عباس شفیعی - بهترین وکیل در مشهد - محیا حق توس - ابطال اجراییه

دعوای ابطال اجراییه چگونه است

در این مطلب به شرح و بیان یکی از موضوعات حقوقی مهم تحت عنوان ابطال اجراییه توسط عباس شفیعی بهترین وکیل حقوقی مشهد می پردازیم. زیرا مطالعه آن در برخی مواقع می تواند برای شما بسیار مفید واقع گردد. پس در ادامه لطفا با ما همراه باشید.

اجراییه چیست؟

اجراییه برگه ای است که پس از قطعی شدن حکم و انجام مراحل صدور آن، صادر شده و برای اجرای حکم نیز می باشد.

هنگامی که دادگاه حکمی را صادر می کند باید به فرد محکوم شده این حکم ابلاغ شود، اما این امر در زمانی اتفاق خواهد افتاد که محکوم له یعنی فردی که حکم به نفع او صادر شده استبه طور کتبی متقاضی اجرای حکم شود.

عباس شفیعی بهترین وکیل ابطال اجراییه مشهد

شرایط صدور اجراییه

به موجب ماده ۶ قانون اجرای احکام مدنی، برای صدور اجراییه باید روال مشخصی پشت سر گذاشته شود. از جمله:

  • تمامی مشخصات هویتی طرفین دعوا باید در اجراییه نوشته شده و به امضا رییس دادگاه و مدیر دفتر ایشان برسد. همچنین با مهر دادگاه، ممهور شده و سپس برای ابلاغ فرستاده شود.
  • مشخصات هویتی شامل نام و نام خانوادگی و محل اقامت محکوم له و محکوم علیه است.
  • مشخصات حکم و موضوع آن و اینکه پرداخت حق اجرا به عهده محکوم علیه است، باید در اجراییه ذکر شود.
  • حکم صادر شده قطعی شده باشد.
  • برگه های اجرائیه، به تعداد محکوم‌ علیهم، به علاوه دو نسخه صادر شود. ( تعداد برگ های اجراییه، به تعداد محکوم علیه ها بستگی دارد. )

عباس شفیعی وکیل ابطال اجراییه در مشهد

حال که با اجراییه به صور مختصری اشنا شدید بهتر است در ادامه به موضوع اصلی یعنی ابطال اجرائیه بپردازیم:

ابطال اجراییه چیست؟

بهترین وکیل می گوید: ابطال اجراییه یعنی باطل کردن و یا بی اثر کردن دستور مرجع صالح برای شروع عملیات اجرایی می باشد. یعنی ابطال عملیات اجرایی، باطل، بی اثر نمودن و اعاده به وضع سابق اعمال انجام شده در قالب اجرای سند لازم الاجرا نیز است.

موارد ابطال اجراییه

پس از صدور رای و اجراییه در دادگاه، خوانده می تواند برای جلوگیری از اجرای اجراییه که توسط دادورز واحد اجرای احکام مدنی انجام می شود، دادخواست ابطال اجرائیه را تقاضا نماید. از جمله:

  • هر زمان خواهان تا مدت ۱۰ روز از صدور اجراییه دستور موقت دعوی اصلی را اقامه نکند، دادگاه به درخواست خوانده، اقدام به ابطال اجراییه خواهد نمود.
  • وقتی تاجر ورشکسته ای قرارداد ارفاقی منعقد نماید و یا تصفیه دیون او انجام شود، ابطال اجرائیه جهت توقیف اموال او صادر خواهد شد.
  • دادخواست اعتراض ثالث اجرایی باعث ابطال اجراییه می گردد. به این نحو که شخص ثالثی که اجراییه را موجب ورود ضرر به حقوق خود بداند تا زمانی که رای قطعی و یا صادر نشده باشد، می تواند با اثبات امر وارد دعوی گردد و حق خود را ثابت کند.
  • اجراییه ابلاغ شده با آدرس اشتباه، قابل ابطال است.
  • و …

عباس شفیعی بهترین وکیل حقوقی مشهد

انواع ابطال اجراییه

با توجه به توضیحات بالا می توان انواع ابطال اجرائیه را اینگونه بیان کنیم:

