عباس شفیعی - بهترین وکیل در مشهد - محیا حق توس - مهریه در صورت باکره نبودن زن

مهریه در صورت باکره نبودن زن چگونه است

به موجب قانون زنان بلافاصله پس از انعقاد عقد چه دائم و چه موقت مالک مهریه بوده و هر زمان که بخواهند، می توانند بدون هیچ قید و شرطی آن را مطالبه نمایند. اما برای اینکه بدانیم مهریه در صورت باکره نبودن زن چگونه است در این مطلب سعی به توضیح این موضوع توسط عباس شفیعی بهترین وکیل خانواده مشهد داریم. بنابراین برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه تا انتها نیز همراهمان باشید.

ازدواج در عرف جامعه ما به این نحو است که دختر باید در زمان عقد باکره باشد و در صورت باکره نبودن و پنهان کاری این موضوع از زوج، باعث تدلیس در ازدواج شده و حق فسخ را برای زوج ایجاد می کند. پس باکره بودن مسئله ای مهم در فرهنگ اسلامی ما بوده و اهمیت آن باعث شده تا اکثر خانواده های دختردار پیش از ازدواج اقدام به دریافت گواهی سلامت نمایند.

عباس شفیعی وکیل طلاق مشهد

گواهی سلامت یا گواهی بکارت چیست؟

گواهی بکارت یا گواهی باکرگی یک گواهی پزشکی است که در آن پزشک متخصص با استفاده از شیوه‌های علمی و پزشکی و البته معاینات، گواهی ‌می‌کند که مراجعه‌کننده دارای پرده بکارت است یا نه.

غالبا نوع پرده بکارت و در صورت آسیب دیدن بکارت، میزان آن نیز در گواهی مذکور ذکر می شود. البته برای دریافت این گواهی شرایطی لازم است. از جمله:

  • رضایت فرد: حتی در صورت تقاضای مراجع قضایی بازهم رضایت فرد الویت انجام این گواهی خواهد بود.
  • فرد تقاضا کننده: برای صدور گواهی بکارت یا خود فرد و یا مام قضایی می تواند درخواست بدهد. بنابراین با تقاضای همسر یا اقوام همسر این عمل صورت نخواهد گرفت.
  • احراز هویت: برای صدور گواهی بکارت احراز هویت فرد لازم الاجرا بوده و باید عکس فرد بر روی گواهی الصاق و مهر شده باشد.

عباس شفیعی وکیل مهریه مشهد

نکته: در گواهی بکارت باید تاریخ دقیق، روز و ساعت انجام معاینه قید و در دو نسخه تنظیم گردد. سپس هر دو نسخه باید به مهر و امضای پزشک برسد.

نکته: این موضوع را یادآور شویم که گواهی بکارت صرفاً در مورد دخول واژینال بوده و معاینه مقعدی و کلورکتال فقط توسط پزشکی قانونی انجام می شود.

حال که تا به اینجای مطلب با گواهی صدور پرده بکارت آشنا شدید بهتر است بدانید در صورت باکره نبودن دختر در زمان عقد تکلیف مهریه چه می شود.

در ادامه بخوانید: مهریه در صورت باکره نبودن زن

مهریه در صورت عدم باکره بودن زن در زمان عقد

عباس شفیعی بهترین وکیل مهریه مشهد می گوید باکره بودن و یا نبودن زن در زمان مطالبه مهریه بسیار تاثیر گذار است. زیرا چنانچه زوج قبل از نزدیکی به همسر خود، وی را طلاق دهد زن مستحق دریافت نصف مهریه می باشد. اما در صورتی که زن در زمان نکاح باکره نباشد، میزان تعیین مهریه توافقی خواهد بود.

نکته: در مورد تدلیس در ازدواج و در ادامه فسخ نکاح به دلیل عدم باکره بودن، زن حق دریافت مهریه را ندارد.

