عباس شفیعی - بهترین وکیل در مشهد - توقیف سهم الارث آقا بابت مهریه

توقیف سهم الارث آقا بابت مهریه

یکی از مسائل مهم برای زوجینی که تصمیم به جدایی از یکدیگر گرفته اند، پرداخت مهریه خانم است. به همین دلیل قانون گذار برای آن که از حقوق مالی زوجه حمایت کند، این امکان را فراهم کرده که خانم برای دریافت مهریه اش حتی بتواند سهم الارث آقا را توقیف نماید. البته توقیف سهم الارث آقا بابت مهریه نکاتی دارد که در ادامه عباس شفیعی بهترین وکیل مشهد به آن پرداخته است. شما همراهان گرامی برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه می توانید با این وکیل حقوقی مشهد همراه شده و نکات ارزشمندی در این خصوص کسب نمایید.

توقیف سهم الارث مرد بابت مهریه

برای اینکه سهم الارث آقا را برای دریافت مهریه بتوان توقیف کرد باید شرایطی وجود داشته باشد تا بتوان این اقدام را انجام داد. در ادامه بیشتر بخوانید:

توقیف سهم الارث آقا بابت مهریه در عقد دائم

در عقد دائم زمانی برای نکاح مشخص نمی شود اما برای دریافت مهریه می توان بر اساس سنت ها و یا توافق طرفین میزانی را مشخص نمود. بنابراین با توجه به عندالمطالبه یا عندالاستطاعه بودن مهریه که در زمان نکاح تعیین شده، خانم این حق را دارد که مهریه خود را مطالبه نماید. حال اگر آقا اموالی داشته باشد که جزو مستنثیات دین محسوب نشود، زوجه می تواند آنها را توقیف و به حق قانونی خود برسد. سهم الارث آقا هم جزو دارایی مرد بوده و از این رو خانم می تواند آن را توقیف کرده و از این طریق به مهریه خود برسد.

وکیل ارث مشهد

توقیف سهم الارث آقا بابت مهریه در عقد موقت

برای صحت عقد موقت باید زمان تعیین شود و اگر زمانی در نظر گرفته نشود، عقد باطل خواهد بود. حال اگر زوجین در شرایط عادی بوده و خانم مهریه اش را مطالبه کند، اگر آقا اموالی نداشته باشد که مهریه خانم را پرداخت کند، زوجه نمی تواند سهم الارث آقا را بابت مهریه توقیف کند. همچنین اگر آقا فوت کند باز هم خانمی که عقد آن موقت بوده، جزو ورثه محسوب نشده و ارثیه ای به آن تعلق نمی گیرد مگر در شرایطی که آقا وصیت قانونی در این زمینه کرده باشد.

وکیل مهریه مشهد

اگر قصد دارید مهریه خود را به اجرا بگذارید یا سهم الارث همسر خود را بابت دریافت مهریه توقیف کنید، توصیه می شود در قدم اول با یک وکیل خوب مهریه مشورت کرده و راهنمایی های لازم را دریافت نمایید و یا پیگیری پرونده مهریه خود را به وکیل پایه یک دادگستری که متخصص در امر مهریه است، بسپارید. زیرا توقیف سهم الارث زوج بابت دریافت مهریه روند پیچیده ای داشته که حضور وکیل می تواند در این زمینه بسیار کارساز باشد.

شما همراهان گرامی می توانید از طریق شماره های موجود در سایت ( ۰۹۱۵۲۰۳۲۰۰۲ یا ۰۵۱۳۷۶۷۰۱۸۱ ) با عباس شفیعی وکیل مهریه مشهد در تماس باشید.

