عباس شفیعی - بهترین وکیل در مشهد - نحوه شکایت از پلیس

نحوه شکایت از پلیس

پلیس و در مفهومی کامل‌تر، کارکنان نیروی انتظامی، ضابطان دادگستری هستند که باید حافظ امنیت و آرامش مردم باشند. اما در برخی مواقع پیش می آید که فردی از ماموران نیروی انتظامی از حدود قانونی اختیارات خود فراتر رفته و در نهایت منجر به شکایت می شود. عباس شفیعی وکیل پایه یک دادگستری مشهد در این مطلب قصد دارد به نحوه شکایت از پلیس بپردازد. بنابراین در ادامه با این وکیل خوب مشهد همراه شده و اطلاعات ارزشمندی در این زمینه نیز بدست آورید.

شکایت از پلیس

همانطور که مستحضر هستید پلیس حافظ امنیت شهروندان بوده و دارای جایگاهی بالا و دارای ارزش در بین شهروندان است. اما در برخی موارد ممکن است همین مامور نیروی انتظامی خطایی مرتکب شده و جرمی را علیه شهروندان انجام دهد. از این رو قانون گذار برای مردم این حق را قائل شده است تا در صورت بروز چنین مشکلی، از پلیس شکایت کرده و خواسته ی به حق خود را پیگیری نماید.

عباس شفیعی بهترین وکیل کیفری

حال برای اینکه نارضایتی خود را بابت ارائه نادرست خدمات پلیس و یا روی دادن جرمی توسط آنها را می توان با نهادهای مربوطه در میان گذاشته و شکایت خود را ثبت نمود.

اما از آنجایی که امکان دارد برخی افراد با مراحل و اقدامات مورد نیاز برای شکایت از پلیس آگاهی لازم را نداشته باشند، در ادامه به توضیح این موارد می پردازیم.

نحوه شکایت غیرحضوری از پلیس

نهادهای نظارتی، انتظامی و قضایی، بر اعمال انجام شده از جانب نیروهای پلیس نظارت داشته و با هر گونه تخلفی از جانب آنها، برخورد قانونی می کند. از این رو مردم برای ثبت شکایت خود از پلیس می توانند با سامانه تلفنی ۱۹۷ که سامانه بازرسی ناجا است، تماس گرفته و مشکل خود را در میان بگذارند. زیرا این سامانه زیر نظر فرماندهی کل نیروی انتظامی فعالیت داشته و موظف است هرگونه تخلفی از پرسنل نیروی انتظامی را پیگیری و مورد بررسی قرار دهد.

وکیل پایه یک دادگستری مشهد

البته سامانه دیگری هم وجود دارد که زیر مجموعه فرمانده کل نیرو‌های مسلح ایران، مقام معظم رهبری بوده و وابسته به فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی ایران می باشد. مردم می توانند تخلفات امنیتی کارکنان فراجا یا زیر مجموعه های آن را به این سامانه یعنی سامانه ۱۱۶ گزارش دهند.

نکته: مردم می توانند شکایات خود را از عملکرد نیروهای پلیس به سامانه پیامکی ۱۱۰۱۹۷ ارسال نمایند.

در این مطلب می خوانید: نحوه شکایت از پلیس

موارد تخلف پلیس
  • گرفتن مدارک شهروندان بدون دلیل موجه و قانونی
  • عدم پاسخگویی به موقع به شهروندان در هنگام مراجعه به مامورین مربوطه
  • تغییر موضوع شکایت ثبت شده در کلانتری
  • عدم استرداد و تحویل مدارک اشخاص
  • افشای اسرار پرونده اشخاص
  • توهین و افترا به اشخاص
  • مفقود کردن مدارک اشخاص
  • کوتاهی در اجرای وظایف محوله
  • برخورد فیزیکی با مراجعان
  • اخذ رشوه
  • و …

شما همراهان گرامی می تواند از طریق شماره های موجود در سایت  ۰۹۱۵۲۰۳۲۰۰۲ یا ۰۵۱۳۷۶۷۰۱۸۱ با عباس شفیعی وکیل کیفری مشهد در تماس باشید.

