عباس شفیعی - بهترین وکیل در مشهد - محیا حق توس - مشارکت در جرم حمل و نگهداری مواد مخدر

مشارکت در جرم حمل و نگهداری مواد مخدر

حمل، نگهداری، مشارکت و سایر موارد مرتبط با مواد مخدر در قانون جرم انگاری شده و در این مطلب عباس شفیعی بهترین وکیل کیفری مشهد سعی دارد به مسائل پیرامون این موضوع خانمان سوز بپردازد. پس برای کسب اطلاعات بیشتر تا انتهای مطلب ( مشارکت در جرم حمل و نگهداری مواد مخدر ) با این وکیل متخصص در امر مواد مخدر همراه شوید.

مواد مخدر چیست؟

در حال حاضر حمل و نگهداری مواد مخدر در کشور جزو ده جرایم اولی است که پرونده های زیادی را در محاکم به خود اختصاص داده است. از طرفی هم متاسفانه افراد بی شماری درگیر استعمال این مواد هستند که همین امر زمینه را برای افراد سودجو محیا کرده تا جان و مال افراد را دستخوش اقدامات خود قرار دهند. حال اگر بخواهیم تعریفی از مواد مخدر داشته باشیم باید بگوییم که به دلیل وجود مخدرهای گوناگون و عدم تعریف مستقیم از آنها در قانون می توانیم استنباط خود را از آنها بیان کنیم که موادی هستند شیمیایی و سرخوش نما که به انگیزه های مختلفی مورد استفاده افراد قرار می گیرند. ترکیبات این مواد به فرد مصرف کننده حس سرخوشی القا کرده و در استفاده های مکرر، فرد به طور شدیدی عادت به استفاده پیدا می کند.

عباس شفیعی وکیل پایه یک دادگستری مشهد

مواد مخدر به چند دسته بندی تقسیم می شوند:

  • مواد مخدر گیاهی همچون تریاک، هروئین، مرفین و…
  • روان گردان های گیاهی همچون حشیش و کوکائین و…
  • روان گردان های شیمیایی و صنعتی همچون شیشه، کراک، گل، یخ و…
  • مواد مخدر مجاز دارویی همچون متادون، ترامادول، دیازپام و…

شرایط تحقق جرم حمل و نگهداری مواد مخدر

در برخی مواقع افراد برای مصرف روزانه خود اقدام به نگهداری از مقداری مواد مخدر به میزان مصرفش می کند. اما گاها افراد به هدف توزیع و پخش اقدام به حمل و یا نگهداری از این مواد اعتیادآور می کنند. حال برای اینکه جرم حمل و نگهداری از مواد مخدر محقق شود بایستی عمل مرتکب در قالب فعل انجام شود. زیرا گاهی فاعل جرم قصد تولید مواد مخدر را داشته و گاهی صرفا حامل و نگهداری کننده است. پس قانون برای هرکدام مجازات های مختلفی را در نظر گرفته است.

عباس شفیعی وکیل پایه یک کیفری مشهد

مجازات حمل و نگهداری از مواد مخدر

  • مجازات حمل مواد مخدر بیش از پنجاه گرم تا پانصد گرم: جزای نقدی از ۵ میلیون ریال تا ۱۵ میلیون ریال یا شلاق از ۱۰ تا ۷۴ ضربه
  • مجازات حمل مواد مخدر بیش از پانصد گرم تا پنج کیلوگرم: جزای نقدی از ۱۵میلیون ریال تا ۶۰ میلیون ریال، شلاق از۴۰ تا ۷۴ ضربه و یا حبس از ۲ تا ۵ سال
  • مجازات حمل مواد مخدر بیش از پنج کیلوگرم تا بیست کیلوگرم: ۶۰ تا ۲۰۰ میلیون ریال جریمه نقدی، ۵۰ تا ۷۴ ضربه شلاق، ۵ تا ۱۰ سال حبس و مصادره اموال ناشی از جرم، به جای جریمه نقدی برای بار دوم
  • مجازات حمل مواد مخدر بیش از ۲۰ کیلوگرم تا ۱۰۰ کیلوگرم: ۶۰ تا ۲۰۰ میلیون ریال جریمه نقدی، ۵۰ تا ۷۴ ضربه شلاق، ۵ تا ۱۰ سال حبس، مصادره اموال ناشی از جرم و اعدام مجازات تکرار جرم حمل مواد مخدر، در این مقدار است. البته در مصادره اموال، هزینه متعارف زندگی خانواده محکوم، مصادره نخواهد شد.
  • مجازات حمل مواد مخدر بیش از ۱۰۰ کیلوگرم: جزای نقدی از ۱۵ میلیون ریال تا ۶۰ میلیون ریال، شلاق از۴۰ تا ۷۴ ضربه، حبس ابد، اعدام و مصادره اموال، در صورت تکرار جرم. البته، همانند سایر موارد، در مصادره اموال، هزینه متعارف خانواده محکوم، استثنا خواهد شد.