مراحل توقیف سهم الارث آقا بابت مهریه

برای اینکه خانمی سهم الارث آقا را بابت مهریه توقیف کند، باید مراحل را طی کرده تا به حقوق قانونی خود برسد. از جمله:

  • تنظیم دادخواستی مبنی بر مطالبه مهریه از همسر خود
  • درخواست توقیف سهم الارث آقا برای مهریه از دادگاه
  • بعد از ارائه دادخواست و درخواست توقیف دادگاه اقداماتی انجام خواهد داد
  •  کارشناسی‌های لازم توسط دادگاه و در نهایت توقیف سهم الارث
  • شروع مزایده و فروش اموال و سهم الارث آقا از این طریق

بهترین وکیل مشهد

نکات مهم دربارع توقیف سهم الارث همسر بابت مهریه

  • چنانچه اموال تعیین تکلیف نشده باشند، در ابتدا با ارائه درخواست باید تقاضای تعیین تکلیف اموال را کرده و تا اموال برای مزایده و فروش آماده شوند.
  • اگر سهم الارث فردی توقیف شود و با ارائه دلایل و مدارک به دادگاه ثابت کند که بغیر از سهم الارث اموال دیگری ندارد، با بررسی قاضی اگر اموال جزو مستنثیات دین زوج محسوب شود، دستور رفع توقیف سهم الارث را صادر خواهد کرد.
  • زن برای توقیف سهم الارث شوهر می تواند، از طریق اجرای ثبت و یا دادگاه خانواده اقدام کند. البته در مرحله اول توقیف اموال باید از طریق اجرای ثبت انجام شود و اگر توقیف اموال از طریق اجرای ثبت امکان پذیر نباشد، زن می تواند از طریق دادگاه خانواده اقدام به توقیف سهم الارث شوهر خود نماید.
  • هنگام تنظیم دادخواست باید اموال شخص متوفی به دادگاه معرفی شود. در این دادخواست، مشخصات دقیق طرفین (زوجین)، مشخصات وکیل یا نماینده قانونی، درخواست خوانده از خواهان و میزان حق قانونی، دلایل و ضمیمه‌های دادخواست و… تعیین خواهد شد.

عباس شفیعی وکیل طلاق مشهد

نمونه دادخواست مطالبه مهریه از سهم الارث زوج

 ریاست محترم دادگاه ……..

احتراما به استحضار می رساند اینجانب ………. فرزند ………. به شماره ملی ………. همسر متوفی ………. که در  تاریخ ………. فوت نموده اند و هم اکنون بنده به دلیل مسائل مالی نیاز به دریافت مهریه خود از امول وی را دارم. فلذا تقاضای پرداخت مهریه به میزان ………. سکه  به نرخ روز را از  اموال زوج متوفی مرحوم ………. محضر حضرت عالی استدعا دارم. ( لازم به ذکر است که سند ازدواج و مابقی مدارک اثبات زوجیت بنده به پیوست دادخواست می باشد. )

عباس شفیعی بهترین وکیل پایه یک دادگستری مشهد

مشاوره رایگان با وکیل

نتیجه گیری

با توجه به مطالب ذکر شده در بالا چنانچه آقا اموال کافی برای پرداخت مهریه زوجه نداشته باشد، زن می تواند از طریق توقیف سهم الارث آقا به مطالبات خود برسد. البته ناگفته نماند که این اقدام پیچیدگی های خود را داشته که برای حل و فصل آنها و رسیدن به نتیجه ی مطلوب بهتر است از یک وکیل حقوقی خوب کمک دریافت نمود. در این راستا شما همراهان گرامی می تواند از طریق شماره های موجود در سایت ( ۰۹۱۵۲۰۳۲۰۰۲ یا ۰۵۱۳۷۶۷۰۱۸۱ ) با عباس شفیعی وکیل توقیف اموال مشهد در تماس بوده و راهنمایی های لازم را دریافت نمایید. همچنین می توانید پیگیری پرونده مالی خود را به این وکیل پایه یک دادگستری بسپارید و به راحتی از حجم نگرانی خود بکاهید.

مرکز حقوقی محیا حق توس این افتخار را دارد که در کلیه دعاوی، امور شما را به‌ عهده گیرد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سوالی دارید؟ با ما صحبت کنید!
نیاز به مشاوره دارید
سلام! برای صحبت در واتساپ لطفا برروی نام وکیل کلیک نمائید.
ما معمولاً در چند دقیقه پاسخ می دهیم
اسکرول به بالا مشاوره تلفنی : 2002 203 0915