عباس شفیعی - بهترین وکیل در مشهد - محیا حق توس - دادخواست طلاق از طرف زوج

دادخواست طلاق از طرف زوج

برای اینکه بدانید دادخواست طلاق از طرف زوج به چه صورت است در این مطلب با عباس شفیعی وکیل خوب خانواده در مشهد همراه شوید تا از مسائل پیرامون این موضوع به درستی آگاهی پیدا نمایید.

نحوه طلاق از طرف مرد

ماده ۱۱۳۳ قانون مدنی صراحتا اعلام می دارد که زوج هر زمانی که بخواهد می تواند همسر خود را طلاق بدهد. از این رو احتیاجی به موافقت زوجه نیست، اما با اینکه قانون برای مردان این حق را قائل شده، این را هم بگوییم که باز هم برای طلاق از طرف مرد نیازمند مراجعه به دادگاه و جلسه رسیدگی می باشد. البته برای این نوع طلاق نیاز به تشریفات خاصی نیست الا اینکه صیغه طلاق در حضور دو شاهد مرد عادل بایستی جاری شود.

عباس شفیعی بهترین وکیل طلاق مشهد

نکات مهم در طلاق از طرف مرد

  • ماهیت این نوع طلاق رجعی باست. به این معنا که بعد از جریان صیغه طلاق، مرد تا سه ماه حق رجوع به طلاق و پشیمانی از آن را دارد.
  • اگر در دوره عده بعد از طلاق رجعی هر یک زوجین فوت کند مقررات ارث برقرار است.
  • در دوران عده ( سه ماه و ده روز ) مرد موظف به پرداخت نفقه می باشد.

شروط لازم برای طلاق از طرف مرد

مواردی از جمله عدم تمکین، عقیم بودن، ترک خانه، ابتلا به یک بیماری خاص و لاعلاج، محکومیت به حبس و … از جمله مواردی است که مرد می تواند در دادخواست طلاق خود ذکر نماید. البته چنانچه زوج، همچین دلایلی را هم مطرح نکند باز هم حق طلاق را در اختیار خواهد داشت.

عباس شفیعی وکیل طلاق توافقی مشهد

شرط تصنیف دارائی در طلاق از طرف مرد

اگر طلاق از طرف زوج نتیجه ی تخلف زن از وظایف همسری یا سوء اخلاق و رفتاری وی نباشد، طبق تشخیص دادگاه مرد بایستی نصف دارایی خود را که در زمان زوجیت بدست آورده یا معادل آن را به زوجه انتقال دهد.

عباس شفیعی - بهترین وکیل در مشهد - محیا حق توس - دادخواست طلاق از طرف مرد

عباس شفیعی بهترین وکیل مهریه مشهد

مهریه در طلاق از طرف زوجه

زمانی که زوج به درخواست خود واقدام به جدایی کند، باید مهریه و سایر مطالبات زوجه را یکجا بپردازد. زیرا بدون پرداخت مهریه نمی توان در این نوع طلاق اقدامی انجام داد مگر اینکه مواردی از جمله فریب در ازدواج و یا توافق طرفین صورت گرفته باشد. البته این را هم بگوییم که امکان تقاضای اعسار از پرداخت مهریه و تقسیط آن توسط دادگاه وجود دارد. اما بایستی اعساز از پرداخت به دادگاه ثابت شود، در این صورت است که قاضی دادگاه با توجه به شرایط وی نحوه پرداخت را مشخص می نماید.

نکته: اگر طلاق از طرف مرد برای جدایی از همسر باکره اش باشد، بایستی نصف مهریه را با شرایط ذکر شده در بالا پرداخت نماید.

وکیل طلاق مشهد

برای اینکه بتوان دادخواست طلاق از طرف زوج را بدون دردسر پیش برد، حضور فردی متخصص که مشاوره های درستی بدهد از چندین جهت اهمیت دارد. در ادامه این موارد را بخوانید:

  • دیگر نیازی به حضور مرد در دادگاه نیست.
  • مراحل توسط وکیل پی گیری خواهند شد.
  • توافق بر سر پرداخت حق و حقوق، حضانت فرزند و تمامی موارد به عهده او می باشد.

