عباس شفیعی - بهترین وکیل در مشهد - مراحل و نحوه توقیف ماشین

مراحل و نحوه توقیف ماشین برای مهریه 1402

در حال حاضر یکی از راه هایی که بانوان محترم می توانند برای دریافت مهریه خود انجام دهند، توقیف خودرو است که در این مطلب عباس شفیعی بهترین وکیل مهریه مشهد سعی در توضیح مراحل و نحوه توقیف ماشین برای مهریه ۱۴۰۲ را دارد. بنابراین در ادامه با این وکیل حقوقی همراه شوید تا اطلاعات ارزشمندی در این زمینه بدست آورید.

قانون جدید توقیف خودرو برای مهریه

مطابق قانون هر چیزی که دارای ارزش ریالی باشد، می تواند هنگام مطالبه مهریه از جانب زوجه مورد استفاده قرار گیرد. از جمله اموالی که می توان در اینجا نام برد ملک، مسکن، خودرو، طلا و… است. اما در برخی مواقع زوج برای جلوگیری از توقیف اموال خود بابت مهریه اقداماتی انجام می دهد تا از زیر بار مسئولیت شانه خالی کرده و پرداخت مهریه ای که حق زوجه است را به تعویق بیندازد. البته زوجه می تواند با کمک یک وکیل خوب به راحتی احقاق حق نموده و مهریه خود را از طرق مختلف دریافت نماید. یکی از این راه ها توقیف خودرو برای مهریه طبق قانون جدید در سال ۱۴۰۲ است.

نکته: بهتر است بدانید برای دریافت مهریه حتی می توان خودروی در رهن را هم توقیف نمود. اما فقط می توان مبلغی که تا آن زمان پرداخت شده است را توقیف کرد.

عباس شفیعی وکیل توقیف خودرو مشهد

روش‌های توقیف خودرو برای مهریه

طبق قانون زوجه می تواند از دو طریق اقدام به توقیف خودرو زوج نماید:

  1. دادگاه: برای پیگیری خواسته خود از طریق دادگاه زوجه باید دادخواست مطالبه مهریه و تقاضای تأمین خواسته را تنظیم و به دادگاه تحویل دهد. به یاد داشته باشید که برای توقیف خودرو برای مهریه از طریق دادگاه باید مشخصات خودرو نوشته شود تا پس از صدور رأی دادگاه اقدامات لازم برای توقیف خودرو بدون معطلی انجام شود.
  2. اداره ثبت: اگر زوجه بخواهد از طریق اداره ثبت خودروی زوج را توقیف کند، باید دستور توقیف خودرو را دریافت نماید. برای این کار باید خودرو را به اداره ثبت معرفی کرده و پس از مهلت ۱۰ روزه ای که اداره ثبت به زوج برای پرداخت بدهی می دهد، در صورت عدم پرداخت مهریه، خودرو توسط پلیس راهور توقیف خواهد شد.

بهترین وکیل حقوقی مشهد

در این مطلب می خوانید: مراحل و نحوه توقیف ماشین برای مهریه ۱۴۰۲

نکته: در قانون جدید توقیف خودرو برای مهریه با این موضوع مواجه هستیم که اگر آقا موضوع امرار معاش را مطرح و به اثبات برساند، امکان توقیف خودرو برای مهریه وجود نخواهد داشت. زیرا زوج می تواند ادعا کند که راه دیگری برای امرار معاش و متعاقباً پرداخت مهریه ندارد.

رفع توقیف خودرو برای مهریه

همانطور که در بالا توضیح داده شد که می توان برای دریافت مهریه خودروی زوج را توقیف نمود، باید بگوییم که رفع توقیف خودرو هم از جانب زوج در شرایطی خاص امکان پذیر خواهد بود. از جمله:

  • خودرو وسیله ی امرار معاش زوج باشد.
  • خوردو از لحاظ اقتصادی ارزش زیادی نداشته باشد.
  • ارزش خودرو خیلی بیشتر از مبلغ مورد نظر برای پرداخت مهریه باشد.
  • و …

وکیل توقیف ماشین برای مهریه

توقیف خودرو و یا رفع توقیف خودرو موضوع بسیار مهمی است که باید با مشورت یک وکیل متخصص در این حوزه انجام گیرد. زیرا در غیر این صورت امکان دارد عواقب قانونی دیگری برای شما به همراه داشته باشد. از این رو در اولین فرصت ممکن با یک وکیل پایه یک دادگستری مشورت کرده و راهنمایی های لازم را نیز دریافت نمایید.

شما همراهان گرامی می تواند از طریق شماره های موجود در سایت  ۰۹۱۵۲۰۳۲۰۰۲ یا ۰۵۱۳۷۶۷۰۱۸۱  با عباس شفیعی وکیل حقوقی مشهد در تماس باشید.

نمونه دستور توقیف خودرو

معاونت محترم راهنمایی و رانندگی ناحیه انتظامی……..

با سلام و احترام به استحضار می رساند در پرونده ……..این اجرا موضوع ……… قرارتامین/اجرائیه شماره ……… صادره از شعبه …….دادگاه عمومی …… به سود خانم ……. و علیه اقای ……..به مبلغ ….. ریال محکوم له/خواهان تقاضای توقیف خودرو شماره شهربانی ……..را نموده است. دستور فرمائید در صورتیکه خودرو موصوف بنام محکوم علیه/خوانده می باشد، با اعلام مراتب به کلیه مراجع انتظامی سراسر کشور و ثبت در سیستم رایانه ای نیروی انتظامی نسبت به توقیف آن اقدام و نتیجه را با این مرجع اعلام و گزارش نمایند.

عباس شفیعی بهترین وکیل پایه یک دادگستری مشهد

بهترین وکیل رفع توقیف خودرو در مشهد

نتیجه گیری

طبق گفته های ذکر شده در بالا ( مراحل و نحوه توقیف ماشین برای مهریه ۱۴۰۲ ) توقیف ماشین از جمله اقداماتی است که برای گرفتن مهریه انجام می شود. اما برای این اقدام هم مانند سایر پرونده های حقوقی نیازمند دریافت کمک از یک وکیل خبره خواهید بود. زیرا توقیف خودرو و اینکه آیا خودروی مدنظر جزو مستنثیات دین آقا هست یا نه نیازمند بررسی بوده و برای این منظور می توانید از یک وکیل مهریه خوب راهنمایی های لازم را دریافت نمایید.

بنابراین در اولین فرصت ممکن از طریق شماره های موجود در سایت ۰۹۱۵۲۰۳۲۰۰۲ یا ۰۵۱۳۷۶۷۰۱۸۱ با عباس شفیعی بهترین وکیل مهریه مشهد تماس حاصل کرده و از مشاوره رایگان بهره مند شوید. همچنین می توانید پیگیری پرونده خود را به این وکیل حقوقی پایه یک دادگستری و متخصص در امر مهریه سپرده و دیگر نگرانی بابت انجام امورات دریافت مهریه خود نداشته باشید.

مرکز حقوقی محیا حق توس این افتخار را دارد که در کلیه دعاوی، امور شما را به‌ عهده گیرد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا مشاوره تلفنی : 2002 203 0915