عباس شفیعی - بهترین وکیل در مشهد - محیا حق توس - مجازات معاونت در فروش و نگهداری مواد مخدر

مجازات معاونت در فروش و نگهداری مواد مخدر

در قانون ایران برای ارتکاب هر یک از جرایم مرتبط با مواد مخدر مجازاتی در نظر گرفته شده است که متهم جرایم کیفری مواد مخدر محکوم به آن خواهد شد. در این راستا عباس شفیعی بهترین وکیل کیفری مشهد سعی در بررسی مجازات معاونت در فروش و نگهداری مواد مخدر دارد. شما همراهان گرامی برای کسب اطلاعات بیشتر با این وکیل خوب مشهد تا انتها نیز همراه باشید.

مواد مخدر چیست؟

مواد مخدر موادی هستند که باعث ایجاد سرخوشی در فرد مصرف کننده شده و اغلب افراد از آن به عنوان تفریح کاذب استفاده می کنند. البته مصرف کنندگان انگیزه های متفاوتی از مصرف اینگونه مواد دارند و نمی توان به طور مطلق موضوع تفریحی را بیان کرد.

مصرف کنندگان مواد مخدر به دلیل ترکیباتی که اینگونه مواد دارند در استعمال های مکرر، عادت شدید به مصرف پیدا کرده و در صورت عدم مصرف کلافه شده و درد شدیدی خواهند داشت. همچنین توهمات ذهنی از دیگر مضررات مصرف اینگونه مواد است که فرد را از خود بی خود کرده و در نهایت ناخواسته اعمالی را مرتکب می شوند که به طور حتم در حالت عادی چنین اعمالی را انجام نمی داده است. بنابراین می توان اینگونه بیان کرد که استعمال مواد مخدر عواقب جبران ناپذیری داشته و قانون این اعمال را جرم انگاری نموده است.

وکیل مواد مخدر مشهد

انواع مواد مخدر

مواد مخدر انواع گوناگونی داشته که می توان آنها را به طور مجزا دسته بندی کرد. از جمله:

  • نمونه مواد مخدر گیاهی مانند تریاک، هروئین، مرفین و…
  • نمونه روان گردان های گیاهی مانند حشیش و کوکائین و…
  • نمونه روان گردان های شیمیایی و صنعتی مانند شیشه، کراک، گل، یخ و…
  • نمونه مواد مخدر مجاز دارویی مانند متادون، ترامادول، دیازپام و…

در ادامه بخوانید: مجازات معاونت در فروش و نگهداری مواد مخدر

نکته: روش درست کردن مواد مخدر برای قانون گذار اهمیتی نداشته که به طور صنعتی و یا از طریق طبیعی کاشت و برداشت شده است. چیزی که برای قانون گذار مورد اهمیت واقع شده این است که حاصل، ماده ای باشد که شرایط مخدر را داشته و سودجویان در قالب های متفاوتی آن را عرضه نمایند.

عباس شفیعی وکیل مواد مخدر مشهد

به دلیل حساسیت بالا و مجازات سنگینی که پرونده های مرتبط با مواد مخدر دارند، استفاده از یک وکیل خوب می تواند کمک شایانی به فرد بکند. زیرا یک وکیل خوب تجربه کافی دفاع از اینگونه پرونده ها را داشته و با اعتماد به نفس بالا از موکل خود دفاع می کند. بنابراین وکیل مواد مخدر بهترین برگ برنده ای است که در دفاع از متهم مواد مخدر می تواند در دادگاه حضور پیدا کند.

شما همراهان گرامی می توانید از طریق شماره های موجود در سایت ( ۰۹۱۵۲۰۳۲۰۰۲ یا ۰۵۱۳۷۶۷۰۱۸۱ ) با عباس شفیعی وکیل پایه یک کیفری مشهد در تماس بوده و راهنمایی های لازم را دریافت نمایید.

مجازات معاونت در فروش و نگهداری مواد مخدر

معاون در چنین جرایمی به کسی اطلاق می شود که خود شخصا در عملیات اجرایی حضور نداشته اما باعث تسهیل ارتکاب جرم به طرق مختلف از جمله تشویق و ترغیب، تهدید، تطمیع و … می شود. به همین دلیل هم قانون گذار در ماده ۱۲۷ قانون مجازات اسلامی فرد را مجرم دانسته و برای وی مجازات تعیین نموده است. البته این موضوع را باید مد نظر قرار داد که مجازات معاون با توجه به مجازات فاعل اصلی جرم مشخص می شود. از جمله:

مجازات قانونی مباشر جرم اعدام و یا حبس ابد باشد، معاون به حبس تعزیری درجه ۲ یا ۳ محکوم خواهد شد.
چنانچه مجازات مباشر اصلی جرم حبس تعزیری باشد، مجازات معاون حبس تعزیری به میزان یک تا دو درجه کمتر از مجازات جرم ارتکابی برای مباشر جرم خواهد بود.

نکته: در برخی مواقع به هر علتی مجازات قانونی حمل کننده مواد مخدر اجرا نمی گردد. در چنین مواقعی مجازات معاون جرم حمل مواد مخدر بر اساس میزان تعزیر فاعل اصلی جرم لحاظ خواهد شد.

وکیل کیفری مشهد

نمونه شکواییه تهدید وتوهین با استعمال مواد مخدر

ریاست محترم دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان ……….

احترام به استحضار می رساند مشتکی عنه همسر شرعی و قانونی اینجانب بوده که به دلیل استعمال مواد مخدر شیشه و هروئین سوء رفتار و پرخاشگر بوده و با بکار بردن الفاظ رکیک ضمن توهین و فحاشی تهدید به قتل نموده است. همچنین از پرداخت نفقه و مخارج زندگی امتناع کرده و موجب سلب آسایش و امنیت خانواده است. لذا بدینوسیله اعلام جرم نموده و تقاضای تعقیب و مجازات مرتکب مورد استدعا می باشد.

عباس شفیعی بهترین وکیل پایه یک دادگستری مشهد

مشاوره رایگان وکیل کیفری مشهد

نتیجه گیری

در جرایم مربوط به مواد مخدر شخص متهم و معاون وی به طور حتم مجازات می شود. اما مساله ای که در اینجا حائز اهمیت بوده حضور یک وکیل متخصص است تا با استفاده از علم و تجربه خود بهترین دفاع را ارائه دهد. زیرا در بسیاری از پرونده های کیفری که موضوع آنها انواع جرایم مواد مخدر است، نتیحه حاصله از ارتکاب جرم دامنگیر خانواده های مرتکب هم می شود. پس توصیه می شود برای جلوگیری از هر گونه مشکلی، با ارائه دفاع قانونی و مناسب از متهم سرنوشت روشنی را برای وی و خانواده‌اش رقم زد.

شما همراهان گرامی می توانید از طریق شماره های موجود در سایت ( ۰۹۱۵۲۰۳۲۰۰۲ یا ۰۵۱۳۷۶۷۰۱۸۱ ) با عباس شفیعی بهترین وکیل مواد مخدر مشهد در تماس بوده و راهنمایی های لازم را در خصوص چنین پرونده هایی دریافت نمایید.

مرکز حقوقی محیا حق توس این افتخار را دارد که در کلیه دعاوی، امور شما را به‌ عهده گیرد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سوالی دارید؟ با ما صحبت کنید!
نیاز به مشاوره دارید
سلام! برای صحبت در واتساپ لطفا برروی نام وکیل کلیک نمائید.
ما معمولاً در چند دقیقه پاسخ می دهیم
اسکرول به بالا مشاوره تلفنی : 2002 203 0915