عباس شفیعی - بهترین وکیل در مشهد - محیا حق توس - مجازات مساحقه در قانون

مجازات مساحقه در قانون

از نگاه بهترین وکیل کیفری در مشهد باید اینگونه بیان کرد: موضوع همجنس گرایی مبحثی بسیار مهم است که از دیرباز در جوامع بشری وجود داشته و نه تنها باعث نابودی شخص بلکه باعث نابودی جامعه می گردد. نتیجتاً توسط این مقاله ی مجازات مساحقه در قانون سعی بر آن داریم تا نکات مهم پیرامون این مشکل فردی و اجتماعی را مورد بحث قرار دهیم. بنابراین برای کسب اطلاعات بیشتر تا انتهای مطلب همراهمان باشید.

مساحقه چیست؟

مساحقه در واقع عملی است که دو زن انجام می دهند، یعنی همجنس بازی زنان به این گونه که دو زن هر کدام فرج خود را به فرج دیگری بمالد. به عبارت دیگر ارضای میل جنسی جنس مونث با همجنس خود را در قانون مساحقه گویند و یکی در نقش فاعل و دیگری در نقش مفعول ظاهر می شود. همچنین ممکن است به شکل های مختلفی، ازجمله تماس با بدن همجنس مؤنث، در آغوش کشیدن و یا مباشرت باشد.

عباس شفیعی وکیل خوب در مشهد

بنابراین با توجه به توضیحات ذکر شده در بالا توسط وکیل خوب در مشهد باید گفت که مساحقه از جرایم عمومی بوده و نظیر جرایم عمومی دیگر، نیاز به سه رکن دارد:

  • رکن قانونی

    با توجه به الزام اصل قانونی بودن جرایم، جرم بودن فعل یا ترک آن در قانون بایستی مشخص شود. تا بتوان برای ارتکاب آن جرایم، شخص را تحت پیگرد قرار داد. 

  • رکن مادی

    هر جرمی نیازمند رکن مادی است. از این رو رفتار فیزیکی، رکن مادی در هر جرم را تشکیل می‌دهد که عبارت از فعل یا ترک فعلی است که از فرد بروز می‌کند.

  • رکن معنوی

    صرف ارتکاب رفتار فیزیکی موجب مسئولیت کیفری نمی‌باشد، بلکه انجام رفتار باید توأم با سوء نیت باشد تا رکن معنوی عمل محقق شود.

نکته: نظر به اینکه مساحقه از جرایم عمومی است، برای تحقق آن نیاز به سوء نیت عام و خاص می‌باشد. سوء نیت عام در جرم مساحقه بدین معنا است که مرتکب باید اراده خودآگاه در انجام رفتار فیزیکی داشته باشد. پس چنانچه ارتکاب عمل در حال خواب، هیپنوتیزم یا مستی باشد، به لحاظ عدم وجود قصد فعل و فقدان رکن معنوی، جرمی محقق نمی‌شود.

عباس شفیعی - بهترین وکیل در مشهد - محیا حق توس - مجازات مساحقه در قانون

وکیل آنلاین در مشهد

در ادامه بخوانید: مجازات مساحقه در قانون

عوامل ایجاد میل به مساحقه 

  • قانع نبودن از ارضای نیاز جنسی بوسیله ی جنس مخالف ( همسر )
  • دوستی های بی حساب نسبت به همجنس خود
  • ارتباط زیاد با همجنس زیبا یا توجه بیش از حد به تصویر آن
  • زندگی دسته جمعی افراد مانند زندگی در پادگان ها، خوابگاه های مدارس، دانشگاه ها و … 
  • قرار داشتن در محیط های آلوده
  • تماس جسمی با همجنس
  • آزادی فردی در ارتباط، معاشقه و شوخی با همجنس 
  • نارضایتی از تجربه جنسی گذشته با جنس مخالف
  • و … 

پیامد های هم جنس گرایی

پیامد هایی که در نتیجه همجنس گرایی می تواند ایجاد شود شامل موارد زیر می باشد:

  • کاهش پیدا کردن نسل
  • پیدا شدن فساد اجتماعی فیزیولوژی معنوی و روحی
  • ارضا نشدن نیازهای جنسی به روش درست
  • گرفتار شدن به بیماری های عفونی و ویروسی
  • و …

نحوه اثبات مساحقه

در ماده ۳۳۸ و ماده ۳۳۹ قانون مجازات اسلامی مصوب سال ۱۳۹۲ به ترتیب صراحتا به تعریف جرم مساحقه و مجازات آن پرداخته شده و این عمل ننگین، توسط شارع مقدس جرم انگاری شده است. مطابق اصل ۳۷ قانون اساسی، هیچ کس از نظر قانون مجرم شناخته نمی‌شود، مگر اینکه جرم او با «ادله» در دادگاه صالح اثبات شود.