مشاوره رایگان با وکیل پایه یک دادگستری مشهد

در ادامه بخوانید: مشارکت در جرم حمل و نگهداری مواد مخدر

عباس شفیعی وکیل مواد مخدر

از جمله ویژگی های مهم برای یک وکیل خوب مواد مخدر می توان به داشتن فن بیان قوی، اعتماد به نفس بالا برای دفاع از موکل در جهت پیشبرد پرونده و در نهایت کاستن از مجارات مرتکب نام برد که علاوه بر این موارد داشتن تجربه ی بالا و حل پرونده های موفق در این زمینه می تواند بسیار کارساز باشد. عباس شفیعی وکیل خوب مواد مخدر در مشهد از وکلای باتجربه و کاربلد در این حوزه هستند که در صورت نیاز می توانید پرونده خود را به ایشان بسپارید. ( وکیل مواد مخدر بهترین برگه برنده ای است که در دفاع از متهم مواد مخدر می تواند در دادگاه حضور پیدا کند. )

در ادامه بخوانید: مشارکت در جرم حمل و نگهداری مواد مخدر

مجازات مشارکت در حمل مواد مخدر

عباس شفیعی وکیل کیفری مشهد می گوید: شرکت در جرم و عنوان شریک جرم و همچنین معاون در جرم دو عنوان متفاوت از یکدیگر هستند که تحت شرایط خاصی به اشخاصی که در وقوع جرم و یا انجام فعل مجرمانه دخالت داشته اند، گفته می شود و برای این اشخاص در قانون مجازات تعیین شده است. حال با توجه به این توضیحات مشارکت در حمل و نگهداری از مواد مخدر به این معنا است که افرادی با همکاری یکدیگر اقدام به ارتکاب جرم کرده اند و اثر کار همه آنها چه به طور مساوی باشد و چه متفاوت، مجازات همه ی آنها مجازات فاعل مستقل آن جرم است و دیگر مهم نیست که تاثیر کار بعضی از شرکت کنندگان کمتر و یا بیشتر باشد.

عباس شفیعی - وکیل پایه یک دادگستری مشهد

مشاوره رایگان با وکیل مواد مخدر مشهد

نتیجه گیری

با توجه به توضیحات ذکر شده در بالا می توان گفت که یکی از جرایم سنگین و غیرقابل گذشت در کشور ایران جرم مواد مخدر است. به همین دلیل توصیه می کنیم با توجه به حساسیت بالای این نوع جرایم، پرونده خود را به یک وکیل متخصص کیفری بسپارید تا ایشان با تجربه و دانشی که در این زمینه دارد، پرونده را به بهترین نحو ممکن پیش ببرد. پس قبل از اقدام به هر عملی از طریق شماره های موجود در سایت ( ۰۹۱۵۲۰۳۲۰۰۲ ) با این وکیل خوب مشهد برای مشاوره در تماس باشید.

مرکز حقوقی محیا حق توس این افتخار را دارد که در کلیه دعاوی، امور شما را به‌ عهده گیرد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا مشاوره تلفنی : 2002 203 0915