عباس شفیعی وکیل تدلیس در ازدواج مشهد

فسخ نکاح در صورت عدم باکره بودن زن در زمان عقد

با توجه به توضیحات ذکر شده در بالا توسط عباس شفیعی وکیل پایه یک خانواده در مشهد،  چنانچه زوجه عدم بکارت خود را در زمان نکاح پنهان و موجب تدلیس در ازدواج شود، حق فسخ نکاح برای زوج ایجاد خواهد شد. جال اینکه فسخ نکاح چیست و چه شرایطی دارد را در ادامه بخوانید.

فسخ نکاح چیست؟

فسخ نکاح یکی از حالت های جدایی زن و مرد بوده که به معنی پایان دادن به عقد بسته شده به طور یک طرفه است. البته برای انجام این عمل باید مرد یا زن دارای یکی از عیوبی که طبق قانون مدنی منجر به باطل شدن عقد می‌شود باشند. از جمله:

زن و مرد به جنون مبتلا باشند و جنون آنها استقرار داشته و ادواری نباشد، امکان فسخ نکاح وجود دارد.
خصاء، عنن و مقطوع بودن آلت تناسلی مرد به شرطی که مرد حتی یکبار هم موفق به برقراری رابطه جنسی نشده باشد، می‌تواند یکی از دلایل فسخ کردن عقد نکاح باشد.
قرن، جذام، برص، افضاء، زمین‌گیری و نابینایی از هر دو چشم هم می‌تواند باعث فسخ کردن نکاح توسط یکی از زوجین شود.
اگر فردی مرتکب تدلیس یا فریب در ازدواج شود، طرف مقابل می‌تواند درخواست فسخ نکاح را به دادگاه ارائه کند.
و …

نکته: در فسخ نکاح زن و یا مرد به صورت یکطرفه و حتی بدون رضایت طرف مقابل می تواند اقدام به فسخ نکاح نماید. این اقدام تشریفات خاصی نداشته و در کوتاه ترین زمان ممکن انجام می شود. البته لازم به ذکر است اعمال حق فسخ و استفاده از آن به محض علم، فوری می باشد.

عباس شفیعی وکیل مهریه مشهد

حضور یک وکیل متخصص مهریه برای زوجین در زمان طلاق و یا درخواست مهریه یکی از موارد مهمی است که باید به آن توجه کافی نمود. زیرا یک وکیل خوب با علم و آگاهی کامل از قانون و مقررات مربوط به مهریه و دعاوی خانوادگی باعث بهبود روند پرونده و به نحو احسن انجام شدن مراحل رسیدگی به پرونده مهریه در صورت باکره نبودن زن خواهد شد. بنابراین اگر برای مطالبه مهریه، وکیل پایه یک دادگستری متخصص و حرفه ای اختیار کنید، به‌ صورت تضمینی و در کمترین زمان ممکن به نتیجه دلخواه خواهید رسید.

نمونه متن شکواییه باکره نبودن زن در زمان نکاح

ریاست محترم مجتمع قضائی( دادگستری ) …..

احتراما به استحضار عالی می رساند اینجانب به تاریخ ….. به موجب سند نکاحیه شماره …… تنظیمی در دفتر ازدواج شماره …… با تعیین مهریه …. سکه بهار آزادی با خوانده محترمه ازدواج نمودم. پس از یک هفته از وقوع عقد متوجه شدم که نامبرده باکره نمی باشد و قبلاً ازدواج نموده و این موضوع را از بنده مخفی نموده است.

لذا با تقدیم این دادخواست، نظر بر اینکه عقد ازدواج بر مبنای باکره بودن خوانده بوده است و اینجانب از این موضوع مطلع نبوده‌ام مستنداً به ماده ۱۱۲۸ قانون مدنی صدور حکم بر فسخ نکاح با احتساب کلیه خسارات دادرسی مورد تقاضاست.