نحوه شکایت حضوری از پلیس

وکیل کیفری چنین بیان می دارد که اگر افرادی تمایل به ثبت شکایت از طریق سامانه های ذکر شده در بالا را نداشته باشندف می توانند از طریق تنظیم و تقدیم شکواییه و یا دادخواست، از پلیس شکایت کرده و خواهان رسیدگی به پرونده باشند. برای شکایت حضوری از پلیس باید مراحل زیر را طی نمود. از جمله:

  • مراجعه به یکی از دفاتر خدمات قضایی
  • ثبت شکواییه و یا دادخواست
  • ثبت شکواییه و دادخواست توسط دفتر خدمات قضایی
  • ارسال به دادگاه صالح
  • تعیین وقت رسیدگی به پرونده و ابلاغ آن به طرفین
  • حضور طرفین در دادگاه و ارائه اسناد و مدارک به دادگاه
  • صدور حکم مقتضی

نکته: برای ثبت شکایت حضوری از پلیس باید شاکی، هزینه دادرسی شکایت کیفری و هزینه تعرفه خدمات ارائه شده توسط دفاتر خدمات قضایی را بپردازد.

بهترین وکیل حقوقی مشهد

در این مطلب می خوانید: نحوه شکایت از پلیس

نمونه متن شکایت از پلیس

ریاست محترم دادگاه ……….

احتراماً به استحضار می رساند اینجانب در مورخه ………. در هنگام عزیمت از شهر ………. به شهر ………. در اتوبان ………. با رعایت سرعت قانونیبودم که توسط پلیس راهنمایی و رانندگی متوقف گردیدم. پس از توقف و جویا شدن دلیل آن، مشتکی­ عنه بیان داشت که ………. کیلومتر بیشتر از سرعت قانونی تجاوز نمودید که پس از اعتراض به ایشان و درخواست مشاهده در دوربین ثبت تخلفی متحرک در خودرو مشارالیه، ایشان ممانعت نمودند. پس از اصرار اینجانب مشارالیه بیان داشت که مجبورم جریمه ­ات کنم و چاره ­ای نیست. حال با عنایت به شرح واقعه با چنین کیفیتی، و بنا بر اینکه هیچ گونه تخلف راهنمایی از جانب بنده حاصل نگردیده است، و با استناد به فیلم ضبط شده در دوربین راهنمایی رانندگی از آن مقام محترم پیگیری و تعقیب و مجازات خاطی را استدعا دارم.

عباس شفیعی وکیل پایه یک دادگستری مشهد

مشاوره رایگان با وکیل مشهد

نتیجه گیری

با توجه به توضیحات ذکر شده در بالا می توان اینگونه نتیجه گیری کرد، با وجود این موضوع که هدف اصلی مامورین کشف جرم و دستگیری متهم بوده، به همان میزان هم باید از آزادی افراد مراقبت کرده و خدشه ای به آن وارد نکنند. همچنین به حریم خصوصی افراد بدون مجوز وارد نشوند. در غیر این صورت می توان علیه آنها شکایت کرده و موضوع را از مراجع ذی الصلاح پیگیری نمود. البته توصیه می شود در چنین مواقعی از یک وکیل خوب کمک گرفته و راهنمایی های لازم را دریافت نمایید. تا در کمترین زمان ممکن نتیجه حاصل شده و حقی ضایع نگردد.

شما همراهان گرامی می توانید از طریق شماره های موجود در سایت ۰۹۱۵۲۰۳۲۰۰۲ و ۰۵۱۳۷۶۷۰۱۸۱ با عباس شفیعی وکیل کیفری پایه یک مشهد در تماس باشید.

مرکز حقوقی محیا حق توس این افتخار را دارد که در کلیه دعاوی، امور شما را به‌ عهده گیرد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سوالی دارید؟ با ما صحبت کنید!
نیاز به مشاوره دارید
سلام! برای صحبت در واتساپ لطفا برروی نام وکیل کلیک نمائید.
ما معمولاً در چند دقیقه پاسخ می دهیم
اسکرول به بالا مشاوره تلفنی : 2002 203 0915