفته و از مشاوره رایگان ایشان بهره مند شوید. همچنین می توانید پیگیری پرونده خود را به این وکیل خبره سپرده و دیگر نگرانی بابت انجام اقدامات لازم نداشته باشید.

مرکز حقوقی محیا حق توس این افتخار را دارد که در کلیه دعاوی، امور شما را به‌ عهده گیرد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا مشاوره تلفنی : 2002 203 0915