با در نظر گرفتن موارد بالا بهترین اقدام سپردن روند پیگیری به یک وکیل پایه یک دادگستری در امر خانواده و طلاق است تا در کمترین زمان نتیجه حاصل شود.

شما می توانید برای مشاوره با عباس شفیعی وکیل پایه یک دادگستری در مشهد از طریق شماره های موجود در سایت ارتباط برقرار نمایید.

مراحل درخواست طلاق از طرف مرد

  • مراجعه به یکی از دفاتر خدمات قضایی
  • ارائه دادخواست طلاق به درخواست مرد به طرفیت همسر
  • ارجاع به داوری ( طرین مکلفند یک شخص متاهل واجد شرایط از نزدیکانشان را به عنوان داور معرفی کنند )
  • تعیین تکلیف حق و حقوق مالی زن مانند مهریه، نفقه، اجرت المثل، نحله و از این قبیل
  • در صورت تشخیص دادگاه صدور گواهی عدم امکان سازش
  • مراجعه به به یکی از دفاتر ازدواج و طلاق با در دست داشتن گواهی عدم امکان سازش

عباس شفیعی بهترین وکیل حضانت در مشهد

نکته: برای تنظیم دادخواست از طرف زوج بایستی این نکته را مدنظر داشت که مشخصات زوج و زوجه، خواسته یعنی تقاضای صدور گواهی عدم امکان سازش، همچنین توانایی یا عدم توانایی مالی زوج برای پرداخت حقوق مالی زوجه درج شده و مدارک لازم، پیوست دادخواست گردد.

مدارک مورد نیاز طلاق یک طرفه

مدارک لازم برای طلاق از طرف مرد شامل شناسنامه، کارت ملی و سند ازدواج است که پس از آماده کردن آنها می‌توان به دفاتر خدمات قضایی مراجعه کرده و گواهی عدم سازش را دریافت نمود. سپس این گواهی را به همراه کپی مدارک به دادگاه خانواده تحویل داد.

نمونه دادخواست طلاق از طرف زوج

احتراما به استحضار می رساند با توجه به عقدنامه پیوستی اینجانب و زوجه خانم ……….. فرزند ……….. به تاریخ ……….. به عقد دایم ازدواج نموده و ………. ماه/سال از زندگی مشترک می گذرد و حاصل زندگی …… فرزند ….. ساله می باشد/هیچ فرزندی نداریم. حال با توجه به اختلاف و ناراحتی پیش آمده و عدم امکان ادامه زندگی مشترک و سوءرفتار نامبرده به استناد ماده ۱۱۳۳ (مرد می تواند هروقت که بخواهد زن خود را طلاق بدهد). قانون مدنی تقاضای رسیدگی و صدور گواهی عدم امکان سازش را به لحاظ اینکه مهریه و اجرت المثل کاری همسرم را تا روز طلاق با تعیین مبلغ از طرف دادگاه به صورت یکجا می پردازم، استدعا دارد.

نام و نام خانوادگی/ امضا

عباس شفیعی - وکیل پایه یک دادگستری مشهد

مشاوره رایگان با بهترین وکیل طلاق مشهد

نتیجه گیری

با توجه به توضیحات ذکر شده در بالا توسط عباس شفیعی بهترین وکیل طلاق در مشهد می توان گفت که تحت هر شرایطی مرد این حق را دارد که از همسرش جدا شود؛ البته در صورت ارائه برخی موارد به دادگاه شانس را بالا برده و پرونده با سرعت بیشتری پیش می رود. حال با توجه به این توضیحات جا دارد که بکوییم حضور یک وکیل متخصص طلاق در پرونده این امکان را به ایجاد می کند که بدون دردسر و اطلاف وقت نتیجه دلخواه حاصل شود. پس قبل از هر اقدامی از طریق شماره های موجود در سایت ( ۰۹۱۵۲۰۳۲۰۰۲ ) با دفتر وکیل خوب طلاق ( عباس شفیعی ) تماس گرفته و تقاضای تعیین وقت مشاوره نمایید.

مرکز حقوقی محیا حق توس این افتخار را دارد که در کلیه دعاوی، امور شما را به‌ عهده گیرد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا مشاوره تلفنی : 2002 203 0915