عباس شفیعی - بهترین وکیل در مشهد - مجازات جرایم علیه امنیت ملی

مجازات جرایم علیه امنیت ملی

امنیت ملی جزو سرمایه هر کشوری است که با به خطر انداختن آن هرج و مرج ایجاد می شود. از این رو عباس شفیعی وکیل کیفری مشهد به دلیل اهمیت این موضوع قصد دارد مجازات جرایم علیه امنیت ملی مسائل پیرامون آن را بیان کند. بنابراین برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه با بهترین وکیل مشهد همراه شوید.

امنیت ملی چیست؟

به تمامی اقداماتی که به منظور حفاظت از جان، مال و منافع کشور انجام می شود و تامین و تضمین کننده ی نظم و امنیت در جامعه است را امنیت ملی می گویند. از این رو قانون برای فرد یا افرادی که با ایجاد ناامنی، خللی در امنیت کشور ایجاد می کنند، مجازات تعیین کرده و آنها را مجرم می شناسد. زیرا یکی از مهم ترین اهداف قانون با تعیین مجازات این است که افراد با اطلاع و آگاهی از نتیجه ی اقدام خود، از ارتکاب جرم پشیمان شده و امنیت در جامعه برقرار باشد.

وکیل جرایم امنیتی مشهد

جرایم علیه امنیت ملی و مجازات آن

  • محاربه: در اصل محاربه به معنای سلب بوده و به فرد یا افرادی می توان اطلاق کرد که به قصد گرفتن جان، مال یا امنیت دیگران یا ترساندن آنها از سلاح استفاده می کند. قانون برای چنین افرادی با توجه به جرم ارتکابی اعدام، صلب، قطع دست راست و پای چپ و نفی بلد را در نظر خواهد گرفت.
  • بغی و افساد فی الارض: بغی به معنای ستم و افساد فی الارض به معنای ایجاد فساد در روی زمین است. حال اگر فرد یا افرادی به طور گسترده مرتکب جنایاتی علیه تمامیت جسمانی دیگران شود، نشر اکاذیب کند، در نظام اقتصادی جامعه خلل ایجاد کند و … موجب اخلال در نظم عمومی، ایجاد ناامنی و ورود خسارات عمده شده است که در دسته بغی و افساد فی الارض جای گرفته و مجازات آنها اعدام خواهد بود.
  • تشکیل یا اداره یا عضویت در دسته یا جمعیت به قصد بر هم زدن امنیت کشور: هر زمان فردی با گروهی که بیش از دو نفر در داخل و یا خارج از کشور با هر اسم و عنوانی قصد بر هم زدن امنیت کشور را داشته باشد و نتوان به آن محارب آن را شناخت، مستحق حبس از ۲ تا ۱۰ سال خواهد بود.
  • تبلیغ علیه نظام یا به نفع گروه های مخالف نظام: این جرم نمونه بارز جرم سیاسی بوده و زمانی رخ می دهد که فرد یا افرادی علیه نظام جمهوری اسلامی ایران یا به نفع گروه‌های مخالف با نظام جمهوری اسلامی ایران به هر نحو فعالیت داشته و تبلیغ نماید. قانون برای این جرم ۳ ماه تا ۱ سال حبس تعیین کرده است.

بهترین وکیل کیفری مشهد

در این مطلب می خوانید: مجازات جرایم علیه امنیت ملی

  • جاسوسی و جرایم وابسته به آن: این دسته از جرایم جزو جرایم سازمان یافته و فرا ملی است که فردی اطلاعات حیاتی کشور را با علم و آگاهی و به قصد سو در اختیار افراد دیگر در کشور یا کشورهای دیگر که صلاحیت دسترسی به آنها را ندارند، قرار می دهد. قانون برای اینگونه جرایم، با توجه به کیفیت جرم رخ داده، ۱ تا ۱۰ سال حبس تعیین کرده است.
  • تحریک: اگر فرد یا افرادی به قصد براندازی حکومت یا شکست نیروهای خودی در مقابل دشمن، موجب تحریک نیروهای رزمنده و در خدمت نیروهای مسلح شود، در صورت اقدام موثر به ۲ تا ۱۰ سال و در صورت عدم اقدام موثر به ۶ ماه تا ۳ سال محکوم خواهد شد.
  • تهدید به بمب گذاری وسایل نقلیه: اگر فردی به قصد برهم زدن امنیت و تشویش اذهان عمومی تهدید به بمب گذاری وسایل نقلیه کند، یا ادعا نماید، علاوه بر جبران خسارت، به حبس از ۶ ماه تا ۲ سال محکوم خواهد شد.
  • همکاری با دولت خارجی متخاصم: اگر فردی به هر نحوی علیه نظام جمهوری اسلامی ایران با دولت خارجی متخاصم همکاری نماید در صورتی که محارب شناخته نشود، مستحق ۱ تا ۱۰ سال حبس خواهد بود. ( متخاصم به شخص، گروه یا کشوری گفته می‌شود که رفتار دشمنانه مانند شرکت در یک جنگ دارد. )

