عباس شفیعی - بهترین وکیل در مشهد - کلاهبرداری رایانه ای چیست

کلاهبرداری رایانه ای چیست

کلاهبرداری رایانه ای از جمله جرایم علیه اموال و مالکیت افراد بوده که از مهم ترین جرایم رایانه ای محسوب می شود. به همین دلیل در این مطلب سعی داریم به موضوع مهمی از جمله اینکه کلاهبرداری رایانه ای چیست بپردازیم. از این رو در ادامه با بهترین وکیل جرایم رایانه ای مشهد همراه شوید تا اطلاعات مفیدی در این زمینه بدست آورید.

کلاهبرداری رایانه ای چیست؟

امروزه یارانه ها نقش حیاتی در زندگی تمام اقشار جامعه داشته و به همین دلیل هم روز به روز شاهد پیشرفت جرایم رایانه ای هستیم. زیرا برای تحقق این جرم فریب و اغفال انسان نیاز نبوده و مجرم به طور غیرمجاز از سامانه های رایانه ای یا مخابراتی با ارتکاب اعمالی موجب بروز این جرم می شود.

بنابراین جرایم رایانه ای به جرایمی گفته می شود که به نوعی با تجارت الکترونیک مرتبط بوده و ارتباط بین مجرم و قربانی را از طریق شبکه های اینترنتی برقرار می کند. در کلاهبرداری رایانه ای که قانونگذار در ماده ۷۴۱ تعزیرات به تعریف ان پرداخته است، چنین بیان می دارد که مجرم باید از طریق وارد کردن، تغییر دادن، محو کردن، مختل نمودن و … در سامانه ها، مال یا منفعتی را به صورت متقلبانه بدست آورده باشد تا بتوان به آن کلاهبرداری رایانه ای را اطلاق کرد.

نکته: کلاهبرداری یارانه ای مقید به نتیجه بوده و باید منجر به بردن مال و یا کسب منفعت یا امتیازی شده باشد. بنابراین صرف استفاده از وسایل متقلبانه بدون بردن مال برای انتساب این جرم به متهم کافی نخواهد بود.

وکیل آنلاین در مشهد

مجازات کلاهبرداری رایانه‌ای

جرم کلاهبرداری یارانه ای نیز مانند هر جرم دیگری مجازاتی دارد.  به همین دلیل قانون‌گذار برای کلاهبرداری رایانه ای علاوه بر رد مال، مجازات یک تا پنج سال حبس و یا جزای نقدی بیست تا صد میلیون ریال و در برخی مواقع هر دو مجازات را در نظر خواهد گرفت.

نکته: در صورت مواجهه با جرم کلاهبرداری اینترنتی و نیاز به مشاوره با وکیل جرایم رایانه ای متخصص در این امر از طریق شماره های موجود در سایت ۰۹۱۵۲۰۳۲۰۰۲ یا ۰۵۱۳۷۶۷۰۱۸۱ با عباس شفیعی بهترین وکیل جرایم رایانه ای مشهد تماس حاصل نمایید.

در این مطلب می خوانید: کلاهبرداری رایانه ای چیست

وکیل جرایم سایبری مشهد

نحوه ثبت شکایت از کلاهبرداری اینترنتی

اگر از شما به صورت اینترنتی کلاهبرداری شده است، از چند طریق می توانید اقدام نمایید. از جمله:

  1. به دادسرای جرائم رایانه ای مراجعه کرده و پرونده تشکیل دهید. زیرا این دادسرا وظیفه رسیدگی به این جرائم را دارد. دادسرا برای بررسی های بیشتر موضوع، پرونده را به پلیس فتا ارجاع داده تا اقدامات لازم انجام گیرد. ( پلیس فتا وظیفه تامین امنیت و مقابله با چنین جرایمی را بر عهده دارد. )
  2. به سایت اینترنتی پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات ( فتا ) مراجعه کرده و به بخش ارتباطات مردمی بروید. در این بخش اطلاعات خود را ثبت نموده تا در اولین فرصت پلیس فتا با شما تماس گرفته و موضوع را پیگیری نماید.
  3. به دفاتر خدمات الکترونیک قضایی مراجعه کرده و از این طریق شکایت خود را تنظیم نمایید.

نکته: به دلیل گستردگی جرایم در فضای مجازی و محدود نبودن مکان ارتکاب، بایستی افراد با جرایم این حوزه آشنایی داشته و اقدامات مناسب را انجام دهند تا در دام مجرمان رایانه‌ای قرار نگیرند.

وکیل خوب مشهد

دادگاه صالح به رسیدگی کلاهبرداری رایانه ای

بر اساس رای وحدت رویه شماره ۷۲۹ مورخ ۱۳۹۱/۱۲/۰۱ هر زمان تهیه مقدمات و نتیجه حاصل از آن، در حوزه های قضایی مختلف صورت گرفته باشد، دادگاهی که بانک افتتاح کننده حساب زیان دیده از بزه که پول به طور متقلبانه از آن برداشت شده در حوزه آن قرار دارد، صالح به رسیدگی خواهد بود.

نمونه شکواییه کلاهبرداری رایانه ای

ریاست محترم دادسرای جرایم رایانه ای …………

با سلام؛

احتراماً به استحضار می رساند مشتکی عنه با طراحی سایتی با نام مجعول و مشابه نام سایت دانشگاه محل تحصیل بنده موجب فریب و اغفال اینجانب و تعدادی دیگر از دانشجویان شده است و در زمان ثبت نام و واریز شهریه مبلغ ………. تومان به حساب اعلامی مطابق فیش تقدیمی از طریق درگاه اینترنت که مدارک و مستندات آن به پیوست تقدیم می شود، واریزنموده ام. لذا با این وصف تقاضای تعقیب کیفری و مجازات نامبرده مورد استدعا می باشد.

عباس شفیعی بهترین وکیل پایه یک دادگستری مشهد

مشاوره رایگان وکیل جرایم رایانه ای مشهد

نتیجه گیری

استفاده روز افزون از تکنولوژی رایانه ای و گاهاً عدم آشنایی اصولی افراد با این تکنولوژی باعث ایجاد جرائم متعددی در این بستر شده است. به همین دلیل قانونگذار نسبت به تصویب قانون جرائم رایانه ای اقدام نموده تا بتوان جلوی ضرر و زیان افراد قربانی را به نحوی بگیرد. البته در صورت مواجهه با چنین مشکلی بهترین کار مراجعه به وکیل جرایم رایانه ای بوده تا اقدامات شایسته ای انجام گیرد. پس در اولین فرصت از طریق شماره های موجود در سایت ۰۹۱۵۲۰۳۲۰۰۲ یا ۰۵۱۳۷۶۷۰۱۸۱ با عباس شفیعی وکیل کلاهبرداری رایانه ای مشهد تماس گرفته و از مشاوره رایگان این وکیل خبره بهره مند شوید. همچنین می توانید پیگیری پرونده خود را به این وکیل متخصص سپرده و دیگر نگرانی بابت انجام کار نداشته باشید.

مرکز حقوقی محیا حق توس این افتخار را دارد که در کلیه دعاوی، امور شما را به‌ عهده گیرد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا مشاوره تلفنی : 2002 203 0915