عباس شفیعی - بهترین وکیل در مشهد - طلاق غیابی از طرف زن

طلاق غیابی از طرف زن

طلاق غیابی از طرف زن یکی از انواع طلاق است که در این مطلب عباس شفیعی بهترین وکیل خانواده مشهد به بررسی آن می پردازد. برای کسب اطلاعات بیشتر در ادامه با این وکیل خوب مشهد همراه شوید.

طلاق غیابی چیست؟

در اکثر مواقع طلاق روی خوشی نداشت و طرفین را با مشکلات زیادی روبه رو می کند. زیرا گاهی مرد راضی به طلاق نبوده و در برخی مواقع هم زن راضی به طلاق نمی شود. در چنین شرایطی پرونده طلاق غیابی مطرح شده و زوج یا زوجه می توانند بدون حضور طرف مقابل اقدام به جدایی یک طرفه بگیرند. البته فرآیندی که زوجه در چنین طلاقی پیش رو دارد به طور حتم پیچیده تر از طلاق غیابی از طرف آقا خواهد بود که در ادامه به توضیح بیشتر این مساله خواهیم پرداخت.

نکته: بعد از ثبت درخواست برای طلاق غیابی، ابلاغیه ای به نشانی درج شده در پرونده طلاق ارسال خواهد شد. چنانچه طرف مقابل در دادگاه حضور نیابد، قاضی حکم طلاق غیابی صادر خواهد نمود. بعد از صدور این حکم، ۲۰ روز به زوج یا زوجه برای فرجام‌خواهی فرصت داده می شود. در پایان این ۲۰ روز اگر اقدامی صورت نگیرد، دادگاه حکم طلاق نهایی صادر می کند.

عباس شفیعی وکیل طلاق غیابی مشهد

شرایط طلاق غیابی از طرف زن

به دلیل اینکه در قانون کشور ما حق طلاق با مرد بوده، زن نمی تواند بدون عذر موجهی اقدام به جدایی نماید. در ادامه به شرایطی که برای طلاق غیابی به درخواست زن لازم است، می پردازیم. زیرا وجود این شرایط اجازه را به زوجه می دهد تا به طور غیابی اقدام به جدایی نماید.

  • مفقودالاثر بودن مرد: در صورتی که زوج به مدت زیادی غیبت داشته باشد ( حداقل ۶ ماه متوالی ) و دلیل موجهی نداشته باشد، و در مواقعی که به مدت زیادی از وی خبری نباشد، زوجه می تواند درخواست طلاق غیابی به دادگاه بدهد. البته این موضوع را مدنظر داشته باشید که باید در یکی از روزنامه‌های معروف و یا شبکه‌های معروف، ماهی ۱ بار به مدت ۳ ماه، آگهی و خبری از مفقود شدن مرد منتشر گردد. البته در صورتی که یک سال از تاریخ اولین آگهی و خبری که نشان از مفقودی مرد بدهد، گذشته باشد، زن می‌تواند تقاضای طلاق غیابی بدهد.
  • تنگنا در زندگی مشترک: اگر زن در زندگی مشترک با همسرش، سختی و مشقتی نامتعارف داشته باشد، می تواند درخواست طلاق غیابی بدهد. از جمله مواردی که باعث تنگنا در زندگی مشترک زوجین می شود می توان به فساد اخلاقی، اعتیاد، رفتار نامناسب، جنون و … اشاره کرد.
  • عدم پرداخت نفقه: اگر مردی به مدت ۶ ماه متوالی از پرداخت نفقه به همسر خود امتناع نماید، زن می تواند به دادگاه شکایت کرده و مرد را به پرداخت نفقه محکوم نماید. اما چنانچه باز هم مرد به هر دلیل از پرداخت نفقه سرباز زند، این امکان برای زوجه فراهم شده است که درخواست طلاق غیابی به دادگاه ارائه دهد.

عباس شفیعی وکیل طلاق توافقی مشهد

نکته: چنانچه زوجی به بیماری صعب العلاجی دچار شود، خیانت کند، ازدواج مجدد بدون اجازه همسر اولش داشته باشد و یا یکی از شروط ۱۲ گانه عقد را رعایت نکند، زن می تواند درخواست طلاق یکطرفه به دادگاه ارائه دهد. در چنین مواقعی اگر مرد در جلسات رسیدگی دادگاه حاضر نشود، دادگاه حکم طلاق یکطرفه زن از مرد را صادر خواهد نمود.