شما همراهان گرامی می تواند از طریق شماره های موجود در سایت  ۰۹۱۵۲۰۳۲۰۰۲ یا ۰۵۱۳۷۶۷۰۱۸۱ با عباس شفیعی وکیل جرایم علیه امنیت ملی تماس حاصل نمایید.

نحوه شکایت و رسیدگی به جرائم علیه امنیت ملی

  • مراجعه حضوری به دفاتر خدمات قضایی و تنظیم شکواییه
  • ثبت شکواییه و ارسال ان به دادگاه و دادسرای انقلاب
  • انجام تحقیقات مقدماتی در خصوص جرم و بررسی ادله و دفاعیات اصحاب دعوا
  • صدور قرار جلب به دادرسی در صورت کافی بودن مدارک و ادله
  • صدور کیفرخواست توسط دادستان
  • ارسال پرونده به دادگاه انقلاب برای رسیدگی و صدور حکم مجازات

نکته: اگر مدارک و ادله ارائه شده کافی نباشد، دادسرا اقدام به صدور قرار منع تعقیب خواهد نمود.

در این مطلب می خوانید: مجازات جرایم علیه امنیت ملی

وکیل در جرایم امنیتی مشهد

حضور یک وکیل متخصص موجب می شود تا افراد با خیالی آسوده مراحل رسیدگی به پرونده خود را سپری کرده و بهترین دفاع را از خود داشته باشند. از این رو توصیه می شود در صورت بروز هر گونه مشکلی در قدم اول با یک وکیل خوب مشورت نمایید.

نکته: طرفین دعوا در مرحله ی تحقیقات مقدماتی برخی جرایم مانند جرائم علیه امنیت داخلی یا خارجی و همچنین جرائم سازمان‌ یافته که مجازات آنها مشمول ماده (۳۰۲) این قانون است، باید از بین وکلای رسمی دادگستری، وکیل خود را انتخاب نمایند. اسامی این وکلا را رئیس قوه‌ قضائیه اعلام می کند. البته بعد از تمام شدن مرحله تحقیقات مقدماتی این محدودیت برداشته شده و طرفین دعوا می توانند وکیل مورد نظر خود را انتخاب نمایند.

عباس شفیعی وکیل پایه یک دادگستری مشهد

مشاوره رایگان وکیل امنیتی مشهد

نتیجه گیری

با توجه به آنچه در مطلب فوق ذکر شد می توان اینگونه نتیجه گیری کرد که ایجاد فضای ناامن در جامعه جرم بوده و قانون با مجرم مقابله خواهد کرد. زیرا وجود امنیت در یک کشور ضامن سلامت و آسایش افراد می باشد. حال در این راستا با وجود توضیحات ارائه شده اگر باز هم سوالی در ذهن دارید و یا درگیر پرونده اینچنینی هستید، توصیه می شود با یک وکیل پایه یک دادگستری مشورت کرده و راهنمایی های لازم را نیز دریافت نمایید. زیرا یک وکیل خوب می تواند با تخصص و دانش کافی بهترین راهکارها را جهت حل مشکل ایجاد شده ارائه نماید.

شما همراهان گرامی می توانید از طریق شماره های موجود در سایت ۰۹۱۵۲۰۳۲۰۰۲ و ۰۵۱۳۷۶۷۰۱۸۱ با عباس شفیعی وکیل پایه یک دادگستری مشهد در تماس باشید.

مرکز حقوقی محیا حق توس این افتخار را دارد که در کلیه دعاوی، امور شما را به‌ عهده گیرد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سوالی دارید؟ با ما صحبت کنید!
نیاز به مشاوره دارید
سلام! برای صحبت در واتساپ لطفا برروی نام وکیل کلیک نمائید.
ما معمولاً در چند دقیقه پاسخ می دهیم
اسکرول به بالا مشاوره تلفنی : 2002 203 0915