عباس شفیعی بهترین وکیل پایه یک دادگستری مشهد

مشاوره رایگان با وکیل مشهد

نتیجه گیری

در این مطلب عباس شفیعی بهترین وکیل خانواده مشهد سعی در توضیح موارد مرتبط با باکره نبودن زن در زمان نکاح داشته است. اما اگر چنانچه بازهم سوالی در ذهن دارید که پاسخ آن برای شما با اهمیت بوده و یا درگیر پرونده ای اینچنینی هستید، می توانید از طریق شماره های موجود در سایت ( ۰۹۱۵۲۰۳۲۰۰۲ یا ۰۵۱۳۷۶۷۰۱۸۱ ) با عباس شفیعی وکیل خوب مشهد در تماس بوده و راهنمایی های لازم را نیز دریافت نمایید.

مرکز حقوقی محیا حق توس این افتخار را دارد که در کلیه دعاوی، امور شما را به‌ عهده گیرد.

7 دیدگاه دربارهٔ «مهریه در صورت باکره نبودن زن چگونه است»

    1. دکتر عباس شفیعی (دانش پژوه دکترای تخصصی حقوق و وکیل پایه یک دادگستری در مشهد)

      وضعیت این خانم بسیار حساس و تاسف‌بار است. از نظر حقوقی، این فرد علاوه بر اینکه مورد ظلم و ستم قرار گرفته است، دارای حقوقی است که باید از آن‌ها دفاع کند. بنابراین این خانم باید هر چه سریع‌تر به یک وکیل پایه یک دادگستری مراجعه کند تا از حقوق خود به بهترین شکل دفاع کند. ۲۰۰۲ ۲۰۳ ۰۹۱۵

    1. دکتر عباس شفیعی (دانش پژوه دکترای تخصصی حقوق و وکیل پایه یک دادگستری در مشهد)

      باعث خورسندی است که از وکیل مشهد استفاده می کنید.

  1. با سلام.
    اگر در حال نامزدی بدونی باکره نیست زن و با اسرار مادر دختر سکوت کنم و بعد عروسی بابت همین داستان به مشکل بخوری و طرف زن نامه سلامت دختر رو نگرفته باشد چی
    ممنون اگه راهنمایی کنید

    • شماره همراه (اختیاری) : - ۰۹۰۵۶۵۰۴۵۴۱
    1. دکتر عباس شفیعی (دانش پژوه دکترای تخصصی حقوق و وکیل پایه یک دادگستری در مشهد)

      پایه هر رابطه موفق، اعتماد متقابل است. پنهان‌کاری در چنین موضوع مهمی، می‌تواند اعتماد بین زوجین را به شدت خدشه‌دار کند و منجر به مشکلات جدی در آینده شود. اما در مقابل هم باید گفت که هر فرد مسئول اعمال و تصمیمات خود است. اگر شما به دلیل فشار خانواده یا دلایل دیگر، با وجود اطلاع از این موضوع، تصمیم به سکوت گرفته‌اید، بخشی از مسئولیت این وضعیت بر عهده شما نیز خواهد بود. حال با تمام این وجود شما باید با توجه به شرایط خاص خود با وکیل مشهد از طریق مشاوره حضوری یا تلفنی در ارتباط باشید تا بهترین راه به شما توصیه شود.

  2. دکتر عباس شفیعی (دانش پژوه دکترای تخصصی حقوق و وکیل پایه یک دادگستری در مشهد)

    لطفا برای شرح دقیق مشکل خود با وکیل مشهد در ارتباط باشید تا بهترین راهنمایی از طریق ایشان انجام شود. ۰۹۱۵۲۰۳۲۰۰۲

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سوالی دارید؟ با ما صحبت کنید!
نیاز به مشاوره دارید
سلام! برای صحبت در واتساپ لطفا برروی نام وکیل کلیک نمائید.
ما معمولاً در چند دقیقه پاسخ می دهیم
اسکرول به بالا مشاوره تلفنی : 2002 203 0915