  • ابطال اجرائیه دستور موقت
  • ابطال اجراییه تامین خواسته
  • ابطال اجرائیه ثالث

بهترین وکیل ابطال اجراییه مشهد

دعوای ابطال اجرائیه دادگاه، جزو دعاوی بسیار پیچیده‌ای است که برای رسیدگی در مرجع قضایی به تخصص و تجربه کافی نیاز دارد. پس توصیه می شود قبل از اقدام به هر کاری در قدم اول با یک وکیل خوب و متخصص در این زمینه مشورت های لازم را انجام داده و راهنمایی های مورد نیاز را دریافت نمایید. شما می توانید علاوه بر دریافت مشاوره پیگیری پرونده خود را به یک وکیل کار بلد بسپارید تا در کوتاه ترین زمان ممکن بهترین نتیجه را بدست آورید. زیرا به طور حتم یک وکیل خوب می تواند، نقش تاثیرگذاری در ابطال اجراییه دادگاه داشته باشد.

دادگاه صالح برای ابطال اجراییه

با توجه به اینکه مراجع دادگستری مانند دادگاه ها و شوراهای حل اختلاف و مراجع غیر دادگستری مانند واحد اجرای ثبت، شهرداری، اداره مالیات و … هستند، برای ابطال اجراییه دادگاهی صالح است که به پرونده های مربوط به ابطال اجرائیه دادگاه رسیدگی کرده است. پس اجراییه هایی که از مراجع دادگستری صادر می شوند باید برای ابطال آن هم به همان دادگاه که در اصطلاح دادگاه نخستین نام دارد مراجعه کرد. اما در صورتی که حکم اجراییه صادر شده از طرف اجرای ثبت باشد، دادگاه محل اجرای ثبت صالح بوده و باید به آنجا مراجعه نمود.

وکیل خوب در مشهد

نمونه دادخواست ابطال اجراییه

احتراما به وکالت از موکل به استحضار می رساند چک شماره …… به شناسه صیادی ……. عهده بانک …… شعبه …… کد …. به مبلغ …… ریال موضوع اجرائیه، بابت ضمانت بوده و این امر به صراحت در متن چک قید شده است. بنابراین طبق بند ب ماده ۲۳ قانون قانون جدید صدور چک مصوب سال ۱۳۹۷ امکان صدور اجرائیه در خصوص چک فوق امکان پذیر نیست.

لذا از محضر محترم دادگاه خواهشمندم ضمن صدور  حکم به ابطال اجرائیه شماره …… مورخ ……. نسبت به چک شماره ….. به شناسه صیادی …… عهده بانک …… شعبه …… کد ….. به مبلغ …… ریال و نیز بدوا صدور قرار توقف عملیات اجرایی نسبت به مبلغ تعدیل شده اجرائیه و محکومیت خوانده به پرداخت کلیه خسارات دادرسی اعم از هزینه دادرسی، کارشناسی و حق الوکاله وکیل و … مورد استدعاست.

نام و نام خانوادگی/ امضا

عباس شفیعی - وکیل پایه یک دادگستری مشهد

مشاوره رایگان وکیل ابطال اجراییه مشهد

نتیجه گیری

بعد از پیروزی خواهان در دادگاه و صدور رای و اجرائیه در دادگاه، خوانده دعوا می تواند برای جلوگیری از اجرای اجرائیه که از طرف قاضی واحد اجرای احکام مدنی انجام می‌شود، تقاضای ابطال اجراییه را مطرح نماید. اما مساله ای که در اینجا باید ذکر شود این است که اگر شما تجربه‌ای در مورد نحوه ابطال اجرائیه ندارید، بهترین اقدام دریافت مشاوره و کمک از یک وکیل حقوقی خوب است. پس در اولین فرصت ممکن از طریق شماره های موجود در سایت ( ۰۹۱۵۲۰۳۲۰۰۲ یا ۰۵۱۳۷۶۷۰۱۸۱ ) با دفتر وکالت عباس شفیعی بهترین وکیل پایه یک حقوقی مشهد در تماس باشید و تقاضای تعیین وقت مشاوره نیز نمایید.

مرکز حقوقی محیا حق توس این افتخار را دارد که در کلیه دعاوی، امور شما را به‌ عهده گیرد.

2 دیدگاه دربارهٔ «دعوای ابطال اجراییه چگونه است»

    1. عباس شفیعی (وکیل پایه یک دادگستری در مشهد)

      خواهش میکنم جناب ثمین. با عث افتخار ماست که از وکیل مشهد استفاده میکنید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا مشاوره تلفنی : 2002 203 0915