بهترین وکیل در مشهد

نحوه اثبات مساحقه به همان ترتیبی است که در مقاله مجازات لواط در قانون برای اثبات لواط ( رابطه جنسی بین دو مرد ) گفته شد. که در ادامه بیشتر توضیح می دهیم:

  • اقرار: در کلیه جرایم، یک بار اقرار کافی است اما در جرم مساحقه ۴ بار اقرار باید اقامه شود. ( اقرار در صورتی اعتبار شرعی دارد که نزد قاضی در محکمه انجام گیرد. )
  • شهادت: نصاب شهادت در کلیه جرایم ، دو شاهد مرد است مگر در جرم مساحقه که با ۴ شاهد مرد اثبات می گردد.
  • علم قاضی: منظور از آن یقین حاصل از مستندات واضح در موضوعی است که نزد قاضی مطرح می شود.

مجازات مساحقه در قانون

جرم زنا، جرم لواط، جرم مساحقه و جرم تفخیذ مصادیق بارز جرایم منافی عفت هستند.

بهترین وکیل خانواده در مشهد مجازات مساحقه را اینگونه بیان می کند که در ماده ۲۳۹ قانون مجازات اسلامی آمده است. طبق این ماده حکم مساحقه، صد ضربه شلاق حدی می باشد. ( شلاق حدی به این معنا است که اگر مساحقه اثبات شود، امکان تخفیف در مجازات وجود ندارد و از جرایمی می باشد که نوع و میزان آن در شرع مقدس بیان شده است. )

همچنین ناگفته نماند که در اعمال این مجازات تفاوتی بین فاعل و مفعول، مسلمان و غیر مسلمان، محصن و غیرمحصن و عنف و غیر عنف وجود ندارد. و در صورتی که مساحقه سه بار تکرار شود و هر بار حد بر مرتکب جاری گردد، بار چهارم مجازات مرتکب، اعدام خواهد بود.

البته پرواضح است که اگر مفعول با زور و ضرب و شتم موجب تعرض واقع شود و اندام تناسلی او لمس شود یا به زور اندام تناسلی او را بر روی اندام تناسلی دیگری قرار بدهند، به هیچ وجه مجرم شناخته نمی شود و مجازات نخواهد شد.

نکته: لازم به ذکر است به جهت آنکه این مجازات حدی است، امکان تخفیف یا تغییر مجازات نیز وجود نداشته و حتما باید صد ضربه شلاق اجرا شود.

اما اگر دو زن رابطه ای کمتر از مساحقه داشته باشند، دیگر مجازات آنها ۱۰۰ ضربه شلاق نخواهد بود. بلکه به ۳۱ تا ۷۴ ضربه شلاق تعزیری محکوم خواهند شد.

عباس شفیعی - وکیل پایه یک دادگستری مشهد

نمونه شکواییه رابطه نامشروع

خواهان: ……..

خوانده: ………

خواسته: رابطه نامشروع مادون زنا

دلایل و منضمات: ……

ریاست محترم دادگاه ………..

احتراماً به استحضار می‌رساند:

اینجانب ……….. (شاکی) به استناد سند ازدواج شماره ………….. همسر دائمی ………… (مشتکی‌عنه) برای مدت ……….سال می‌ باشم. در تاریخ …….طبق اظهارات شهود، مشتکی عنه همراه با …………. در مکان های عمومی در حالی که دست در دست یکدیگر داشته اند مشاهده شده اند و پس از آن با پیگیری تماس های تلفنی مشتکی عنه و پیامک های ایشان مشخص شد که در زمان های دیگر نیز با یکدیگر ملاقات داشته اند. تماس ها و شهادت شهود به پیوست شکایتنامه ضمیمه شده است. لذا، به استناد ماده ۶۳۷ قانون مجازات اسلامی (تعزیرات) مصوب سال ۱۳۷۵ با عنوان رابطه نامشروع مادون زنا تقاضای رسیدگی و تعقیب و مجازات نامبردگان را دارم.

نام و نام خانوادگی / امضا و تاریخ

وکیل تلفنی | نمونه شکایت زوجه از شوهرش بخاطر رابطه نامشروع با زن مطلقه

عباس شفیعی وکیل مشهد

نتیجه گیری

این جرم ( مساحقه یا همجنس گرایی ) از نظر شرعی از گناهان کبیره بوده و جزو حدود الهی به حساب می آید که در شرع برای آن ۱۰۰ ضربه شلاق تعیین شده است. از این رو برای دریافت اطلاعات بیشتر در خصوص مساحقه و مسائل مرتبط با این موضوع ( مجازات مساحقه در قانون ) می توانید از بهترین وکیل خانواده در مشهد مشورت و کمک بگیرید.

 

مرکز حقوقی محیا حق توس این افتخار را دارد که در کلیه دعاوی، امور شما را به‌ عهده گیرد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا مشاوره تلفنی : 2002 203 0915