مراحل طلاق غیابی از طرف زن

به طور حتم می دانید که برای انجام هر کاری مستلزم طی کردن مراحلی هستید که طلاق غیابی از طرف زوجه هم از این موضوع مستثنا نخواهد بود. پس لازم است تا زوجه مراحل زیرا را برای طلاق غیابی طی کند. از جمله:

  • تنظیم دادخواست طلاق توسط زوجه و یا وکیل قانونی وی
  • ثبت دادخواست از طریق دفاتر خدمات الکترونیکی قضایی
  • ارائه دلایل و شواهد نشان دهنده عسر و حرج زوجه
  • ارسال ابلاغیه برای زوج جهت حضور در دادگاه توسط مراجع ذی الصلاح
  • انتشار آگهی سه مرتبه در روزنامه‌های کثیرالانتشار به مدت یک سال
  • اعلام عدم مراجعه زوج به دادگاه و دریافت حکم طلاق
  • صدور حکم

عباس شفیعی وکیل طلاق یک طرفه مشهد

نکته: چنانچه در پروسه طلاق غیابی قرار داشته و یا تصمیم به چنین کاری را دارید، حتما از تجربیات یک وکیل خانواده خوب در این زمینه استفاده نمایید. زیرا در این صورت خواهید توانست فراز و نشیب های موجود در پرونده را با خیالی آسوده طی نمایید.

شما همراهان گرامی می توانید از طریق شماره های موجود در سایت ( ۰۹۱۵۲۰۳۲۰۰۲ یا ۰۵۱۳۷۶۷۰۱۸۱ ) با عباس شفیعی وکیل پایه یک خانواده مشهد در تماس باشید.

مدارک مورد نیاز برای طلاق غیابی از طرف زوجه
  • اسناد هویتی زوجین از جمله شناسنامه و کارت ملی
  • حکم طلاق غیابی صادر شده توسط دادگاه
  • اصل سند ازدواج یا کپی آن برای ثبت غیابی طلاق
  • گواهی عدم بارداری زوجه
  • دونفر شاهد عادل برای ثبت طلاق
نمونه دادخواست طلاق غیابی از طرف زن

ریاست محترم دادگاه خانواده ……….

احتراما به استحضار می رساند اینجانب ………. به موجب سند ازدواج شماره ………. مورخ ………. با خوانده ازدواج دائم نموده ام. خوانده به مدت ………. سال است که بدون دلیل شرعی و قانونی زندگی مشترک را رها کرده و از پرداخت نفقه امتناع نموده است. نظر به مراتب فوق، با تقدیم این دادخواست، تقاضای صدور حکم طلاق غیابی از محضر دادگاه محترم مورد استدعاست.

عباس شفیعی بهترین وکیل پایه یک دادگستری مشهد

مشاوره رایگان وکیل خانواده مشهد

نتیجه گیری

در برخی مواقع زندگی مشترک آنقدر برای زوجین دشوار می شود که تمایلی به ادامه زندگی با هم را نداشته و تمایل به حذف خود از زندگی مشترکشان را می گیرند. در چنین مواقعی که مرد این تصمیم را گرفته باشد و به مدت ۶ ماه متوالی یا ۹ ماه متناوب خانه را ترک کند و قصد بازگشت نداشته باشد، زن با ارائه شواهد به دادگاه و گذراندن مراحلی، می تواند به طور غیابی از همسر خود طلاق بگیرد. البته این موضوع را باید مدنظر قرار داد که سپری کردن چنین مراحلی در دادگاه نیازمند دانش و تجربه کافی بوده تا بتوان در کمترین زمان ممکن نتیجه دلخواه را کسب نمود. از این رو توصیه می شود قبل از اقدام به هر عملی، در قدم اول با یک وکیل خوب خانواده مشورت کرده و راهنمایی های لازم را دریافت نمایید.

شما همراهان گرامی می توانید از طریق شماره های موجود در سایت ( ۰۹۱۵۲۰۳۲۰۰۲ یا ۰۵۱۳۷۶۷۰۱۸۱ ) با عباس شفیعی بهترین وکیل خانواده مشهد در تماس باشید.

مرکز حقوقی محیا حق توس این افتخار را دارد که در کلیه دعاوی، امور شما را به‌ عهده گیرد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا مشاوره تلفنی : 2002 203 0915