عباس شفیعی - بهترین وکیل در مشهد - پولشویی با ارزهای دیجیتال و راهکارهای مقابله با آن

پولشویی با ارزهای دیجیتال و راهکارهای مقابله با آن

امروزه پیشرفت چشمگیری در بازار ارزهای دیجیتال ایجاد شده و شاهد استقبال گسترده ای از آنها هستیم که به نوعی انقلاب بزرگی در معاملات ایجاد کرده اند. از این رو عباس شفیعی وکیل حقوقی مشهد قصد دارد این مطلب را به پولشویی با ارزهای دیجیتال و راهکارهای مقابله با آن اختصاص داده و نکات ارزشمندی در این زمینه بیان کند. بنابراین تا انتها نیز با این وکیل خبره مشهد همراه شده تا درگیر مشکلاتی از این قبیل نشوید.

پولشویی با ارز دیجیتال چیست؟

اگر بخواهیم به زبان ساده تعریفی از پولشویی داشته باشیم باید بگوییم پولی را که از طرق غیرقانونی به دست آمده به شیوه ای قانونی وارد دنیای اقتصاد کرده. و به نحوی وانمود کرد که این درآمد از انجام فعالیت کاملا قانونی بدست آمده است. از این رو پولشویی با فعالیت رمزارزها به علت عدم نظارت بر آن در بین خلافکاران جایگاه ویژه ای پیدا کرده است. زیرا پولی را که از طریق کار غیرقانونی و به اصطلاح کثیف بدست آورده اند را با این اقدام تمیز کرده و مورد استفاده قرار می دهند. در این راستا اغلب کشورها پولشویی را یک جرم سنگین تلقی کرده و مجازات سختی را برای آن در نظر گرفته اند.

نکته: تامین مالی تروریسم اصلی‌ترین نگرانی دولت‌های سراسر جهان است که از طریق پولشویی انجام می شود.

وکیل ارز دیجیتال مشهد

نقش ارزهای دیجیتال در پولشویی

با تعریفی که از پولشویی داشتیم و گفتیم که پولشویی فرایند پیچیده‌ای داشته اما نتیجه آن مهم است که مقامات قانونی نتوانند رد پول تمیز شده را بگیرند. حال می توان به سادگی گفت که نقش ارزهای دیجیتال در پولشویی چیست.

این ارزها به دلیل ویژگی هایی از قبیل ناشناس بودن افراد، جمع آوری آسان و انتقال سریع در فرآیند پولشویی بسیار موثر بوده و فرصت بسیار خوبی را برای افرادی که می‌خواهند درآمد خود را پنهان کنند، ایجاد می کنند. اما می توان با برخی اقدامات از پولشویی تا حد امکانی جلوگیری کرد. از جمله:

  • اجرای قوانین سخت تر برای ارزهای دیجیتال
  • تنظیم و نظارت بر صرافی ها
  • بررسی و نظارت بر تراکنش های بیش از حد بزرگ
  • نظارت بر حساب های کاربری و تراکنش های مشکوک
  • افزایش هویت‌سنجی و شناسایی کاربران
  • و …

در این مطلب می خوانید: پولشویی با ارزهای دیجیتال و راهکارهای مقابله با آن

وکیل پولشویی مشهد

پولشویی با ارزهای دیجیتال می تواند تهدیدی جدی با عنوان افزایش تورم، نفوذ و تهدید امنیتی، کم شدن اعتماد به بازار و تولید، تضعیف بخش خصوصی، فرار سرمایه به خارج از کشور، گسترش جرائم و … برای اقتصاد کشورها به شمار آید. از این رو فقط با همکاری دولت ها و سازمان های مرتبط می توان پولشویی را کنترل نمود.

شما همراهان گرامی می تواند از طریق شماره های موجود در سایت  ۰۹۱۵۲۰۳۲۰۰۲ یا ۰۵۱۳۷۶۷۰۱۸۱ با عباس شفیعی وکیل پایه یک دادگستری مشهد تماس حاصل نمایید.

مجازات پولشویی با ارز دیجیتال

ماده ۹ قانون مبارزه با پولشویی چنین بیان می دارد که «مرتکبین جرم پولشویی علاوه‌ بر استرداد درآمد و عواید حاصل از ارتکاب جرم، مشتمل بر اصل و منافع حاصل از آن (اگر موجود نباشد مثل یا قیمت آن). به جزای نقدی به میزان عواید حاصل از جرم محکوم می شوند که باید به حساب درآمد عمومی نزد بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران واریز گردد.»

ناگفته نماند که اگر پولشویی توسط اشخاص حقوقی انجام شودف مستحق مجازات انحلال شرکت یا جلوگیری از فعالیت آن برای مدتی معین دانست.

البته از آنجایی که عموماً پولشویی با سایر جرایم همراه است، متهمان این جرم به حبس و مجازات‌هایی از این قبیل هم محکوم خواهند شد.

وکیل حقوقی مشهد

توصیه برای جلوگیری از وقوع جرم پولشویی با ارز دیجیتال

  • از خرید وفروش ارزهای دیجیتال برای سایر اشخاص حتی دوستان و آشنایان پرهیز کنید.
  • از در اختیار گذاشتن حساب کاربری خود در سایت های ارزدیجیتال، یا حساب بانکی خود به سایر افراد پرهیز کنید.
  • از سرمایه شخصی خود، و از منابع مالی مستقیم استفاده نمایید.

عباس شفیعی وکیل پایه یک دادگستری مشهد

مشاوره رایگان وکیل پولشویی مشهد

نتیجه گیری

با توجه به آنکه تاثیر پولشویی بر اقتصاد، فرهنگ، اجتماع، شرایط سیاسی و امنیتی جهان غیرقابل انکار بوده و مخرب است. کشورهای سراسر دنیا از قبیل کشور عزیز ما ایران نیز قوانین سفت و سختی را برای آن وضع کرده‌اند. زیرا پیشگیری و مبارزه با پولشویی در بازار ارزهای دیجیتال، به‌منظور افزایش امنیت و رونق بازار، بسیار مهم و ضروری است. از این رو ما در این مطلب سعی بر آن داشتیم تا تعریفی از پولشویی با ارزهای دیجیتال و راهکارهای مقابله با آن خدمت شما همراهان گرامی ارائه دهیم. اما چنانچه سوالی در ذهن دارید و یا درگیر چنین پرونده ای هستید. توصیه می شود در اولین زمان ممکن با وکیل پایه یک حقوقی مشهد در تماس باشید.

شما همراهان گرامی می توانید از طریق شماره های موجود در سایت ۰۹۱۵۲۰۳۲۰۰۲ و ۰۵۱۳۷۶۷۰۱۸۱ با عباس شفیعی وکیل پایه یک دادگستری مشهد در تماس باشید.

مرکز حقوقی محیا حق توس این افتخار را دارد که در کلیه دعاوی، امور شما را به‌ عهده گیرد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا مشاوره تلفنی : 2002 203 0915