عباس شفیعی - بهترین وکیل در مشهد - محیا حق توس - وکالت نامه عادی چیست

وکالت نامه عادی چیست

برای اطلاع از پاسخ این سوال که وکالت نامه عادی چیست و چگونه تایید می شود تا انتهای این مطلب با عباس شفیعی بهترین وکیل حقوقی مشهد همراه شوید.

وکالت نامه عادی چیست؟

وکالت نامه های عادی سندی هستند که افراد بدون مراجعه به دفاتر اسناد رسمی اقدام به تنظیم آن می کنند. این وکالتنامه به صورت دستی نوشته شده و دلالت بر وقوع عقد وکالت را دارد که به موجب آن، یکی از طرفین، طرف دیگر را برای انجام امری، نایب خود می‌کند.

عباس شفیعی وکیل کیفری مشهد

شرایط تایید وکالت نامه عادی

با اینکه دادن وکالت به شخص دیگری توسط وکالت نامه عادی صحیح است، اما برای اینکه در دادگاه یا سایر نهادهای قانونی و رسمی، اعتبار داشته باشد، باید طبق شرایطی نوشته شده و مورد تایید قرار گیرد. از جمله:

  • چنانچه وکالتنامه در ایران تنظیم و نوشته شده باشد، بایستی وکیل زیر آن قید کند که موکل شخصا اقدام به امضای وکالت نامه کرده است.
  • اگر وکالت نامه تنظیمی در خارج از کشور صورت گرفته باشد، بایستی به تایید یکی از مامورین سیاسی یا کنسولی جمهوری اسلامی ایران برسد.
  • در صورتی که وکات نامه در جلسه دادگاه به فرد دیگری داده شده باشد، بایستی در صورتجلسه ذکر و به تایید موکل برسد.
  • اگر وکالت نامه عادی توسط موکل در زندان نوشته شده باشد، بایستی رئیس زندان یا معاون وی، باید امضا یا اثر انگشت او را تصدیق نمایند. زیرا در غیر این صورت در مراجع رسمی و قانونی، مورد پذیرش قرار نخواهد گرفت.

عباس شفیعی وکیل خانواده مشهد

اعتبار وکالت نامه عادی

به طور کلی وکالت نامه هایی که وکلا در دفتر کار خود تنظیم می کنند بدون این است که به دفاتر اسناد رسمی مراجعه کنند. بلکه با هم توافق می‌کنند و وکا‌لتنامه را امضا می‌نمایند. این نوع وکالتنامه در صورت داشتن امضا دارای اعتبار بوده و مورد تایید قانون گذار نیز می باشد. همچنین در برخی موارد برای محکم کاری و اعتبار بخشدن بیشتر به وکالتنامه عادی، گواهی امضا به آن ضمیمه می گردد.

عموم وکا‌لتنامه‌هایی که تنظیم می‌گردد از نوع وکا‌لتنامه عادی هستند. زیرا امروزه وکیل با موکل خود این نوع از وکا‌لتنامه مورد تایید قانون گذار است و در صورت داشتن امضا دارای اعتبار نیز می‌باشد. حتی در مواردی برای اعتبار بیشتر وکا‌لتنامه عادی گواهی امضا به آن اضافه می‌شود.

در ادامه بخوانید: وکالت نامه عادی چیست

عباس شفیعی وکیل پایه یک دادگستری

نمونه متن وکالت نامه عادی

باسمه تعالی

مشخصات موکل: …..

مشخصات وکیل: …………

موضوع وکالت: ………

حدود وکالت: …….

تاریخ اعتبار وکالت: این وکالت نامه برای مدت ۲ ماه و از تاریخ …/…./….. تا ……/……/…….. معتبر خواهد بود.

وجه الوکاله وکیل: حق الوکاله وکیل، از قرار …………….. تومان است که به موجب دو فقره چک، عهده بانک …………… به شماره …………. و………………… در مورخ …/…./…. و …/…./…. پرداخت می گردد. مبلغ ……….. تومان، به عنوان پیش پرداخت، از طریق دستگاه پوز به شماره رسید………….. پرداخت شده است.

نام و نام خانوادگی موکل/ امضا —— نام و نام خانوادگی وکیل/ امضا

عباس شفیعی - وکیل پایه یک دادگستری مشهد

عباس شفیعی وکیل پایه حقوقی مشهد

نتیجه گیری

در این مقاله به بررسی وکالت نامه ی عادی و شرایط تایید آن پرداختیم. در این زمینه اگر نیازی به مشاوره حقوقی دارید، توصیه می کنیم قبل از اقدام به هر عملی با دفتر وکالت عباس شفیعی بهترین وکیل حقوقی مشهد از طریق شماره های موجود در سایت ( ۰۹۱۵۲۰۳۲۰۰۲ ) تماس گرفته و تقاضای تعیین وقت مشاوره نمایید تا تنظیم وکالت نامه به فردی سپرده شود که در این زمینه از دانش و تجربه کافی برخوردار است.

مرکز حقوقی محیا حق توس این افتخار را دارد که در کلیه دعاوی، امور شما را به‌ عهده گیرد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا مشاوره تلفنی : 2002 203 0915