عباس شفیعی - بهترین وکیل در مشهد - محیا حق توس - مجازات سرقت مقرون به آزار و اذیت

مجازات سرقت مقرون به آزار و اذیت

یکی از جرایمی که موجب بروز ناامنی و هراس در بین مردم می‌شود، سرقت مقرون به آزار است. این نوع سرقت به ‌عنوان یکی از سرقت‌های خشونت‌بار محسوب شده که آثار منفی زیادی بر جامعه باقی می‌گذارد. به همین دلیل عباس شفیعی بهترین وکیل کیفری مشهد در این مطلب سعی دارد به موضوع مجازات سرقت مقرون به آزار و اذیت بپردازد. شما همراهان گرامی می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه با این وکیل متخصص کیفری نیز تا انتها همراه شوید.

سرقت مقرون به آزار و اذیت چیست؟

سرقت به معنای ربودن مالی است که متعلق به غیر بوده و اگر این امر با به طور همزمان با آزاد و اذیت باشد، عنوان سرقت مقرون به آزار و اذیت را خواهد داشت.

در این نوع سرقت مساله ای که حائز اهمیت بوده این است که  آزار و اذیت مالباخته باید به طور همزمان با رکن مادی سرقت انجام شود و نه قبل و بعد از وقوع جرم. زیرا در غیر این صورت، عنوان سرقت مقرون به آزار و اذیت را نخواهد داشت.

این نکته را خاطر نشان شویم که آزار و اذیت مالباخته می‌تواند به صورت مادی یا معنوی باشد. به عنوان مثال سارق فرد مالباخته را یا مورد ضرب و جرح قرار داده یا او را را به ایراد ضرب و جرح و صدمه به خود یا همسر و فرزندانش، تهدید نماید.

عباس شفیعی وکیل سرقت مقرون به آزار و اذیت

مجازات سرقت مقرون به آزار و اذیت

با توجه به توضیحات ذکر شده توسط بهترین وکیل سرقت مشهد می توان گفت که سرقت مقرون به آزار یکی از جرایم علیه اموال است. زیرا انگیزه مرتکب از ارتکاب آن سرقت می باشد. این نوع سرقت غیر حدی بوده اما قانون‌گذار مجازات آن را نسبت ‌به سرقت ساده تشدید کرده ‌است. پس اگر شما نیز بزه دیده این نوع سرقت هستید، می‌توانید از طریق قانون، مجازات مرتکب را تقاضا کنید.

مجازات سرقت مقرون به آزار شامل حبس از ۳ ماه تا ۱۵ سال و شلاق تا ۷۴ ضربه شلاق محکوم می شود.

اگه از شما سرقتی مقرون به آزاد و اذیت شده است، می توانید به کمک یک وکیل خوب سرقت حدی را به سرقت تعزیری تغییر داده و مشمول حکمی تعزیری شوید نه حکمی حدی.

همچنین می توانید برای به حداقل رساندن مجازات سرقت مقرون به آزار، از تخصص یک وکیل با تجربه استفاده نموده و به تبرئه خود نیز کمک نمایید.

بنابراین می توان گفت که در سرقتی که مقرون به آزاد و اذیت بوده، بهره مندی از وکیل خبره و باتجربه یک مزیت به حساب می آید. شما همراهان گرامی می توانید برای دریافت مشاوره و حتی پیگیری رونده پرونده خود از طریق شماره های موجود در سایت ( ۰۹۱۵۲۰۳۲۰۰۲ یا ۰۵۱۳۷۶۷۰۱۸۱ ) با عباس شفیعی وکیل کیفری پایه یک دادگستری مشهد در ارتباط بوده و راهنمایی لازم را نیز دریافت نمایید.

عباس شفیعی بهترین وکیل سرقت مشهد

مجازات معاونت در سرقت مقرون به آزار

برای مجازات معاونت و یا مشارکت در جرم سرقت مقرون به آزار و اذیت باید گفت که مجازات مشابه سارق اصلی بوده و هیچ تفاوتی بین هیچ کدام از اجرای گروه ندارد.

نکته: حتی اگر مشارکت کننده در سرقت مقرون به آزار و اذیت دست به سلاح نبرده باشد و مالباخته را مورد آزار و اذیت قرارنداده باشد، باز هم مجازات آن مطابق با سارق اصلی خواهد بود. همچنین اگر یکی از مشارکت کننده ها جرم یا جرایم دگیری در حین سرقت انجام داده باشد، به مجازات آنها هم نیز محکوم خواهد گردید.

مراحل تنظیم شکواییه سرقت مقرون به آزار و اذیت

  • مراجعه به دفاتر خدمات الکترونیکی قضایی
  • ثبت شکواییه مورد نظر
  • به جریان انداختن پرونده در دادسرای محل وقوع جرم که صلاحیت رسیدگی به پرونده را دارد
  • صدور قرار جلب به دادرسی در صورت تشخیص جرم سرقت
  • ارسال پرونده به دادگاه
  • رسیدگی به پرونده در دادگاه

عباس شفیعی وکیل کیفری مشهد

در ادامه بخوانید: مجازات سرقت مقرون به آزار و اذیت

نمونه شکواییه سرقت مقرون به آزار و اذیت

ریاست محترم دادسرای عمومی شهرستان …

احتراما به استحضار میرساند اینجانب در مورخ ………. حدود ساعت ………. واقع در ………. در حال شستن خودروی سواری خود بودم که مشتکی عنه ها سرنشین خودروی ………. با شماره انتظامی ………. با چوب و چاقو به سمت اینجانب حمله ور شده و دو نفر از آنها بنده را مورد ضرب و جرح با چوب قرار دادند و نفر دیگر از داخل خودرو اینجانب طبق اموال سرقتی که پیوست شکوائیه می باشد به سرقت بردند و سپس متواری شدند و من به شدت جراحت پیدا کردم که مدارک پزشکی بیمارستان موجود است. لذا با تقدیم این شکوائیه از عوامل محترم دادگاه تقاضای رسیدگی و تعقیب و گریز و تقاضای توقیف خودروی نامبرده را دارم.

عباس شفیعی بهترین وکیل پایه یک دادگستری مشهد

مشاوره رایگان وکیل کیفری مشهد

نتیجه گیری

سرقت از جمله جرائمی است که عموماً تاثیرات روانی و گاهی جانی بسیار زیادی برای بزه دیده به همراه دارد. به همین دلیل است که رسیدگی به این جرم مهم بوده و قانونگذار مجازات نسبتا سختی برایش در نظر گرفته است. از طرفی هم به دلیل پیچیدگی و تنوع جرایمی که در پرونده های سرقت و سرقت مقرون به آزار وجود دارد، حضور یک وکیل کیفری خوب در کنار شما می توانید بهره زیادی برایتان حاصل آورد. پس قبل از اقدام به هر عملی در قدم اول با یک وکیل متخصص کیفری مشورت کرده و راهنمایی های لازم را دریافت نمایید.

شما همراهان گرامی می ت.انید از طریق شماره های موجود در سایت ( ۰۹۱۵۲۰۳۲۰۰۲ یا ۰۵۱۳۷۶۷۰۱۸۱ ) با عباس شفیعی وکیل کیفری مشهد در تماس باشید.

مرکز حقوقی محیا حق توس این افتخار را دارد که در کلیه دعاوی، امور شما را به‌ عهده گیرد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا مشاوره تلفنی : 2002 203 0915