عباس شفیعی - بهترین وکیل در مشهد - مسدود کردن کارت ملی

مسدود کردن کارت ملی

مبحث مورد نظر بهترین وکیل حقوقی مشهد در این مطلب درباره موضوع مهمی همچون مسدود کردن کارت ملی است. بنابراین در ادامه با این وکیل خوب مشهد همراه شوید تا اطلاعات ارزشمندی در مورد شرایط و موارد مسدود کردن کد ملی آشنا شوید.

آشنایی با نحوه مسدود کردن کد ملی

امورزه کارت ملی برای افراد از اهمیت بالایی داشته و بدون آن بسیاری از امورات روزانه خود را نمی توانند انجام دهند. به همین دلیل هم از مسدود کردن کارت ملی می توان به عنوان یک راهکار حقوقی بر علیه افراد محکوم به استفاده کرد. زیرا مسدود کردن به معنای جلوگیری از وقوع یا استفاده از عامل خاصی بوده و هر زمان کارت ملی فردی مسدود شود، به بسیاری از خدمات دسترسی نخواهد داشت. البته مسدود کردن کد ملی در شرایطی خاص و با دستور دادگاه امکان پذیر است. لذا با درخواست اکثر شاکیان در این زمینه موافقت نمی‌شود.

نکته: در بند ح ماده ۱۸ دستورالعمل ساماندهی و تسریع در اجرای احکام مدنی، قانون گذار اجازه مسدود کردن کد ملی را در شرایط خاص داده تا از این طریق اهرمی فشار برای محکوم علیه برای اجرای سریعتر حکم مورد استفاده قرار گیرد.

وکیل خوب مشهد

موارد استفاده از مسدودی کد ملی

  • در اجرای احکام حقوقی و مالی در راستای اجرای قانون نحوه اجرای محکومیت های مالی
  • در دادسراها به عنوان تکمیل قرار تامین کیفری از سوی مقام قضایی دادسرا
  • در اجرای احکام کیفری اعم از محکومیت به مجازات یا محکومیت مالی(مانند دیه یا استرداد مال) توسط اجرای احکام کیفری
  • در موارد مشکوک الهویه بودن یا زمانی که تابعیت ایرانی شخص مورد تردید باشد؛ از سوی دادگاه و یا اقدام مستقیم اداره ثبت احوال
  • در بدهی های مالی به دستگاه قضایی اعم از جزای نقدی یا وجه الکفاله توسط اجرای احکام کیفری
  • در خصوص سربازهای فراری از خدمت به دستور دادسرای نظامی

مشاوره رایگان با وکیل حقوقی مشهد

نحوه مسدود کردن کد ملی

برای مسدود کردن کدملی باید اقدامات زیر انجام شود:

  • لایحه‌ای با موضوع مسدودیت کد ملی محکوم علیه به دادورز اجرای احکام یا قاضی اجرای احکام مدنی داده شود.
  • دادورز یا قاضی اجرای احکام مدنی با اداره ثبت احوال مکاتبه کند.
  • در پی مکاتبه با اداره ثبت احوال کد ملی مسدود خواهد شد.

وکیل مسدود کردن کد ملی

شاید از نظر برخی افراد مسدود کردن کد ملی مفهومی ساده به نظر برسد؛ اما همانطور که تا به اینجای مطلب ذکر شده است، این مسدودیت موجب محرومیت فردی از خدمات اجتماعی خواهد شد. به همین دلیل هم نباید انتظار داشت که در زمان کم و به ساده ترین شکل ممکن انجام شود. زیرا مسدود کردن کد ملی هم مانند تمامی پرونده های حقوقی نیازمند بررسی تمامی جوانب توسط وکیل متخصص را دارد تا بتوان با ارائه شرایط درست تقاضای مسدودیت کد ملی را به دادورز یا دادگاه داده و از این عمل به عنوان یک ابزار قانونی استفاده کرد.

وکیل حقوقی مشهد می گوید بنابراین برای اینکه بتوانید با ادله و مدارک قوی دادگاه را به صدور این دستور سوق دهید، توصیه می شود از یک وکیل مجرب و با تجربه استفاده کنید. این کار می تواند شما را سریع تر به هدف دلخواهتان برساند.

شما همراهان گرامی می توانید از طریق شماره های موجود در سایت ( ۰۹۱۵۲۰۳۲۰۰۲ یا ۰۵۱۳۷۶۷۰۱۸۱ ) با عباس شفیعی بهترین وکیل حقوقی پایه یک مشهد در تماس باشد.

بهترین وکیل مشهد

نحوه رفع مسدودی کد ملی

برای رفع مسدودی کارت ملی می توان از دو طریق اقدام کرد. از جمله:

  • با مراجعه به اجرای احکام هر آنچه که به عنوان بدهی بر ذمه محکوم علیه است، پرداخت گردد.
  • نسبت به نحوه پرداخت محکوم به، بین محکوم علیه و محکوم له صلح و سازش بر قرار شده و محکوم له با رضایت خود موجب رفع مسدودی کارت ملی شود.

نکته: مرجع اصلی برای مسدود کردن کارت ملی افراد و یا رفع آن سازمان ثبت احوال است. این سازمان با ارائه نامه قضایی مستند به رای دادگاه، اقدامات لازم را انجام خواهد داد.

عباس شفیعی بهترین وکیل پایه یک دادگستری مشهد

وکیل مشهد

نتیجه گیری

با توجه به توضیحات ذکر شده در بالا می توان اینگونه نتیجه گیری کرد که با مسدود کردن کارت ملی عملاً امورات روزانه محکوم علیه دچار اختلال شده و در نهایت ناچار خواهد بود تا برای پرداخت محکوم به، به اجرای احکام مدنی مراجعه کند. البته بهتر است برای انجام این اقدامات از تجربه یک وکیل حقوقی پایه یک دادگستری مشهد استفاده کرده تا در کمترین زمان ممکن نتیجه مطلوب حاصل شود.

از طریق شماره های موجود در سایت ( ۰۹۱۵۲۰۳۲۰۰۲ یا ۰۵۱۳۷۶۷۰۱۸۱ ) با وکیل مسدود کردن کد ملی در تماس بوده و راهنمایی های لازم را دریافت نمایید.

مرکز حقوقی محیا حق توس این افتخار را دارد که در کلیه دعاوی، امور شما را به‌ عهده گیرد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا مشاوره تلفنی : 2002 203 0915