عباس شفیعی - بهترین وکیل در مشهد - محیا حق توس - اثبات فرار از دین مهریه

اثبات فرار از دین مهریه

در این مطلب با عباس شفیعی بهترین وکیل مهریه مشهد همراه باشید و به کسب اطلاعات مورد نظر خود در مورد اثبات فرار از دین مهریه بپردازید.

فرار از دین مهریه چیست؟

فرار از دین به این معنا است که شخصی برای پرداخت نکردن دیون خود، اموال و دارایی هایی که دارد را به صورت صوری و یا حتی واقعی به فرد دیگری منتقل کرده تا طلبکار نتواند از طریق اموال و دارایی‌های بدهکار، دیون خود را وصول کند.

به عنوان مثال زوجی احساس می کند که همسرش در آینده قصد به اجرا گذاشتن مهریه خود را دارد، در مدت زمان موجود اقدام به انتقال اموال خود به شخص یا اشخاص دیگر می کند یا معامله ای صوری را تنظیم کرده که در ادامه موجب توقیف صوری اموال می شود. زیرا در چنین وضعیتی اثبات صوری بودن معامله بسیار سخت بوده و نیازمند پیگیری های فراوانی می باشد.

نکته: اگر زن درخواستی مبنی بر صوری بودن معامله به دادگاه ارائه دهد، دادگاه موضوع را مورد بررسی قرار داده و زن باید با استفاده از مدارک، مستندات و شهود معتبر اقدام به اثبات ادعای خود نماید.

عباس شفیعی وکیل طلاق مشهد

شرایط تحقق معامله به قصد فرار از دین

  • وجود دین یا محکومیت مالی
  • انتقال مال توسط مدیون
  • لزوم آگاهی انتقال‌گیرنده از قصد بدهکار
  • معاملات باید جنبه مالی داشته باشد
  • تصرف باید موجب ورود ضرر به طلبکاران شود
  • و …

در ادامه بخوانید: اثبات فرار از دین مهریه

عباس شفیعی وکیل طلاق توافقی مشهد

نحوه اثبات معامله فرار از دین مهریه

قبل از اینکه نحوه اثبات معاملاتی که در جهت فرار از دین مهریه انجام می شوند را مورد بررسی قرار دهیم بهتر است با موارد عدم تعلق مهریه به زوجه آشنایی داشته تا اقدامات شما برای توقیف اموال بی نتیجه نمانده و نتیجه مطلوب بدست آید.

مطابق ماده ۲۱ قانون اجرای محکومیت های مالی، زوجه باید شکوائیه کیفری تنظیم نموده و پس از اثبات صوری بودن معامله، دادخواست ابطال آن را از دادگاه بخواهد. در اینجا قاضی پرونده موضوع را مورد بررسی دقیق قرار داده و  استعلامات مورد نیاز را دریافت می کند تا تاریخ معامله را با تاریخ درخواست زن مطابقت دهد. اگر تاریخ معامله انجام شده قبل از درخواست مهریه بوده باشد، قاضی صوری بودن معامله را قبول نمی کند. به همین دلیل هر زمان که خواستید چنین شکوائیه ای را در مسیر اثبات معامله فرار از دین مهریه  مطرح نمایید، باید به تاریخ معامله ها نیز توجه داشته باشید.

عباس شفیعی بهترین وکیل فرار از دین مهریه

اگر معامله ای صوری به منظور فرار از دین مهریه منعقد شده باشد، با اثبات موضوع در دادگاه، معامله باطل خواهد. اما مساله ای که در اینجا حائز اهمیت است و عموماً افراد عادی اطلاعی از نحوه اثبات فرار از دین مهریه را ندارند، توصیه اکید می شود که به یک وکیل فرار از دین مهریه مراجعه کرده و از ایشان مشاوره و راهنمایی های لازم را دریافت نمایند. زیرا اثبات این موضوع در دادگاه بسیار دشوار و پیچیده بوده و شما بدون کمک یک وکیل خبره راه به جایی نخواهید برد.

شما همراهان گرامی در صورت بروز چنین مشکلی قبل از اقدام به هر عملی از طریق شماره های موجود در سایت ( ۰۹۱۵۲۰۳۲۰۰۲ یا ۰۵۱۳۷۶۷۰۱۸۱ ) با عباس شفیعی بهترین وکیل حقوقی مشهد در تماس بوده تا ضمن انجام مشاوره حقوقی مهریه به گرفتن وکیل مد نظر خود نیز اقدام نمایید.

مجازات فرار از دین مهریه

طبق قانون اگر زوجی برای فرار از دین مهریه اقدام به هرگونه معامله صوری برای پرداخت نکردن مهریه همسرش داشته باشد و این مساله در دادگاه احراز شود، قابل تعقیب کیفری بوده و به حبس تعزیری درجه ۶ ( بیش از شش ماه تا دو سال حبس ) محکوم خواهد شد. در چنین وضعیتی لازم است که دادخواست ابطال معامله مذکور تقدیم دادگاه شود.

مشاوره رایگان وکیل مشهد

نمونه شکوائیه فرار از دین مهریه

نظر به آنکه خوانده ردیف اول آقا/خانم ………. با تبانی با خوانده ردیف دوم آقا/خانم ……….، ملک خود که دارای پلاک ثبتی ………. می باشد را بنام خوانده ردیف دوم انتقال داده و قصد آنها فرار از دین مهریه بوده است. لذا تقاضای صدور حکم به ابطال سند پلاک ثبتی ………. را با احتساب جمیع خسارات قانونی مورد استدعاست.

عباس شفیعی بهترین وکیل پایه یک دادگستری مشهد

بهترین وکیل پایه یک دادگستری مشهد

نتیجه گیری

در قوانین حقوقی کشور ما مهریه یکی از بدیهی ترین حقوق بانوان است که پس از نکاح صاحب آن بوده و تحت هیچ شرایطی از او سلب نمی گردد مگر آنکه خود از حقی که دارد گذشت نماید. از این رو برخی افراد سودجو در شرایط خاص و به دلایل مختلف از دین خود فرار کرده که در چنین مواقعی  یک وکیل فرار از دین مهریه لازم است تا به خوبی جلوی این کار و تضییع حقوق شما را بگیرد. در این راستا شما می توانید از طریق شماره های موجود در سایت ( ۰۹۱۵۲۰۳۲۰۰۲ یا ۰۵۱۳۷۶۷۰۱۸۱ ) با عباس شفیعی بهترین وکیل حقوقی مشهد در تماس بوده و راهنمایی های لازم را نیز دریافت نمایید.

مرکز حقوقی محیا حق توس این افتخار را دارد که در کلیه دعاوی، امور شما را به‌ عهده گیرد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سوالی دارید؟ با ما صحبت کنید!
نیاز به مشاوره دارید
سلام! برای صحبت در واتساپ لطفا برروی نام وکیل کلیک نمائید.
ما معمولاً در چند دقیقه پاسخ می دهیم
اسکرول به بالا مشاوره تلفنی : 2002 203 0915