عباس شفیعی - بهترین وکیل در مشهد - مجازات تهدید به آبروریزی

مجازات تهدید به آبروریزی

آبرو و شرافت اشخاص یکی از مهم ترین مسائلی است که دارای اهمیت بوده و دین هم برای آن ارزش زیادی قائل شده است. اما برخی اوقات اشخاصی با استفاده از ابزارهای مختلف اقدام به آبروریزی می کنند. به همین دلیل قانون به منظور حمایت از افرادی که حقوقشان تضییع شده، قوانینی وضع کرده و مجازاتی در نظر گرفته است. از این رو در ادامه با عباس شفیعی وکیل کیفری مشهد همراه شوید تا درباره مجازات تهدید به آبروریزی اطلاعات بیشتری کسب نمایید.

تهدید به آبروریزی چیست؟

متاسفانه تهدید به آبروریزی از شایع ترین نوع تهدیدها بوده که به حیثیت و آبروی افراد آسیب می رساند. تهدید به آبروریزی زمانی رخ می دهد که فردی در صورت انجام ندادن خواسته‌هایش با استفاده از نقاط ضعف اشخاص، آبروی طرف خود را مورد حمله قرار می دهد. زیرا عموماً افراد در هر جامعه ای هراس از بین رفتن آبروی خود را داشته و گاهاً تهدیدها را مورد پیگیری قرار نمی دهند.

به همین دلیل باعث می شود تا افراد سودجو شرافت خانوادگی و موقعیت اجتماعی آنها را خدشه دار کرده و آنها را مجبور به انجام هر کاری کنند. از این رو قانون گذار برای چنین وضعیتی قوانین و مقرراتی را به سود فرد خسارت دیده که مورد تهدید قرار گرفته، وضع نموده است.

بهترین وکیل کیفری مشهد

مجازات تهدید به آبروریزی

همنطور که گفتیم قانون گذار برای جرم تهدید به آبروریزی مجازاتی تعیین نموده است که میزان آن حبس از ۱ ماه تا یک ‌سال و شلاق تا ۷۴ ضربه می باشد. در نتیجه هر فردی که دیگران را نسبت به آبرویشان بترساند، این مجازات برای وی اعمال خواهد شد. البته حداقل و یا حداکثر میزان مجازات با توجه به اقدامات مرتکب در نظر گرفته خواهد شد.

بهتر است بدانید که جرم تهدید به آبروریزی از جرایم قابل گذشت بوده و تا زمانی که شاکی، شکایت خود را مطرح نکند، مرتکب تحت تعقیب قرار نخواهد گرفت. همچنین در صورت گذشت شاکی، دادرسی و مجازات تهدید به آبروریزی منتفی بوده و حکم تهدید به آبروریزی علیه متهم اجرا نمی گردد.

وکیل خوب مشهد

نحوه اثبات تهدید به آبروریزی

حال که با مجازات تهدید به آبروریزی آشنا شدیدف بهتر است بدانید برای اینکه این جرم در دادگاه صالح مورد بررسی قرار گیرد، باید بتوان آن را ثابت نمود. در این راستا می توان از صدای ضبط شده، متن پیامک یا هر نوع عکس و فیلم برای اثبات این موضوع در دادگاه استفاده نمود.

نکته: خواسته شخص تهدیدکننده اهمیتی در طرح شکایت ندارد. زیرا حتی اگر هیچ درخواستی نداشته باشد، باز هم می توان از وی شکایت نمود.

شما همراهان گرامی می تواند از طریق شماره های موجود در سایت  ۰۹۱۵۲۰۳۲۰۰۲ یا ۰۵۱۳۷۶۷۰۱۸۱ با عباس شفیعی وکیل کیفری مشهد تماس حاصل نمایید.

مرجع صالح رسیدگی برای مجازات تهدید به آبروریزی

مرجع صالح برای رسیدگی به جرائم عمومی، دادگاه عمومی واقع در محل وقوع جرم خواهد بود. البته به دلیل آنکه تشخیص وقوع ارکان جرم تهدید، کاری پیچیده ای بوده، باید قبل از طرح شکایت، با وکیل کیفری مشورت کرده و از صحت وقوع جرم تهدید مطلع شد.

نکته: برای طرح شکایت تهدید به آبروریزی باید از طریق دفاتر خدمات قضایی اقدام نمود. رسیدگی اولیه به این عمل مجرمانه در دادسرا انجام شده و سپس در مراحل بعدی برای صدور حکم به دادگاه کیفری ارجاع خواهد شد.

وکیل تهدید به آبروریزی مشهد

نمونه شکواییه تهدید به آبروریزی

ریاست محترم دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان ……….

احتراما به استحضار آن مقام محترم می رسانم که آقای/خانم ………. با طرح دوستی با اینجانب ………. موجبات جلب اعتماد من به خودشان را فراهم کردند. در مدت دوستی با توجه به اعتماد خودم به ایشان تعدادی از عکس های شخصی و خانوادگی خود را در اختیار ایشان گذاشتم، همچنین در موارد مختلف خود ایشان عکسهایی از من و خودشان گرفتند. بعد از گذشت مدتی و بعد از کسب شناخت بیشتر اینجانب ارتباط خود را مشتکی عنه خاتمه دادم و از ایشان درخواست کردم که عکس هایی که از من دارند معدوم کنند.

اما ایشان از این کار خودداری می کند و تهدید به انتشار عکس های خصوصی بنده کرده است. تا اگر خواسته های ایشان را برخلاف میلم نپذیرم، عکس های من را منتشر خواهد کرد. این موضوع باعث نگرانی شدید اینجانب و خانواده ام شده است. با توجه به موارد فوق از آن مقام محترم تقاضا دارم تا ضمن رسیدگی به به موضوع تهدید علیه اینجانب دستور معدوم کردن عکس های خصوصی اینجانب توسط مشتکی عنه را نیز صادر بفرمایند.

عباس شفیعی وکیل پایه یک دادگستری مشهد

مشاوره رایگان وکیل کیفری مشهد

نتیجه گیری

با توجه به آنچه در مطلب فوق ذکر شد، آبروریزی از مصداق های هتک حرمت به شمار رفته و از نظر قانونی می تواند پیگیری شود. بنابراین این امکان برای تمامی افرادی که متهم به آبروریزی می شوند، فراهم شده است تا در چنین مواقعی از حقوق خود دفاع کرده و اقدام به طرح شکایت و مجازات مرتکب را از محضر دادگاه داشته باشند. البته با در نظر گرفتن رویه قضایی چنین پرونده هایی توصیه می شود قبل از هر اقدامی با یک وکیل کیفری خوب مشورت کرده و راهنمایی های لازم را نیز دریافت نمایید.

شما همراهان گرامی می توانید از طریق شماره های موجود در سایت ۰۹۱۵۲۰۳۲۰۰۲ و ۰۵۱۳۷۶۷۰۱۸۱ با عباس شفیعی وکیل پایه یک دادگستری مشهد در تماس باشید.

مرکز حقوقی محیا حق توس این افتخار را دارد که در کلیه دعاوی، امور شما را به‌ عهده گیرد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سوالی دارید؟ با ما صحبت کنید!
نیاز به مشاوره دارید
سلام! برای صحبت در واتساپ لطفا برروی نام وکیل کلیک نمائید.
ما معمولاً در چند دقیقه پاسخ می دهیم
اسکرول به بالا مشاوره تلفنی : 2002 203 0915